Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Isåfall är Sensation telefonen för dig.
Jag skulle rekommendera Evo 3D i sådana fall. Varför?
Jo. HTC Sense och dess widgets är, skulle jag säga, en bra bit framför alla andra just nu. Däremot är Sensation inte telefonen man skall köra detta systemet på. Till en början var jag super sugen på en Sensation, den verkade hel-grym! Det var först när jag började läsa om den jag blev väldigt fundersam.
Först och främst skall det nämnas att skall man ha en telefon som klassar ut alla prestandamässigt så är det SGSII som gäller. Den klår allt annat på marknaden just nu vad det gäller hårdvara. Detta märks både när man kör benchmarks och använder telefonen för att spela upp media. Märks även när man använder vissa applikationer. Det bör nämnas att en anledning till varför SGSII slår Sensation i benchmarks testet är för på grund av att Sensation har en högre upplöst skärm. Det sagt så slår Galaxyn's skärm Sensations skärm alla dagar i veckan.
I alla fall. Varför Evo 3D framför Sensation.
- Först och främst lider Sensation av sk. dödsgrepp. Det innebär att håller man telefonen i landskapsläge, vilket i alla fall jag brukar göra när jag surfar, så försvinner WiFi kontakten nästan helt och hållet. Man kan även förlora antennstyrka om man greppar tag om telefonen i lodrätt läge.
- För det andra så lider Sensation av stora mjukvaruoptimeringar. Jämför man Sensation och Evo 3D som kör samma OS och UI så märker man stor skillnad
Video.
Sedan att Sensation är en snyggare telefon enligt många samt att 3D kanske är helt ointressant kanske också bör läggas till i ekvationen. Tell me what you think!