• 1
  • 2
2011-08-10, 23:03
Medlem
Jag är oskuld kanske jag ska starta med att påpeka. Och jag mår dåligt över att vara oskuld. Men det är inte det ja vill diskutera.

Sex och sexualitet har alltid äcklat mig. Så fort nån kompis berättar om sina ligg så vill jag nästan spy. Jag spydde en gång när jag var på fest och fick reda på att en kompis låg med en tjej inne i ett avskilt rum. Sen var den natten förstörd. Och jag mår också dåligt när jag ser folk som har barn för då vet jag att de har haft fullbordat sexuellt umgänge. Äcklar mig som fan

Jag undrar nu varför jag känner så här och om det är vanligt? Vill ju inte må dåligt när jag tänker på sex för jag tror att även jag kan njuta av detta i framtiden. Visst har jag haft mina chansen men jag har inte tagit dem, hur ska jag komma över tröskeln och bara göra det?

När jag tänker efter så blev jag nog utnyttjad som barn. Dock inte penetration. Men kan detta vara en orsak bakom att jag känner så här?
Citera
2011-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvalll95
Jag är oskuld kanske jag ska starta med att påpeka. Och jag mår dåligt över att vara oskuld. Men det är inte det ja vill diskutera.

Sex och sexualitet har alltid äcklat mig. Så fort nån kompis berättar om sina ligg så vill jag nästan spy. Jag spydde en gång när jag var på fest och fick reda på att en kompis låg med en tjej inne i ett avskilt rum. Sen var den natten förstörd. Och jag mår också dåligt när jag ser folk som har barn för då vet jag att de har haft fullbordat sexuellt umgänge. Äcklar mig som fan

Jag undrar nu varför jag känner så här och om det är vanligt? Vill ju inte må dåligt när jag tänker på sex för jag tror att även jag kan njuta av detta i framtiden. Visst har jag haft mina chansen men jag har inte tagit dem, hur ska jag komma över tröskeln och bara göra det?

När jag tänker efter så blev jag nog utnyttjad som barn. Dock inte penetration. Men kan detta vara en orsak bakom att jag känner så här?

Halvvägs genom artikeln trodde jag du var helt CP, men sen när du skrev att du hade blivit utnyttjad..
Min gissning skulle vara på att det är problemet, ifall du blev utnyttjad sexuellt(måste ju inte vara penetrering).

Tänker du fortfarande på det? Mardrömmar eller vad som helt? Utnyttjandet alltså. Kan ju vara det om nu fallet är så.
Citera
2011-08-10, 23:07
Medlem
HelloMyNameIss avatar
Citat:

Det känns väldigt troligt att det är orsaken! F.öv. borde du nog besöka hjärndoktorn
Citera
2011-08-10, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det kan absolut ha något med saken att göra. Prova att ta kontakt med en psykolog för att få prata om dina problem. Det är inte normalt att känna så, och det kan finnas skäl till det. Sex ska ju vara något fint som du kan njuta av. En psykolog har tystnadsplikt.
Citera
2011-08-10, 23:10
Medlem
Bitmasters avatar
Om sex äcklar dig, varför mår du då dåligt av att vara oskuld? I och för sig antar jag att du inte skulle skriva om det såvida du inte upplevde det som ett problem.

Det är svårt att säga något konkret med så lite kött på benen, men: Låt det ta sin tid. Hur är det med förhållanden i övrigt, och med annan närhet?
Citera
2011-08-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Halvvägs genom artikeln trodde jag du var helt CP, men sen när du skrev att du hade blivit utnyttjad..
Min gissning skulle vara på att det är problemet, ifall du blev utnyttjad sexuellt(måste ju inte vara penetrering).

Men då är det väl inte sexuellt utnyttjande?
Citera
2011-08-10, 23:38
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Men då är det väl inte sexuellt utnyttjande?

Att utnyttja någon är att använda denne själviskt på ett sätt som skadar personen. Sexuellt dito är det när användningen var av sexuell natur. Om det finns akter av sexuell natur som inte innefattar penetrering, så finns det även sådana former av sexuellt utnyttjande.

Så, i korthet: Jo, det kan det vara.
Citera
2011-08-11, 00:28
Medlem
tripptamins avatar
Citat:

Svar ja.
Citera
2011-08-11, 09:46
Medlem
qdqdqs avatar
Fy vad drygt det där är.

Kan nämna att jag haft sex med 2 st tjejer som var så där, båda hade blivit antastade när de var små och var livrädda för sex. Den första var mycket svårare än den andra dock, hon tog det nästan 2 månader att få till det med.

Så jag vet att det går att övertala er på olika sätt tillsist därför behöver du inte vara orolig. Det gäller bara att ha ett väldigt tålamod, utstråla lugn och säkerhet, så pass att det smittar av sig tillsist. Allt handlar om att göra den andra personen bekväm och säker på sig själv, det tar tid och kräver stor precision. Sexet i sig är inte det man bör rikta in sig på utan mer den intima relationen för övrigt, och på så sätt tillsist reta igång den naturliga instinkten.

Det första betyder att man måste komma den andra personen så pass nära att de innersta hämligheterna kan delas osv. Det andra betyder att man igenom fysik/psykisk beröring tillsist retar igång den naturliga instinkten. Variationerna och tillvägagångssättet måste utföras efter omständigheterna, ingen är den andra fullständigt lik.

Det här är inget som kommer fungera under 1 fest natt bara så där, utan det krävs långt förarbete och hängivenhet.
Citera
2011-08-11, 10:02
Bannlyst
Citat:
Om begreppet oskuld täcker mer än den sexuella akten då bör man vara stolt över att icke ha...det är ju nämligen som så att i akten stoppar mannen in sin kuk som alltid är något smutsig i fittan, två smutsiga tingestar förenas etc etc, det hela avslutas med ett vällustigt smutsigt stön och skam. Mår du dåligt av att vara ren i sinnet?
Citat:
Sex och sexualitet har alltid äcklat mig. Så fort nån kompis berättar om sina ligg så vill jag nästan spy. Jag spydde en gång när jag var på fest och fick reda på att en kompis låg med en tjej inne i ett avskilt rum. Sen var den natten förstörd. Och jag mår också dåligt när jag ser folk som har barn för då vet jag att de har haft fullbordat sexuellt umgänge. Äcklar mig som fan .
Bra.
Citat:
Varför?

Citat:
Är du säker? Ibland drömmer vi och inbillar oss saker.
Citera
2011-08-11, 10:51
Medlem
oavsett vare sig du har blivit uttnyttjad eller inte tror jag lösningen helt enkelt är att (försöka) ha sex (med en förstående partner).
precis som med fobier måste man utsätta sig objektet för att lära sig separera en händelse från ett objekt, i det här fallet sex. edit: och eventuellt bearbeta nämnda händelse, i ditt fall sexuellt utntyttjande separat.
Citera
2011-08-11, 14:05
Medlem
TheGamers avatar
Ingen som konstaterat TS namn och han är nyreggad?

OnT : Du borde söka hjälp, finns många hjälpnummer du kan ringa och det finns säkert kurator på din skola.

// TheGamer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in