2011-12-05, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattstad88
Ska man ta Protein före eller efter träningen för bästa resultat? Samt ska man ta Fatburner X12 före eller efter?
Jag skulle säga att du ska ta proteinet efter träningen, men då ska det vara snabbupptaget protein, tex vassle, inte cassein, som tas upp långsamt(och tas gärna innan läggdags).
Efter träningen behöver kroppen snabba kolhydrater, så inte bara ren protein.
Dessutom ska du ha ätit en riktig måltid ngn timme innan träningen
Är det konditionsträning på morgonen i syfte att gå ner i vikt, ska du ta proteinet innan träningen, men ät frukost direkt efter som innehåller kolhydrater, protein, fett(fiskfett är fettförbrännande).
Citera
2011-12-05, 13:58
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbaff
Man bör inte äta fibrer och fett 1 timma före eller efter träning dock (om man vill vara optimal )

Haha, pajas. Hoppas du trollar annars vill jag se någonting som backar upp dina påhittade påståenden.
Citera
2011-12-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Haha, pajas. Hoppas du trollar annars vill jag se någonting som backar upp dina påhittade påståenden.
Orkar inte leta upp det men jag har läst 2 ggr på kolozzeum att fibrer och fett saktar ner proteinupptaget. Så om man tar tex en vassledrink efter tränigen så bör man inte inta den tillsammans med fibrer eller fett. Ca 1 timma efter tränig spelar det inte längre någon roll dock.

(Sen behöver det självklart inte vara sant bara för jag läste det på kolo. Och jag kan även ha läst/fattat fel)
Citera
2011-12-05, 21:17
Medlem
Bigorexias avatar
Vassle protein innan träning stimulerar inte proteinsyntesen.

Din fatburner ska du även den ta innan passet, inte för att du bränner mer fett, utan för att du kommer att prestera marginellt bättre med lite koffein i kroppen.
Citera
2011-12-05, 21:19
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Orkar inte leta upp det men jag har läst 2 ggr på kolozzeum att fibrer och fett saktar ner proteinupptaget. Så om man tar tex en vassledrink efter tränigen så bör man inte inta den tillsammans med fibrer eller fett. Ca 1 timma efter tränig spelar det inte längre någon roll dock.

(Sen behöver det självklart inte vara sant bara för jag läste det på kolo. Och jag kan även ha läst/fattat fel)

Det stämmer, men huruvida det leder till någon skillnad i praktiken lämnar jag osagt.
Citera
2011-12-05, 21:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Ja du har så rätt. Men skillnaden i praktiken är minimal, förmodligen helt omöjlig att se. Så varför ens bry sig om de
Citera
2011-12-06, 11:07
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja du har så rätt. Men skillnaden i praktiken är minimal, förmodligen helt omöjlig att se. Så varför ens bry sig om de
Varför kalla någon för pajas för att sedan erkänna att han i sak har rätt?
Så tröttsamt med internet though guys.
Citera
2011-12-06, 12:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Varför kalla någon för pajas för att sedan erkänna att han i sak har rätt?
Så tröttsamt med internet though guys.

Det är skillnad på teori och praktik. Att påpeka att man inte ska äta fibrer eller fett efter träning är en sak. Men att rekommendera det för någon när den praktiska skillnaden är lika med noll för gemene man är dumt gjort. Därav tillkom "pajas".
Citera
2011-12-07, 21:40
Medlem
Det här är väl ungefär vad jag brukar köra med (givetvis med andra variationer men orkar inte komma på dem nu):

Frukost
*2 portioner havregrynsgröt med mjölk

Mellanmål
*ett par glas A-fil
*en dubbel Aktiv Råg-smörgås med Keso

Lunch / middag
*spaghetti och köttfärssås
*makaroner och falukorv
*oxpytt
*bacon och potatisplättar

Mellanmål direkt efter träningspasset
*makrill
*A-fil

Frukost, lunch och middag med ungefär 4 timmars mellanrum, sen jämna mellanmål mellan dessa tillfällen; jag försöker hålla varje mattillfälle till åtminstone 20-30 gram proteiner.
Ibland använder jag proteinpulver också, och då blir det ännu enklare att hålla igång proteinintaget (särskilt om man blandar det med mjölk, då har man en jävla massa proteiner bara i den drycken).

Jag tycker faktiskt att de här maträtterna osv är riktigt nyttiga, och de borde ju fungera rätt bra till styrketräning också.
Senast redigerad av Peter_18 2011-12-07 kl. 21:44.
Citera
2011-12-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det här är väl ungefär vad jag brukar köra med (givetvis med andra variationer men orkar inte komma på dem nu):

Frukost
*2 portioner havregrynsgröt med mjölk

Mellanmål
*ett par glas A-fil
*en dubbel Aktiv Råg-smörgås med Keso

Lunch / middag
*spaghetti och köttfärssås
*makaroner och falukorv
*oxpytt
*bacon och potatisplättar

Mellanmål direkt efter träningspasset
*makrill
*A-fil

Frukost, lunch och middag med ungefär 4 timmars mellanrum, sen jämna mellanmål mellan dessa tillfällen; jag försöker hålla varje mattillfälle till åtminstone 20-30 gram proteiner.
Ibland använder jag proteinpulver också, och då blir det ännu enklare att hålla igång proteinintaget (särskilt om man blandar det med mjölk, då har man en jävla massa proteiner bara i den drycken).

Jag tycker faktiskt att de här maträtterna osv är riktigt nyttiga, och de borde ju fungera rätt bra till styrketräning också.

Oj, vad du skulle kunna äta nyttigare. Varför inge kyckling? fisk? kassler? Något som är nyttigare än allt du äter nu? Jag tycker du borde kolla upp lite nya maträtter och recept.

Här kan du hitta goda och nyttiga recept

http://masundqvist.myshowroom.se/kategori/kost/
Citera
2011-12-11, 13:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masundqvist
Oj, vad du skulle kunna äta nyttigare. Varför inge kyckling? fisk? kassler? Något som är nyttigare än allt du äter nu? Jag tycker du borde kolla upp lite nya maträtter och recept.

Vad snackar du för skit? Det finns inget direkt "onyttigt" i hans kost. Det är en bra kost, proteinsnål kanske, men inte dålig.
Citera
2011-12-11, 17:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masundqvist

Nyttigare och du nämner kassler? Men snälla! Vart rullar ni wannabe-experter fram ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in