Citat:
Ursprungligen postat av AdvocatusDiaboli
Argumentet om den ”vidriga” kärnfamiljen har redan varit uppe och det är av mindre betydelse vad gäller adoptionsmöjligheter. Där det finns homosexuella par som vill adoptera finns nog också heterosexuella och det finns ingen möjlighet att avgöra vilket par som är minst lämpligt utifrån potentiell ”vidrighet”.
Vad gäller er mans uppväxt med två kvinnor så är det väl ett exempel på en god uppväxt hur som. Tror ni att hans ”ovanliga” smarthet och omtänksamhet beror på att han hade två ”mödrar”?
I övrigt är väl Svenska kyrkan tämligen liberala i sådana här frågor? Eller var det en annan tid när ni gick ur kyrkan?
Nej, vi gick ur svenska kyrkan för bara något år sedan efter att vi sett hur de totalt förstört homo o transsexuellas liv.
Detta var inte i Stockholm utan i en mindre stad.
Det finns fortfarande platser i Sverige där fanatiska medlemmar i svenska kyrkan innehar yrken som lärare, läkare, kuratorer, socialarbetare och advokater.
De går ihop och gör allt i sin makt för att samhället ska fortsätta drivas som det gjorde på 1800-talet.
Vi har själva flyttat till en större stad pga all konservativ bymentalitet.
Har träffat många "regnbågsfamiljer" vars liv blivit helt ruinerade.
Det jag menar med "vidrig kärnfamilj" är att det inte finns någon insyn.
Ofta finns det ingen mer än de två biologiska föräldrarna att vända sej till som barn.
Dagis och skola räknar jag inte med, för det är lite mer opersonligt.
Ett barn har svårt att känna förtroende för någon som inte är med dem i alla olika situationer som kan uppstå i livet.
Och nej, jag menar inte att min mans smarthet står i direkt korrelation till att han uppfostrades av två kvinnor.
Det jag menar är att det är helt normalt och att barnet inte tar skada så länge föräldrarna är kärleksfulla oavsett sexualitet.