• 1
  • 2
2011-08-10, 23:42
Medlem
Hej!

Jag är inte så bra på de hära med mat och vad som behövs för att gå upp i vikt. Jag väger 65kg!!!! och jag är 196, då kan ni tänka er hur smal jag är. Jag är villig att testa på allt som krävs, bara tipsa på med snabba metoder. Jag vill gå upp 15 / 20kg så snabbt som möjligt, och deffa sönder samtidigt.

Jag mår inte bra av detta, snälla va seriösa.

Tack.
Citera
2011-08-10, 23:52
Medlem
ZlatanManias avatar
käka pizza och glass samtidigt som du bara e inomhus och latar dej, Btw är dina föräldrar så smala? i såna fall kan du ha smala gener. Men annars så kan du ju börja gymma Muskler väger ju mer än fett
Citera
2011-08-10, 23:55
Medlem
Min pappa är normalbyggd och min mamma har 'tjocka' gener. Hela min mammas släkt är tjocka etc. Jag har kollat min ämnesomsättning och allting stämmer. Jag är inte så värst kräsen av mig heller, vilket är bra antar jag. Finns det tabletter eller något som gör att jag vill äta mer osv? Jag behöver verkligen hjälp!

Och jag vill inte sitta inne o kränga i mig pizza och sånt, jag vill bli stor. Jag ska börja gymma så snart som möjligt, men vill helst gå upp lite först. Vill inte komma in på ett gym som en pinne.
Citera
2011-08-10, 23:57
Medlem
frimanniskas avatar
Jag är hundra procent seriös nu: gör en massa små förändringar. Byt ut fetthalten på mjölk, smör, grädde och allt till det maximala. Gör inte misstaget att hetsäta en massa chips och kakor, vill du bygga din kropp på transfetter och socker? Det är inte hälsosamt! Undvik fågel och fisk som proteinkälla, det är för lite kalorier per hundra gram i. Byt istället till matigare kött som gris och biff - gärna blodigt med en massa nyttigheter i. Strunta i grönsaker och byt ut all svenssonfrukt mot exotisk, sötare frukt. Ät vindruvor istället för äpple till exempel, det är mer kalorier i vindruvor. Bananer är en väldigt energirik frukt!

Sen rekommenderar jag turkisk yoghurt 10%. Ät den som mellanmål, till frukost, lunch, använd i mat, gör såser/dipp med den och så vidare. Jag rekommenderar att du steker maten i olja och gör gräddiga såser. Ät tre stora mål om dagen och två/tre mellanmål. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat är bra. På kvällen kan du exempelvis äta 250g turkisk yoghurt, dricka en mjölkdrink med nötter i eller liknande. Så länge det är energi i så är det bra!

Ta det varsamt, se på det långsiktigt - "kan jag äta så här resten av livet" är en fråga du får ställa dig ofta. Och arrangera måltider och kost därefter. Ha lite nötter med dig vart du än går. Det krävs inte många nävar för att få i sig en hel del kalorier utöver dagsbehovet!

edit: Jag tycker nog att du kan röra på dig om du vill. Om du vill träna - gör det! Var inte rädd för att bli smalare. Men om du tränar ska du ersätta den energi du förbrukat under ett pass. Det är svårt för mig att uppskatta exakt vad som krävs för att din kropp ska "gå runt" så att säga, men ha som regel att äta/dricka något energirikt efter ett pass. En mjölkbaserad proteindrink med banan är bra.
Senast redigerad av frimanniska 2011-08-11 kl. 00:01.
Citera
2011-08-11, 00:04
Medlem
Tack så hemskt mycket! Vet du något om 'gainer' eller 'bulk' o sådant? Finns där även tabletter som gör det lättare att gå upp i vikt?
Citera
2011-08-11, 01:28
Medlem
pezrulezhaakons avatar
hiperkarma

Du verkar inte ha nån speciellt sund syn på kost och hälsa.... Det är snarare där du bör börja.
Citera
2011-08-11, 01:38
Medlem
Det är kanske därför jag frågar.
Citera
2011-08-11, 01:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
hiperkarma

Jag syftade främst på din mentala inställning till kroppen, kosten och hälsan. Det kommer inte hjälpa om du går upp 50 kilo på en timme, om du inte har en sund inställning till dig själv.
Citera
2011-08-11, 02:22
Medlem
Försöker du spela smart eller? Om du inte vill hjälpa kan du vända igen.
Citera
2011-08-11, 02:42
Medlem
Har aldrig sett en sådan jävla idiot som du fått så oförtjänt mycket bra råd.
Citera
2011-08-11, 04:27
Medlem
andreaskks avatar
Varför gå upp i vikt och sedan gymma, istället för att börja direkt ??

Ät mer mat, nötter kan vara händigt om du har dålig aptit.
Senast redigerad av andreaskk 2011-08-11 kl. 04:30.
Citera
2011-08-11, 08:08
Medlem
Fegyvereks avatar
"Överdrivet" är väl att överdriva Jag är 183centilång och vägen 55kilo...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in