Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Det är inte naturligt för två av samma kön att leva tillsammans som kärlekspar *1 och inte nog med det, det är dessutom förbjudet *2 och som inte det vore nog så leder det dessutom till helvetet *3. Men nu ska jag inte ta fram konkreta bibeltexter som förbjuder homosexualitet utan nu ska jag istället konstatera det faktum att både Jesus och Paulus framhåller man + kvinna som den enda naturliga kärleksparformen. Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?
1. "Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse." (Rom 1:27-28.)
"
2. Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt." (3 Mos 18:22)
3. Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män, inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare - ingen sådan får ärva Guds rike. (1 Kor. 6:9-11)
Jag personligen hade hellre växt upp med två, öppna älskande föräldrar av samma kön än med föräldrar som är bibelfanatiker. Har sett sådana hushåll på nära håll och gissa vad, de är oftast väldigt funktionella och förstående.
Har vänner som växt upp religiösa familjer också, detta har fuckat dem rätt ordentligt och de har haft mycket problem pga detta. Inget som de tjänat på iaf. Detta är ingen åsikt från mig sida, utan en observation jag gjort.