2011-08-10, 13:52
Bannlyst
Hej!
I brevet från dsv står det att man ska registrera sig i Daisy den 10 augusti. Men när jag försöker logga in står det bara login failed. Funkar det för någon annan?
Citera
2011-08-10, 15:05
Medlem
SimpleTimess avatar
Om du har problem med webbregistrering kan du besöka DSVs studentexpedition och
registrera dig senast tisdagen den 23 augusti klockan 16.00.
Vid registreringen på DSVs studentexpedition skall du uppvisa antagningsbeskedet som du
fått från studera.nu samt legitimation. Om du inte kan komma personligen måste du skicka ett
ombud som ska legitimera sig själv, och som skall ha med ditt antagningsbesked och en
fullmakt från dig. Du hitta öppettiderna här:

Öppettider på studentexpeditionen och
studievägledningen den 22-23 augusti:
Måndag 22 aug kl.12.00 - 16.00
Tisdag 23 aug kl.12.00 - 16.0

// Data och Systemvetenskap I, 30 högskolepoäng btw
Citera
2011-08-10, 18:19
Bannlyst
Dom har tydligen problem...så här står det på sidan:
"PÅ GRUND AV TEKNISKA FEL ÖPPNAR REGISTRERINGEN PÅ TORSDAG DEN 11 AUGUSTI"

Om någon annan undrar
Citera
2011-08-27, 20:21
Medlem
Sitter här och har lagt till mig själv i en grupp för första kursen i Daisy, men mitt personliga schema fungerar inte. Fungerar det för någon?

På första kursen (på data- och systemvetenskap) står det 09:00-09:45 Sal A,Sal B,Sal C* Intro1 grp 1. Det är grupp 1 jag har anmält mig i, men den finns inte med på mitt personliga schema. Sen vilken sal ska man vara i på måndag? A, B eller C?

Irriterande. Det är typ fem miljarder olika system man måste ha ett konto på och hålla koll på när man pluggar på DSV... Jag har ingen aning om var jag ska vara på måndag. Kul.
Citera
2011-08-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgeng
Sitter här och har lagt till mig själv i en grupp för första kursen i Daisy, men mitt personliga schema fungerar inte. Fungerar det för någon?

På första kursen (på data- och systemvetenskap) står det 09:00-09:45 Sal A,Sal B,Sal C* Intro1 grp 1. Det är grupp 1 jag har anmält mig i, men den finns inte med på mitt personliga schema. Sen vilken sal ska man vara i på måndag? A, B eller C?

Irriterande. Det är typ fem miljarder olika system man måste ha ett konto på och hålla koll på när man pluggar på DSV... Jag har ingen aning om var jag ska vara på måndag. Kul.

Tjaba, kan inte svara på första frågan men jag har exakt samma grej på min. ser bara vilken handledare jag ska till sen eller nåt sånt.
Anledningen till att det är A, B och C är för att dom förväntar sig att fler kommer på morgonen än vad det får plats med i sal A så när den fylls kommer dom köra en videostream från sal A till sal B och C.

Så försök kom in i A och är det fullt sätt dig i valfri.
Citera
2011-08-28, 14:37
Medlem
Jag kommer inte in på varken universitetskontot eller in på Daisy!
Börjar på riktigt undra vad som händer! Har de tagit bort mig från programmet?
Det konstiga är att jag har fått ett universitetskort hemskickat och passerkort till DSV:s lokaler så jag borde väl fortfarande finnas kvar i systemet eller? Allt känns iaf mycket oklart ska dit imorgon och reda ut allt. Dessutom håller jag med om att schemat inte är helt solklart heller.
Citera
2011-08-28, 20:09
Medlem
det är ett nytt system dom använder i år, så att det personliga schemat är fuckat är inte så förvånande

räkna med en hel del saker som inte fungerar
Citera
2011-08-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperstidning
Jag kommer inte in på varken universitetskontot eller in på Daisy!
Börjar på riktigt undra vad som händer! Har de tagit bort mig från programmet?
Det konstiga är att jag har fått ett universitetskort hemskickat och passerkort till DSV:s lokaler så jag borde väl fortfarande finnas kvar i systemet eller? Allt känns iaf mycket oklart ska dit imorgon och reda ut allt. Dessutom håller jag med om att schemat inte är helt solklart heller.
Om ni går på DSV och inte kan logga in på Daisy ( https://daisy.dsv.su.se ), välj "su.se" under "domain" INTE dsv.su.se. Det är tydligen något nytt system i år, som någon påpekade.

Det är samma anv/lösen som universitetskontot man gjorde när man reggade sig. Har man glömt lösenordet kan man fixa ett nytt på https://aktivera.su.se
Senast redigerad av tenbucks 2011-08-28 kl. 23:42.
Citera
2011-08-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frolss
Tjaba, kan inte svara på första frågan men jag har exakt samma grej på min. ser bara vilken handledare jag ska till sen eller nåt sånt.
Anledningen till att det är A, B och C är för att dom förväntar sig att fler kommer på morgonen än vad det får plats med i sal A så när den fylls kommer dom köra en videostream från sal A till sal B och C.

Så försök kom in i A och är det fullt sätt dig i valfri.
Skönt att det såg likadant ut för dig. Jag har också något om handledare på mitt schema.
Antar att de kommer säga något om det imorgon
Citera
2011-08-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoebx
det är ett nytt system dom använder i år, så att det personliga schemat är fuckat är inte så förvånande

räkna med en hel del saker som inte fungerar

Ni kan betrakta er som varnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in