2011-08-09, 18:24
Hejsan !

Har en lite fundering här:
har tänkt mig att skaffa viasat så man kan kolla på all fotboll som börjar snart här, bor mitt ute på vishan så går tyvärr inte att köra det via bredband, comhem lr dylikt...
Har accepterat att det måste sättas upp en parabol nu och till denna någon sorts box..
Min fråga är om det går att köra vilken box som helst till en viasat parabol lr om det måste vara någon specialbox som är synkad på nått vis med viasat, har nämligen en Humax CXHD-5000C som ligger och skräpar som jag gärna skulle vilja använda till detta ändamål

jaja vet inte alls om detta går att luska fram men hoppas via detta få lite mer grepp om det innan man börjar ösa ut pengar på grejjer hit och dit !
Citera
2011-08-09, 18:30
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofolof
Hejsan !

Har en lite fundering här:
har tänkt mig att skaffa viasat så man kan kolla på all fotboll som börjar snart här, bor mitt ute på vishan så går tyvärr inte att köra det via bredband, comhem lr dylikt...
Har accepterat att det måste sättas upp en parabol nu och till denna någon sorts box..
Min fråga är om det går att köra vilken box som helst till en viasat parabol lr om det måste vara någon specialbox som är synkad på nått vis med viasat, har nämligen en Humax CXHD-5000C som ligger och skräpar som jag gärna skulle vilja använda till detta ändamål

jaja vet inte alls om detta går att luska fram men hoppas via detta få lite mer grepp om det innan man börjar ösa ut pengar på grejjer hit och dit !

Du måste ha en ny box, som de skickar. Sen får du själv ringa till tekniska avdelningen så de får synca boxen med ditt parabolkort. Du får nog en gratis om du ringer och hotar med ånger/uppsägning
Citera
2011-08-09, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Du måste ha en ny box, som de skickar. Sen får du själv ringa till tekniska avdelningen så de får synca boxen med ditt parabolkort. Du får nog en gratis om du ringer och hotar med ånger/uppsägning

okey det ante mig nästan, tråkigt att allt ska va så jävla låst å omständigt !
Citera
2011-08-10, 10:11
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej sonofolof!

Om jag förstod dig rätt så har du inte Viasat idag, utan funderar på att skaffa det? Om du öppnar ett abonnemang på Viasat får du en helt kostnadsfri HD-box av oss, och även ett erbjudande som gör att du får prova på hela utbudet kostnadsfritt i 3 månader! Därefter, när du har tittat runt på alla kanaler, gör du ett val om vilka kanaler du vill fortsätta med. Vi bjuder dig dessutom på en helt kostnadsfri standardinstallation av en kunnig tekniker som sätter upp parabolen, drar kablarna och visar dig hur allting fungerar.

Vill du veta mer, ring oss på telefon 0200-219 219 så kan vi besvara alla dina frågor!

Med Vänliga Hälsningar
Filip, Viasat Support
Citera
2011-08-11, 22:26
Medlem
JoakimLinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViasatSupport
Hej sonofolof!

Om jag förstod dig rätt så har du inte Viasat idag, utan funderar på att skaffa det? Om du öppnar ett abonnemang på Viasat får du en helt kostnadsfri HD-box av oss, och även ett erbjudande som gör att du får prova på hela utbudet kostnadsfritt i 3 månader! Därefter, när du har tittat runt på alla kanaler, gör du ett val om vilka kanaler du vill fortsätta med. Vi bjuder dig dessutom på en helt kostnadsfri standardinstallation av en kunnig tekniker som sätter upp parabolen, drar kablarna och visar dig hur allting fungerar.

Vill du veta mer, ring oss på telefon 0200-219 219 så kan vi besvara alla dina frågor!

Med Vänliga Hälsningar
Filip, Viasat Support
Varför kan man inte få utbudet via en CA- eller CI-modul? Det är iaf den anledningen till att jag inte vill betala för era tjänster. Tänk på 1.01.
Citera
2011-08-12, 06:01
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimLind
Varför kan man inte få utbudet via en CA- eller CI-modul? Det är iaf den anledningen till att jag inte vill betala för era tjänster. Tänk på 1.01.

För att Viasat är ett girigt företag och vill låsa deras boxar till deras kunder och inte ge kunder möjligheten att att köra allt via en box, därav min uppsägning och köpte dreambox!
Citera
2011-08-29, 14:35
Medlem
Fickludds avatar
Jag har i dagarna sagt upp Viasat och Bredbandsbolaget. Med Bredbandsbolaget var det inga som helst problem. Jag fick vänta i 20 minuter i telefonkön men sedan tog det en minut att avsluta abonnemanget. Den enda frågan var "Finns det något som kan få dig att ändra ditt beslut"?

Med Viasat var det en helt annan historia. Efter att ha knappat in att jag skulle avsluta abonnemanget fick jag väntat i mer än 30 minuter. Tjejen, som svarade, ifrågasatte kraftigt min motivering för uppsägningen. Jag visste inte ens att de behövde bry sig om mina motiv. Jag visste inte ens att jag behövde en motivering. Min motivering gjorde dock att jag ansågs otrevlig och hon hotade med att lägga på.

Mina två i särklass längsta telefonsamtal i år har varit med Bredbandsbolaget och Viasat. Det mesta var väntetid.

Aldrig mer Viasat.

Är det fler än jag som tycker att Viasats kundtjänst är usla?
Senast redigerad av Fickludd 2011-08-29 kl. 14:55.
Citera
2011-08-30, 13:33
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej!

Det är tråkigt att se att ni haft en dålig upplevelse gällande bemötandet hos oss.

Ni kan maila in till socialmedia@viasat.se gällande denna situation. Vi vill självklart inte att det skall vara så här.

Avslutsavdelningen har alltid fullt upp i början och slutet av veckorna då denna avdelning har stängt över helgen. Vi jobbar ständigt på att förbättra telefontiderna.

Mvh Angel

Viasat Support
Citera
2011-09-02, 14:33
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViasatSupport
Hej!

Det är tråkigt att se att ni haft en dålig upplevelse gällande bemötandet hos oss.

Ni kan maila in till socialmedia@viasat.se gällande denna situation. Vi vill självklart inte att det skall vara så här.

Avslutsavdelningen har alltid fullt upp i början och slutet av veckorna då denna avdelning har stängt över helgen. Vi jobbar ständigt på att förbättra telefontiderna.

Mvh Angel

Viasat Support

Nej, av vilket skäl skulle jag frivilligt kontakta Viasat igen? Förhoppningsvis fungerade uppsägningen och jag behöver aldrig någonsin kontakta Viasat igen. För mig får ni gärna fortsätta med det usla kundbemötandet.

Däremot vore det intressant att höra om andras erfarenheter.
Citera
2011-09-03, 07:45
Medlem
Jonny666s avatar
Vill inte ha något med Viasat och göra igen och varför ska då lägga mer tid på ett bolag som behandlar sina kunder som skit, vet massor med folk med liknande problem.
Citera
2011-09-05, 14:11
Medlem
ViasatSupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Vill inte ha något med Viasat och göra igen och varför ska då lägga mer tid på ett bolag som behandlar sina kunder som skit, vet massor med folk med liknande problem.

Hej!

Vi beklagar verkligen om du fått ett dåligt bemötande från oss tidigare. Om det finns något som vi kan hjälpa till med så får du gärna maila till oss på socialmedia@viasat.se

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in