2011-08-12, 01:07
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Idiot.

Klart det finns.

Är ju även känt i vissa afrikanska länder att det finns en lesbisk kvinnorörelse som fungerar som en....typ av motståndsrörelse till våldtäktsmännen.

Idiot? Mitt inlägg syftade ju på att det finns homosexuella...

Citat:
DOCK kan du ju själv döma om det är av godo eller ondo, då kvinnorna i rörelserna tvingar andra kvinnor att bli lesbiska och ha sex med varandra.

Vad får du allt ifrån?
Citera
2011-08-12, 01:10
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jasså? Så det finns inga homosexuella i afrika?

Klart det gör men det är inte normen. Uttrycket du hänvisar till är ett uttryck för normen, inget HBTQ-pi svinande.
Citera
2011-08-12, 01:13
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Klart det gör men det är inte normen. Uttrycket du hänvisar till är ett uttryck för normen, inget HBTQ-pi svinande.

Men uttrycket hänvisar väl inte till någon jävla norm, det vill ju bara säga att det behövs flera för att uppfostra ett barn. VILKA dessa flera ska vara är ju totalt ointressant.
Citera
2011-08-12, 01:17
Medlem
Citat:
Idiot? Mitt inlägg syftade ju på att det finns homosexuella...

Ja men oj.... du syftar alltså på att det verkligen finns homosexuella?

Citat:
Vad får du allt ifrån?

Okej, ber om ursäkt för uttalandet då min källa uteblev. My bad.

Hursomhelst så ska väll vi knappast börja snacka gayrättigheter i Afrika då bögar dödas som flugor där.
Citera
2011-08-12, 01:18
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Det är inte naturligt för två av samma kön att leva tillsammans som kärlekspar *1 och inte nog med det, det är dessutom förbjudet *2 och som inte det vore nog så leder det dessutom till helvetet *3. Men nu ska jag inte ta fram konkreta bibeltexter som förbjuder homosexualitet utan nu ska jag istället konstatera det faktum att både Jesus och Paulus framhåller man + kvinna som den enda naturliga kärleksparformen. Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?

1. "Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse." (Rom 1:27-28.)
"
2. Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.
" (3 Mos 18:22)

3. Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män, inga som är tjuvaktiga eller själviska, inga drinkare, ovettiga och utsugare - ingen sådan får ärva Guds rike. (1 Kor. 6:9-11)

Här får du hjälp-----> http://www.fri-sverige.se/sida205.htm
Citera
2011-08-12, 01:23
Medlem
Citat:
Men uttrycket hänvisar väl inte till någon jävla norm, det vill ju bara säga att det behövs flera för att uppfostra ett barn. VILKA dessa flera ska vara är ju totalt ointressant.

En fråga....

Menar du att man väljer sina förebilder i tidiga år? eller formas man av folket runt omkring?

Jag själv anser att det är OTROLIGT viktigt med identitet till kön.

Det paradoxala är att många gay-människor totalt frånser innebörden av identiteten till sitt kön, när de själva värdesätter "sexualitet och sin tillhörighet" så otroligt mycket.
Citera
2011-08-12, 01:26
Medlem
vonCaesars avatar
Citat:

Menar du på allvar att de afrikaner som myntade ordspråket om "en by" skulle tycka det var OK om denna by bestod av många eller ens några homosexuella? De ser inte speciellt ljust på bögar där nere, se t.ex. detta från Uganda:

http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w

Och dessa typer är bland de mer liberala.

Jag vet att din sort gör allt ni kan för att kasta skit på den vita "patriarkaliska normen", men ibland är inte dina kära negrer så "söta" eller toleranta som du vill tro.
Citera
2011-08-12, 01:29
Bannlyst
Vad föräldrar har mellan benen och vad dom gör i sängkammaren har inget med barn att göra. Det viktiga är att barn har bra föräldrar. Så självklart ska alla få skaffa barn.
Citera
2011-08-12, 02:16
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Det är inte naturligt för två av samma kön att leva tillsammans som kärlekspar *1 och inte nog med det, det är dessutom förbjudet

Förbjudet enligt vadå? Svensk lag?

Citat:
*2 och som inte det vore nog så leder det dessutom till helvetet

Alla tror inte på att det finns himmel och helvete.

Citat:
*3. Men nu ska jag inte ta fram konkreta bibeltexter som förbjuder homosexualitet utan nu ska jag istället konstatera det faktum att både Jesus och Paulus framhåller man + kvinna som den enda naturliga kärleksparformen. Så då är frågan, hur kan någon tro att regnbågsfamiljer är naturligt när bibeln talar om att endast man + kvinna är naturligt som kärleksparform?

För att man helt enkelt inte tror på den saga som kallas Bibeln?

Du Riorio skickade ett PM till mig för någon vecka sedan där du undrade om jag var kristen. Du kanske bör överväga att tömma din inbox om du vill ha svar. Jag är bisexuell, döpt, konfirmerad och icke troende. Att jag är medlem i svenska kyrkan är bara för att vi hjärntvättats till att det är något normalt.

Min fråga till dig är varför du bryr dig så mycket om att försöka stävja kärlek mellan vuxna människor, när det finns så förbannat mycket hat i världen?
Citera
2011-08-12, 03:26
Medlem
vis avatar
nej, det är inte onaturligt. det har funnits homos i alla tider bland både människor och djur............
Citera
2011-08-12, 05:54
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Okej, ber om ursäkt för uttalandet då min källa uteblev. My bad.

Hursomhelst så ska väll vi knappast börja snacka gayrättigheter i Afrika då bögar dödas som flugor där.
Ok du kan reparera din skada genom att ge oss din källa, tack.
Men du kommer nog inte svara på detta inlägg för du har fullt upp med att hitta på saker i en annan tråd.
Citera
2011-08-12, 06:34
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Så djävla typiskt att vissa süperschweinliberala ska dra en historia om någon hjärnskadad papegoja som idkar någon form av torrjuck mot en annan hanpapegoja och samtidigt pekar med hela handen "Titta! Papegojan är bög, då är det helt naturligt att vara homosexuell!". Om något ska vara naturligt bör det vara en egenskap som utövas i majoritet av diverse arter. I världen är endast någon promille människor homosexuella och det är knappast den normala sexuella läggningen.

Ni som hävdar att homosexualitet är normalt, kom igen och börja böga; det är ju helt normalt

Du borde läsa på lite bättre!

I hela världen är minst 10 % av befolkningen homosexuella.
Minst alltså.

Det betyder att när du mött 100 människor under en dag oavsett vari världen du befinner dej så är minst 10 av dessa - antagligen fler - homosexuella !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in