• 2
  • 3
2011-08-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Klart det försvinner, man dricker ju upp det, vart tror du det tar vägen då.

Hur kan du illustera rymden som en klocka? tiden är en påhitt i sig.

Vad fanns innan oöndligheten? Oändlig i oändlig? Man kan ju gå tillbaks hur mytcket som helst, utan att komma fram till nått.

Man blir bara dummare hur långt bak man tänker.

Värsta jag hatar är alla mindfuckers i tråden som tro sig veta något. Ni är bara en liten fucking skitmänniska och ni ska komma säga hur saker och ting är? Vi har fan inte ens varit i mars, och vi ska säga hur rymden och big bang kom till? Fattar ni hur sjukt det låter?

Det har bara varit en svensk på rymden och alla tro sig veta allt.

Vart mjölken tar vägen? Varför sitter du och ifrågasätter precis alla läror när du inte har en aning själv om hur nånting av det här ligger till? Mjölken byter form och du skiter och pissar eventuellt ut det, att du inte ens förstår det här talar bara om för mig att det inte är lönt att ens försöka resonera med dig.

sen "Man blir bara dummare ju längre bak man tänker" <--- haha episkt. Du är episk mannen.

Varför är det så svårt att tänka sig hur universum kom till med all forskning som bedrivits? Varför måste vi åka till andra solsystem för att förstå dom? Du sitter och är bitter på Vetenskapen och menar på att allting är lögner och falska utspel?

Varför tror du detta?
Senast redigerad av wessla 2011-08-17 kl. 08:04.
Citera
2011-08-17, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordChesterfield
Haha det här är filosofiforumet, här tror sig ingen veta någonting. Däremot är vi alla här för att filosofera/tänka

Du kan inte fråga vad som fanns innan oändligheten. Antingen är universum oändligt och då har det alltid funnits, alltså finns inte begreppet "innan universum". Eller så har universum skapats vid något tillfälle, då kan man ställa sig frågan vad som fanns innan det? Om ingenting är oändligt måste någonting ha varit det första att skapas vid någon tidpunkt, alltså kan någonting skapas ur ingenting. Jag tycker det verkar ologiskt och därför tror jag hellre att allting är oändligt.

Och hur kan du säga att tiden är ett påhitt? Vad hade hänt om man aldrig hade hittat på tiden, hade ingenting någonsin åldrats då?

Åldrade har inge med tiden att göra, åldring är något naturligt. Tiden finns ju inte, du kan inte ta på tiden, tiden är någon människan skapat för att få igång rutiner redan i stenålern. Tiden är baserat på astronomi stjänrsa.
Citera
2011-08-17, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Vart mjölken tar vägen? Varför sitter du och ifrågasätter precis alla läror när du inte har en aning själv om hur nånting av det här ligger till? Mjölken byter form och du skiter och pissar eventuellt ut det, att du inte ens förstår det här talar bara om för mig att det inte är lönt att ens försöka resonera med dig.

sen "Man blir bara dummare ju längre bak man tänker" <--- haha episkt. Du är episk mannen.

Varför är det så svårt att tänka sig hur universum kom till med all forskning som bedrivits? Varför måste vi åka till andra solsystem för att förstå dom? Du sitter och är bitter på Vetenskapen och menar på att allting är lögner och falska utspel?

Varför tror du detta?

Varför? Varför ifrågasätter du själv eller fösöker hjänrtvätta folk som att ud är någon superIQ snubbe och tro sig veta saker?

Varför det är svråt? Tja tänk själv vi lika ynka jorden, med små människor ska komma säga saker om hela "oändliga" universeum? Va tror du själv? Vi kunde knappt hitta en jävla grottmännsika som usama bin ladin som gömde sig framför näsan på alla trots värsta satelit tekninekn, och vi säga hur hela jävlal världen och livet och universum kom till??? Skojjar du eller? Driver du??

Jag är inte bitter på vetenskapen, jag säger bara vi är hjäntvättade männsikor som blir lurade om hur saker ligger till när vi inte en kan saker och ting. Vi människan använder bara 5% av vår fucking DNA! JunkDna kallas detta, och vi ska fortsätta säga saker som ligger miljader ljusår framför. Alltså MILJARDER LJUSÅR, vet du ens vad det är? SInnesjukt.
Citera
2011-08-17, 16:37
Medlem
Tack för intressanta svar, speciellt du Vangaard, håller med om det mesta du skriver. Dock tror jag inte att det du kallar liv en gång började existera utan att det alltid funnits i någon form.

