2011-08-10, 22:21
Medlem
Nemjungs avatar
Hej
Vill köpa en ny mobil, men vet dock inte vilken.. Jag har varit inne på Iphone4. Men även sugen på Samsung Galaxy S2..
Iphone verkar bra då den har olika "docks" för stero o annat. Men vilken är den ultimata telefonen att köpa nu ? Eller är det ens värt att köpa en mobil nu? Kommer de komma nåt bättre inom närsmta dagar/veckorna?

Tack.
Citera
2011-08-10, 22:23
Medlem
HTC Sensation är rätt fräck!
Citera
2011-08-10, 22:25
Medlem
Nemjungs avatar
Men är den bra? Bättre än Samsung Galaxy s2 eller Iphone4?
Citera
2011-08-10, 22:27
Medlem
Den är i alla fall bättre än iPhone 4 prestandamässigt.
Men sen är ju smaken som baken när det gäller operativsystem, Android eller IOS, svårt val.
Citera
2011-08-10, 22:42
Medlem
svettipungs avatar
Det beror väl på om du gillar ios simpelhet eller androids öppenhet. Om du vill ha den bästa prestandan står det dock mellan Sensation eller SGS 2.
Citera
2011-08-10, 22:44
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Det beror väl på om du gillar ios simpelhet eller androids öppenhet. Om du vill ha den bästa prestandan står det dock mellan Sensation eller SGS 2.

Jag vill ha tillgång till bra användbara appar, skiter i spel.
En mobil som jag kan leva med länge o bra som kommer funka bra under åren.
Citera
2011-08-10, 22:45
Medlem
samsung galaxy s2, tro mig du kommer inte ångra dig.
Citera
2011-08-10, 23:01
Medlem
svettipungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Jag vill ha tillgång till bra användbara appar, skiter i spel.
En mobil som jag kan leva med länge o bra som kommer funka bra under åren.

Isåfall är Sensation telefonen för dig.
Citera
2011-08-11, 00:19
Medlem
Kasporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Isåfall är Sensation telefonen för dig.

Jag skulle rekommendera Evo 3D i sådana fall. Varför?

Jo. HTC Sense och dess widgets är, skulle jag säga, en bra bit framför alla andra just nu. Däremot är Sensation inte telefonen man skall köra detta systemet på. Till en början var jag super sugen på en Sensation, den verkade hel-grym! Det var först när jag började läsa om den jag blev väldigt fundersam.

Först och främst skall det nämnas att skall man ha en telefon som klassar ut alla prestandamässigt så är det SGSII som gäller. Den klår allt annat på marknaden just nu vad det gäller hårdvara. Detta märks både när man kör benchmarks och använder telefonen för att spela upp media. Märks även när man använder vissa applikationer. Det bör nämnas att en anledning till varför SGSII slår Sensation i benchmarks testet är för på grund av att Sensation har en högre upplöst skärm. Det sagt så slår Galaxyn's skärm Sensations skärm alla dagar i veckan.

I alla fall. Varför Evo 3D framför Sensation.
- Först och främst lider Sensation av sk. dödsgrepp. Det innebär att håller man telefonen i landskapsläge, vilket i alla fall jag brukar göra när jag surfar, så försvinner WiFi kontakten nästan helt och hållet. Man kan även förlora antennstyrka om man greppar tag om telefonen i lodrätt läge.
- För det andra så lider Sensation av stora mjukvaruoptimeringar. Jämför man Sensation och Evo 3D som kör samma OS och UI så märker man stor skillnad Video.
Sedan att Sensation är en snyggare telefon enligt många samt att 3D kanske är helt ointressant kanske också bör läggas till i ekvationen. Tell me what you think!
Citera
2011-08-11, 00:22
Bannlyst
SGS II är bättre än Sensation. Framförallt bättre skärm, Amoled är det bästa på marknaden och numera är det bara Samsung som har det. Sen att den har bättre hårdvara generellt skadar ju inte heller. Communityn är dessutom stor när det gäller Samsungen, vill man meka med luren och lägga in custom rom finns väldigt många människor som håller på med det på XDA och Swedroid.
Citera
2011-08-11, 00:51
Medlem
Pepsi901s avatar
Galaxy S2 är bästa telefonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in