2011-08-10, 12:05
Medlem
Lazeeboys avatar
Har haft problem när jag kissat den senaste tiden. Jag valde därför att göra ett klamydiatest, ifall man lyckats dragit på sig något. Mycket riktigt fick jag svar igår om att jag är smittad. I samma mail, står det att jag ska kontakta läkare för att påbörja penicillinkur samt genomgå smittspårning.

Nu till saken. Jag och min flickvän gjorde slut för snart två månader sedan. Under tiden har jag haft oskyddat sex med två andra tjejer. Saken är, att när smittspårningen görs, så måste man berätta vilka man haft sex med de senaste 12 månaderna.

Vill inte att min flickvän ska få hem ett brev där hon uppmanas att testa sig. Hon lär snabbt lista ut att det är mig det hela kommer ifrån och då framstår jag mest som äcklig, vilket är det sista jag vill. Borde jag undvika att nämna henne, eller ska jag göra det ändå?

Saken är att jag testade mig, med henne, och vid den tidpunkten så var jag inte smittad.
Citera
2011-08-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Har haft problem när jag kissat den senaste tiden. Jag valde därför att göra ett klamydiatest, ifall man lyckats dragit på sig något. Mycket riktigt fick jag svar igår om att jag är smittad. I samma mail, står det att jag ska kontakta läkare för att påbörja penicillinkur samt genomgå smittspårning.

Nu till saken. Jag och min flickvän gjorde slut för snart två månader sedan. Under tiden har jag haft oskyddat sex med två andra tjejer. Saken är, att när smittspårningen görs, så måste man berätta vilka man haft sex med de senaste 12 månaderna.

Vill inte att min flickvän ska få hem ett brev där hon uppmanas att testa sig. Hon lär snabbt lista ut att det är mig det hela kommer ifrån och då framstår jag mest som äcklig, vilket är det sista jag vill. Borde jag undvika att nämna henne, eller ska jag göra det ändå?

Saken är att jag testade mig, med henne, och vid den tidpunkten så var jag inte smittad.

Ja du borde absolut säga hennes namn.... man vet ju aldig om du fått det från de två senaste. Hur lång var det ifrån att du testade dig med din tjej till att det tog slut? Många personer kan ju gå med klamydia länge utan att märka det och sen kan det leda till sterilitet vilket vore jävligt trist för henne. Hon får ju brevet men det står ju inte att det kommer från dig. Hur vet du att hon inte varit med andra?
Citera
2011-08-10, 12:13
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biteyou
Ja du borde absolut säga hennes namn.... man vet ju aldig om du fått det från de två senaste. Hur lång var det ifrån att du testade dig med din tjej till att det tog slut? Många personer kan ju gå med klamydia länge utan att märka det och sen kan det leda till sterilitet vilket vore jävligt trist för henne. Hon får ju brevet sen får du väl blå neka att det kommer från dig.

Det var i slutskedet, men jag förstår absolut hur du menar. Enklast är väl helt enkelt att stå på sig, ärlighet varar alltid längst. Handlar trotsallt om en könssjukdom. Får ta smällen!

Edit: Har förövrigt aldrig riktigt förstått hur man får klamydia, dvs i första början? Om jag söker på nätet, så står det att det är en bakterie som kan finnas i bl a urinröret. Men hur kom den dit?
Senast redigerad av Lazeeboy 2011-08-10 kl. 12:17.
Citera
2011-08-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Det var i slutskedet, men jag förstår absolut hur du menar. Enklast är väl helt enkelt att stå på sig, ärlighet varar alltid längst. Handlar trotsallt om en könssjukdom. Får ta smällen!

Alla blir så hispiga för att smittan sitter där nere när det egentligen är som vilken smitta som helst. Det är så tyst om något som var tredju ung idag får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in