Jag undrar dock fortfarande om någon kan namedroppa filosofer/fysiker/matematiker eller dylikt med liknande tankar/teorier, skulle vara väldigt trevligt.

Som en intressant jämförelse angående det här med tomhet så såg jag på en dokumentär att den egentliga substansen i atomen är så liten (elektroner, protoner, neutroner) i förhållande till tomrummet i den så att om man skulle komprimera ihop detta egentliga substans hos hela mänskligheten så skulle de få rum på en yta stor som en sockerbit.
Citera
2011-08-17, 16:53
Medlem
Citat:
Varför? Varför ifrågasätter du själv eller fösöker hjänrtvätta folk som att ud är någon superIQ snubbe och tro sig veta saker?

Varför det är svråt? Tja tänk själv vi lika ynka jorden, med små människor ska komma säga saker om hela "oändliga" universeum? Va tror du själv? Vi kunde knappt hitta en jävla grottmännsika som usama bin ladin som gömde sig framför näsan på alla trots värsta satelit tekninekn, och vi säga hur hela jävlal världen och livet och universum kom till??? Skojjar du eller? Driver du??

Jag är inte bitter på vetenskapen, jag säger bara vi är hjäntvättade männsikor som blir lurade om hur saker ligger till när vi inte en kan saker och ting. Vi människan använder bara 5% av vår fucking DNA! JunkDna kallas detta, och vi ska fortsätta säga saker som ligger miljader ljusår framför. Alltså MILJARDER LJUSÅR, vet du ens vad det är? SInnesjukt.

Jag vet inte riktigt vad du gör på filosofiforumet med dina åsikter. Det må vara så att vi inte kan veta eller ens få svar, men så vitt vi vet så är människan den enda art med förmåga att ställa frågor som "vem är jag", "varför är jag här", "varför finns allt istället för ingenting".

Vi är det självmedvetna universum och det verkar som att vi har en stor passion för existentiella frågor. Jag mår väldigt bra av att ställa mig själv dessa stora frågor, det må hända att inte alla gör det eller att det helt enkelt inte finns ett intresse hos alla och det respekterar jag.

Jag är ledsen att säga det, men det finns ingen mjölk.
Citera
2011-08-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av non-duality
Jag vet inte riktigt vad du gör på filosofiforumet med dina åsikter. Det må vara så att vi inte kan veta eller ens få svar, men så vitt vi vet så är människan den enda art med förmåga att ställa frågor som "vem är jag", "varför är jag här", "varför finns allt istället för ingenting".

Vi är det självmedvetna universum och det verkar som att vi har en stor passion för existentiella frågor. Jag mår väldigt bra av att ställa mig själv dessa stora frågor, det må hända att inte alla gör det eller att det helt enkelt inte finns ett intresse hos alla och det respekterar jag.

Jag är ledsen att säga det, men det finns ingen mjölk.

Vadå vad jag gör här? Jag fåå väl ifrågsäetta om jag vill.

Alla såna ghär tankar vem är jag, vad är jag osv. Såna tankar har maänniskor som har psyiska
problem, schinofrenoi. Man ska inte tänkta så där, man blir dum bara.

Tänk på att ud inte alls vet om du är i själmevvetna, eller undermetvetna, huv et du att du i skrivande stund är ditt riktiga jag? Du kan ske dörmmer i verklgiheten.

Om det int finns mjälk är du blind.
Citera
2011-08-17, 17:50
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Vadå vad jag gör här? Jag fåå väl ifrågsäetta om jag vill.

Alla såna ghär tankar vem är jag, vad är jag osv. Såna tankar har maänniskor som har psyiska
problem, schinofrenoi. Man ska inte tänkta så där, man blir dum bara.

Tänk på att ud inte alls vet om du är i själmevvetna, eller undermetvetna, huv et du att du i skrivande stund är ditt riktiga jag? Du kan ske dörmmer i verklgiheten.

Om det int finns mjälk är du blind.

