2011-08-11, 04:52
Medlem
Raketlennys avatar
Som topic. Den enda jag kommer på är att jag är lite emot massinvandringen till Sverige, samtidigt som jag tycker att alla ska få bo var dem vill.
Citera
2011-08-11, 05:10
Medlem
Judeschweins avatar
Fast då kan jag hjälpa dig lite på traven där.

Det är ju själva välfärdsstaten som är ett problem! Hade svenskar inte tvingats betala underhåll för invandrare som flyttar hit skulle man inte ha ett problem eftersom 1. Sverige skulle inte vara lika attraktivt att flytta till och 2. invandrare skulle tvingas försörja sig själva. 3. Det är det moraliskt rätta eftersom välfärdsstaten och demokratin bygger på att man snor människors pengar och sedan lägger det på saker där majoriteten tycker att det behagar.

Jaja, min mest dubbelmoraliska åsikt är väl att jag hatar att behöva andas in andras fisar, men mina egna tycker jag luktar så ljuvligt gott att jag vill dela den med med andra.
Citera
2011-08-11, 06:57
Medlem
kinkimonos avatar
Man skall inte dra alla över en kam och alla är lika mycket värda.
Citera
2011-08-11, 07:13
Medlem
Jag tror på demokrati men tycker samtidigt att de flesta människor är idioter som egentligen inte borde få äta med både kniv och gaffel samtidigt, än mindre rösta.

Jag gillar Lars Winnerbäck. (Det måste bara finnas någon dubbel moral där, annars hänger jag mig själv)

Jag är emot legalisering av prostituition, droger (e.g. CB) och vapen innehav, men tycker att samtidigt att människor borde ha mer frihet att själva bestäma över sina liv.

Jag är för och tror på kapitalism, men tror samtidigt att den okontrollerade kapitalismen i e.g. USA kommer att få det att barka helt åt helvete vad det lider.
Citera
2011-08-11, 08:00
Medlem
konsentrations avatar
Jag ser ner på Takida, ledin, Stefan och Krister och annan o-credig kultur men tycker samtidigt att det är astöntigt att bry sig om vad som är credigt.
Citera
2011-08-11, 08:00
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag är dubbel i väldigt mycket. Här nedan är ett av alla mina senarion.

På ett sätt är jag för total fullkomlig legalisering av alla droger då alla borde få gör vad dom vill så länge man inte begår brott.

Åt andra hållet vill jag förbjuda alla rusmedel(även alkohol) då det ofta skadar många i hela sammhället på flera olika sätt och även där i väldigt många olika nivåer/grader självfallet.
Citera
2011-08-11, 09:52
Medlem
frimanniskas avatar
Jag är för abort, men jag är samtidigt antiteistisk ateist.
Citera
2011-08-11, 22:23
Medlem
Nothing2says avatar
Jag tycker internet tar för mycket tid och gör folk instängda, upptagna och osociala.. o mycket mer. Men likt förbannat sitter jag här själv o fördriver tiden.
Citera
2011-08-12, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raketlenny
Som topic. Den enda jag kommer på är att jag är lite emot massinvandringen till Sverige, samtidigt som jag tycker att alla ska få bo var dem vill.

Massinvandringen innebär också att invandraren får resan hit betald, boendet betalt osv...

Jag tycker att alla ska få bo var dom vill om dom betalar för det, så för mig är det ingen dubbelmoral.
Citera
2011-08-12, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paegan
Jag tror på demokrati men tycker samtidigt att de flesta människor är idioter som egentligen inte borde få äta med både kniv och gaffel samtidigt, än mindre rösta.

Jag gillar Lars Winnerbäck. (Det måste bara finnas någon dubbel moral där, annars hänger jag mig själv)

Jag är emot legalisering av prostituition, droger (e.g. CB) och vapen innehav, men tycker att samtidigt att människor borde ha mer frihet att själva bestäma över sina liv.

Jag är för och tror på kapitalism, men tror samtidigt att den okontrollerade kapitalismen i e.g. USA kommer att få det att barka helt åt helvete vad det lider.

Är bara nyfiken, varför är du emot prostitution?
Citera
2011-08-19, 22:19
Medlem
Egentligen tycker jag att människan ska få vara fri och få höra vad hon vill, men samtidigt skulle jag inte vilja leva i en sådan värld. Men exakt vem är det som har rätten att säga till mig att jag inte får urinera offentligt t.ex.? (den klassiska anarkifrågan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in