2011-08-11, 10:05
Medlem
Aggrossivs avatar
Fick någon finne där för någon vecka sedan(nej, jag är inte utseendefixerad), och givetvis har jag ju rört på den så att den spridet sig och har bildat fler, 3-4 st. Men det ser inte speciellt fräscht ut eftersom dem där vita pormaskarna syns så bra. Jag undrar om jag bara ska vänta tills finnarna försvinner - hur länge tar det? Eller om jag ska klämma dem? Får man något ärr om man klämmer finnarna runt munnen och är det farligt på nåt sätt? Hade en gammal kompis som klämde en finne där och dagen efter hade han som en stor bulle där... som om den hade blivit större. Morsan har alltid sagt att man ska låta bli finnarna, medans farsan har sagt att jag ska klämma dem. Ungefär som att männen ofta brukar vara för att slå elaka människor medans kvinnor tycker tal löser problem.

Edit: Förresten, ska jag tvätta mig i ansiktet? Alltså inte med rengöringsmedel utan när jag är i duschen med vatten och/eller tvål. Känns som man "rör runt" finnarna då... kan man få finnar för att man duschar för ofta och huden därmed blir torr? Om ja, kommer de försvinna om jag minskar på duschandet?
Senast redigerad av Aggrossiv 2011-08-11 kl. 10:18.
Citera
2011-08-11, 10:54
Medlem
SpaCCs avatar
Det du kan göra är att börja tvätta ansiktet på kvällen. Det räcker med bara vanlig tvål och vatten.
Men som svar på den andra frågan: Du får inga ärr om du klämmer dom, däremot så får du det om du klämmer dom FLERA gånger. Dvs att du skapar sår
Citera
2011-08-11, 11:43
Medlem
Misstänker att du mular i dig chips på ett groteskt sätt.
Citera
2011-08-11, 12:20
Medlem
Aggrossivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaCC
Det du kan göra är att börja tvätta ansiktet på kvällen. Det räcker med bara vanlig tvål och vatten.
Men som svar på den andra frågan: Du får inga ärr om du klämmer dom, däremot så får du det om du klämmer dom FLERA gånger. Dvs att du skapar sår
Har hört att det inte är bra att tvätta ansiktet med tvål, det är väl därför det finns krämer/medel som man rengör ansiktet med?
Citera
2011-08-11, 12:21
Medlem
Aggrossivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KORITFW
Misstänker att du mular i dig chips på ett groteskt sätt.
Finns inget bevis på att kost skulle orsaka finnar, men inget bevis på att det inte skulle göra det heller. Men nej, jag mular inte i mig chips på ett groteskt sätt då jag alltid avskytt chips.

Lite mer seriösa svar skulle uppskattas, men antar att bara p12-hjärnor är vakna vid denna tid...
Senast redigerad av Aggrossiv 2011-08-11 kl. 12:24.
Citera
2011-08-11, 12:21
Medlem
Wajis avatar
PÅ A svarar jag Herpes och på B svarar jag doktorn
Citera
2011-08-11, 12:27
Medlem
Aggrossivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
PÅ A svarar jag Herpes och på B svarar jag doktorn
Jag rekommenderar B för dig också.
Citera
2011-08-11, 13:24
Medlem
SpaCCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrossiv
Har hört att det inte är bra att tvätta ansiktet med tvål, det är väl därför det finns krämer/medel som man rengör ansiktet med?
Då menar jag inte ÖBs tvål som är parfymerad med plast.
Apotekets oparfymerade tvål är bra.
Men helt rätt, det finns "acne-sprit" som man rengör ansiktet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in