Jag tycker det är onaturligt att inte vara nyfiken på livet och universum, att inte ställa sig sådana frågor under livets gång är något omänskligt för mig, nånting måste man ju ifrågasätta. Om en släkting till dig dör, skulle du då inte fråga dig vad meningen med att dö var? En människa överlever en tågkrasch och är den enda överlevande, skulle man då inte fundera på ödet?
Har man svar på alla dessa frågor är man antagligen galen, eller väldigt upplyst, förmodligen någon salig bergsmunk.
Citera
2011-08-17, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Jag tycker det är onaturligt att inte vara nyfiken på livet och universum, att inte ställa sig sådana frågor under livets gång är något omänskligt för mig, nånting måste man ju ifrågasätta. Om en släkting till dig dör, skulle du då inte fråga dig vad meningen med att dö var? En människa överlever en tågkrasch och är den enda överlevande, skulle man då inte fundera på ödet?
Har man svar på alla dessa frågor är man antagligen galen, eller väldigt upplyst, förmodligen någon salig bergsmunk.
Nyfikens fine! men det finns grämnser till hur nyikfen man får vara så männoigskan inte övergor till dumma istället.
Citera
2011-08-18, 00:37
Medlem
Citat:
Nyfikens fine! men det finns grämnser till hur nyikfen man får vara så männoigskan inte övergor till dumma istället.

Du får gärna ifrågasätta men det du gör nu är att du menar att vi inte borde diskutera det här över huvud taget. Eftersom det ändå var syftet med tråden så ber jag dig att hålla dig till ämnet.

För att blåsa lite nytt liv i tråden slänger jag ut följande påstående:

Om vi ser allt som existerar som en enhet så borde det vara logiskt omöjligt att ingenting och någonting kan samexistera. Det borde också vara omöjligt att ingenting någonsin har existerat eftersom det nu finns någonting och för att ingenting ska övergå till någonting behövs någonting för att skapa detta skifte och således har ingenting inte existerat. Att någonting kan övergå i ingenting kanske är lättare att acceptera rent logiskt men det ställer till stora problem i den fundamentala fysiken.

Detta någonting har aldrig skapats => det behövs ingen skapare => islam och kristendom fallerar => mycket mindre krig
Citera
2011-08-18, 13:36
Medlem
Citat:

Först och främst är rönen att vi använder 5% av våran hjärna, och det stämmer inte, men jag undrar varför du har valt att tro på just det men inget annat?

Och när man bedriver vanlig forskning idag är det inte väsentligt hur långt man åker, det räcker med att identifiera det vi kan se och jämföra det med det vi har här.

vet du vad vi kom fram till? ALLT ÄR GJORT AV SAMMA SAK. Allting, vårat solsystem inklusive vår stjärna härstammar från en eller flera mycket större stjärnor alternativt ett gigantiskt gasmoln.

Hur vet vi det? Jo vi ser det händer runt omkring oss överallt, det verkar som att universum funkar likadant vart man än kommer. Det vore annorlunda om naturlagarna ändrades bara för att man reser bort en bit, men det gör dom inte.

Sitt inte och lek korkad martyr som sitter och väljer själv vad som är sant och inte, du har uppenbarligen aldrig ens tittat på inledningen i en fysikbok men har hjärna nog att idiotförklara allting som har med modern forskning att göra.

Senast redigerad av wessla 2011-08-18 kl. 13:42.
Citera
2011-08-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av non-duality
Du får gärna ifrågasätta men det du gör nu är att du menar att vi inte borde diskutera det här över huvud taget. Eftersom det ändå var syftet med tråden så ber jag dig att hålla dig till ämnet.

För att blåsa lite nytt liv i tråden slänger jag ut följande påstående:

Om vi ser allt som existerar som en enhet så borde det vara logiskt omöjligt att ingenting och någonting kan samexistera. Det borde också vara omöjligt att ingenting någonsin har existerat eftersom det nu finns någonting och för att ingenting ska övergå till någonting behövs någonting för att skapa detta skifte och således har ingenting inte existerat. Att någonting kan övergå i ingenting kanske är lättare att acceptera rent logiskt men det ställer till stora problem i den fundamentala fysiken.

Detta någonting har aldrig skapats => det behövs ingen skapare => islam och kristendom fallerar => mycket mindre krig

Detta handlar nog lite om hur vi definierar ingenting. Det absoluta ingenting är ju inget annat än ett påhittat ord och förklarar vad som skulle vara existensens negativa pol, förmodligen gör vi en feltolkning och ingenting för oss kan mycket väl vara nånting som existerar, men som sagt inte där vi kan uppleva det.

För som jag ser det är vi fast i denna 4 dimensionella värld och vi har inte möjlighet att vistas i nått annat medium.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in