Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-06-06, 08:08
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det en bra idé att helt enkelt äta när man är hungrig - om vi utgår ifrån att jag redan dricker proteindrink och sedan äter middag efter träning, alltså?
Eller finns det någon risk att man äter för lite proteiner då?

Jag brukar hur som helst äta strax över 2 gånger så många gram proteiner som min kilovikt, men jag kan ibland lik förbannat bli hungrig igen senare på kvällen.

Äter man en balanserad kost så är risken att man äter för lite proteiner i min mening liten.

Ligger du på ett överskott eller underskott? Proteinet kan ju hjälpa en del med mättnaden generellt men ligger du totalt på underskott så är ju hungern något som brukar dyka upp
Citera
2012-06-06, 08:24
  #50
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Äter man en balanserad kost så är risken att man äter för lite proteiner i min mening liten.

Ligger du på ett överskott eller underskott? Proteinet kan ju hjälpa en del med mättnaden generellt men ligger du totalt på underskott så är ju hungern något som brukar dyka upp

Vad är en balanserad kost och hur ska du få in 180-250g protein på en balanserad kost?

TS
Jag tar bcaa och maltodextrin innan och under träningen, sedan ca 10-15 min efter tar jag en proteindrink på ca 60-70g protein och ungefär 15 min efter det äter jag mat.
Det fungerar bra för mig, framförallt bcaa`n innan/under träningen
Citera
2012-06-06, 09:25
  #51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Vad är en balanserad kost och hur ska du få in 180-250g protein på en balanserad kost?

TS
Jag tar bcaa och maltodextrin innan och under träningen, sedan ca 10-15 min efter tar jag en proteindrink på ca 60-70g protein och ungefär 15 min efter det äter jag mat.
Det fungerar bra för mig, framförallt bcaa`n innan/under träningen
Varför ta under? Bortkastade pengar, troligen den innan också. Dyr energi.
Citera
2012-06-06, 09:46
  #52
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Varför ta under? Bortkastade pengar, troligen den innan också. Dyr energi.
Har du lust att utveckla det där, när ska man ta det då?
På förteckningen så står det innan träning och eventuelt under träning.
Citera
2012-06-06, 09:57
  #53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Har du lust att utveckla det där, när ska man ta det då?
På förteckningen så står det innan träning och eventuelt under träning.
Före om du kör fastande, efter annars.

Vad förteckningen säger är inte så intressant.

Jag tar före och efter, under är slöseri såvida du inte vill ha dyrbar energi av någon anledning.

Mina favoritlänkar har försvunnit annars hade du fått en länk.

Här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079
__________________
Senast redigerad av Dreas 2012-06-06 kl. 10:01.
Citera
2012-06-06, 11:04
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Äter man en balanserad kost så är risken att man äter för lite proteiner i min mening liten.

Ligger du på ett överskott eller underskott? Proteinet kan ju hjälpa en del med mättnaden generellt men ligger du totalt på underskott så är ju hungern något som brukar dyka upp
Jag är inte helt säker på vad jag ligger på, faktiskt.
Jag tycker hur som helst att min mage är en liten aning större än den bör vara, jag kan visserligen dra in den utan problem men om jag slappnar av i magmusklerna så märker jag att den liksom syns under tröjan.
Jag ser inte överviktig ut till helheten, (184 cm och 90 kg borde vara ganska okej) utan det är mest magen som känns litet för stor.

Hur som helst så blir jag alltid så här oerhört hungrig så fort jag börjar styrketräna, men man kanske är i större behov av energi om man kör tyngre vikter och färre repetitioner.
Citera
2012-06-10, 00:43
  #55
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Jag är inte helt säker på vad jag ligger på, faktiskt.
Jag tycker hur som helst att min mage är en liten aning större än den bör vara, jag kan visserligen dra in den utan problem men om jag slappnar av i magmusklerna så märker jag att den liksom syns under tröjan.
Jag ser inte överviktig ut till helheten, (184 cm och 90 kg borde vara ganska okej) utan det är mest magen som känns litet för stor.

Hur som helst så blir jag alltid så här oerhört hungrig så fort jag börjar styrketräna, men man kanske är i större behov av energi om man kör tyngre vikter och färre repetitioner.

Tror inte du blir hungrigare av att köra färre reps, dock är styrketräning ganska krävande och de flesta blir rätt hungriga av det. Testa periodisk fasta/Leangains: www.leangains.com så kan du lära dig att bygga och gå ner i BF under samma period.
Citera
2012-06-10, 09:28
  #56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Tror inte du blir hungrigare av att köra färre reps, dock är styrketräning ganska krävande och de flesta blir rätt hungriga av det. Testa periodisk fasta/Leangains: www.leangains.com så kan du lära dig att bygga och gå ner i BF under samma period.
Det är inte så enkelt att ett koncept gör att du bygger och går ner i kroppsfett!
Citera
2012-06-10, 18:32
  #57
Medlem
MarshallLesPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det är inte så enkelt att ett koncept gör att du bygger och går ner i kroppsfett!
Det är aldrig "så enkelt" däremot funkar detta koncept bra för många (mig inkluderat) så det är absolut relevant att rekommendera.
Citera
2012-06-10, 18:54
  #58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarshallLesPaul
Det är aldrig "så enkelt" däremot funkar detta koncept bra för många (mig inkluderat) så det är absolut relevant att rekommendera.
Samma kcalintag fast lite annat måltidsmönster, olika resultat? Ingen vet.
Citera
2017-12-01, 22:39
  #59
Medlem
Det tar 24 timmar för maten att passera genom mag/tarmsystemet, all mat som är där under den tiden tas upp.
Det är helt oviktigt när man tar proteinet.
Tror man något annat är man mentalt efterbliven.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback