2011-08-12, 15:50
Medlem
Tronkans avatar
seriöst, vem bryr sig vad som skrevs i en fatasibok för 2000 år sedan? världen utvecklas men inte vissa människor, du är ett gott exempel.
Citera
2011-08-12, 15:50
Bannlyst
Jag tror inte att barn idag tar skada av att föräldrarna är homosexuella.

Och är de olagligt bara för att de står i en bok som ingen har bevis för?

Nej jag tror att de är bättre för barn som har iaf två föräldrar som älskar dom vare sig om de är två män eller två kvinnor än att ha föräldrar som skiter i sina ungar o bara tänker på sig själva.
Citera
2011-08-12, 16:05
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Det är inte naturligt för två av samma kön att leva tillsammans som kärlekspar *1 och inte nog med det, det är dessutom förbjudet *2 och som inte det vore nog så leder det dessutom till helvetet *3. Men nu ska jag inte ta fram konkreta bibeltexter som förbjuder homosexualitet utan nu ska jag istället konstatera det faktum att både Jesus och Paulus framhåller man + kvinna som den enda naturliga kärleksparformen. Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?

1. "Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse." (Rom 1:27-28.)
"
2. Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.
" (3 Mos 18:22)

3. Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män, inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare - ingen sådan får ärva Guds rike. (1 Kor. 6:9-11)

Jag personligen hade hellre växt upp med två, öppna älskande föräldrar av samma kön än med föräldrar som är bibelfanatiker. Har sett sådana hushåll på nära håll och gissa vad, de är oftast väldigt funktionella och förstående.

Har vänner som växt upp religiösa familjer också, detta har fuckat dem rätt ordentligt och de har haft mycket problem pga detta. Inget som de tjänat på iaf. Detta är ingen åsikt från mig sida, utan en observation jag gjort.
Citera
2011-08-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdvocatusDiaboli
Ja, alla avvikande sexualiteter kan sättas vid sidan av den heterosexuella normen som naturliga. Om homosexualitet är naturligt så är även pedofili det. Detta utan att ta ställning till om det borde vara tillåtet med sexuella relationer mellan barn och vuxen.

Bara för att homosexualitet anses naturligt och accepterat betyder ju det inte att pedofili är det. Det är ju som att säga att bara för att sex är tillåtet så är även våldtäkt tillåtet.
Citera
2011-08-12, 16:13
Bannlyst
Onaturligt-argumentet håller inte sålänge homosexualitet faktiskt förekommer i djurriket. Särskilt bland sociala djur som människan. Tycker även pedofili är helt naturligt det med, men bara för det tycker jag inte det ska vara lagligt att utöva det då det faktiskt i stor mån lär skada den ena parten.
Citera
2011-08-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ok, så hur ser man till det?

Se till att det finns vissa riktlinjer som adoptionsbyråerna måste följa, annars förlorar de rätten att erbjuda adoption.
Citera
2011-08-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är jag fördomsfull som anser att man ska få fatta sina beslut själv här i livet? Man måste inte gilla alla, man måste inte acceptera allt beteende.

Du säger att man ska få fatta sina beslut själv? Ja i så fall borde ju homosexuella också få göra det, vill de adoptera barn och är lämpliga som föräldrar så ska de givetvis få göra det. Nej, du behöver inte tycka att det är rätt rent personligen, men du måste ju acceptera om det finns regler som säger att de SKA få adoptera.
Citera
2011-08-12, 16:40
Medlem
muneys avatar
Med onaturligt, menar du då att det inte förekommer i naturen? För i så fall har du fel.
Citera
2011-08-12, 16:40
Medlem
Blixtstorms avatar
Så du baserar dina tankar runt en bok som är några tusen år gammal? Istället för att konstatera att två av samma kön inte kan få barn. Med vissa undan-fall av vissa arter på denna jord. Men människan är inte det enda djuret som bildar par mellan samma kön. Vissa fåglar och andra djur kan också göra det. Vissa fåglar kan även "adoptera" en unge för att känna sig mer som en i flocken.
Citera
2011-08-12, 17:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzzity
Sterila heterosexuella då?

Tja, jag har väl ungefär samma åsikt där. Vi ska på intet sätt se ner på dessa medmänniskor. Stötta och hjälpa, men givetvis är det knappast rätt att förärliga sterilitet, lika lite som homosexualitet. Båda är olyckliga saker, men som man ibland inte kan hjälpa.
Citera
2011-08-12, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tja, jag har väl ungefär samma åsikt där. Vi ska på intet sätt se ner på dessa medmänniskor. Stötta och hjälpa, men givetvis är det knappast rätt att förärliga sterilitet, lika lite som homosexualitet. Båda är olyckliga saker, men som man ibland inte kan hjälpa.

Skulle tro att välrden över är fertilitet en större olycka för människor än vad infertilitet är.
Citera
2011-08-12, 17:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Skulle tro att välrden över är fertilitet en större olycka för människor än vad infertilitet är.

Jag vet inte riktigt hur du resonerar där; Kina håller iallafall på att överge sin enbarnspolitik efter att befolkningspyramiden blivit helt sne'. I Europa borde vi skaffa fler barn för att bevara vår egen Europeiska befolkning.

Inte ens i Afrika kan man skylla svält och liknande på att det skulle "finnas för många människor". Jorden där räcker med råge till att föda alla, och fler därtill, om bara viljan och ordningen finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in