Hallu,
Igår var jag på Coop me min sambo och fick en craving på "Nutella"-gegga när jag såg det i affären. Alltså, sån där chokladgegga som man kan bre på "mackor" (el äta direkt ur burken för den delen). Men den sorten vi såg i affären innehöll hasselnötter och det tål inte jag. Min sambo hjälpte mig därför i jakten på en
nötfri variant, vilket dock misslyckades då en sådan inte fanns!
Det hela slutar med att veckohandlingen får den tragiska utgången att min sambo, som från början blev introducerad till denna burk med läckerhet för att JAG var sugen, och för att hjälpa MIG att leta..., själv blev sugen på och ägare till en egen burk, som han nu har suttit och smackat och mumsat på under kvällen...
Det här är ju som ni förstår ett oerhört trauma för mig, och dessutom gruvligt orättvist. Därav frågan; Det är som så här, att jag tydligt
minns hur jag åt sån där Nutella, med sked ur burken såväl som kletat på nåt slags kex, och jag har alltid varit allergisk (och då snackar vi alltså
dödligt allergiskt) mot nötter, i synnerhet hasselnötter. Alltså drar jag slutsatsen att det någonstans i gömmorna finns en variant UTAN nötter i?
Hittar dock ingen när jag kollar runt bland olika affärers sortiment, så help me please!?! Finns kanske fler än jag därute som drabbas av denna hopplösa allergi, och som vet mer än mig...? Och när jag ändå frågar, så passar jag på att fråga efter tips på andra chokladprodukter, gärna Marabou, samt glass-strutar i GB-sortimentet som är nötfria!?!
EDIT; Missade att byta användare, så råkade skriva under min pojkväns nick

, sorry,
Mvh // rockdoll