2004-11-15, 21:57
Medlem
Hej!
Jah har suttit och ägnat mycket tid i helgen åt att ladda hem lite olika e-böcker. Och de flesta är i PDF format. Jag är lite sugen på att skriva ut ett par av böckerna men dem är upplagda på ett väldigt dumt sätt rent layoutmässigt och fulla med massa färgglada illustrationer som jag inte är intresserad av.
Så jag skulle vilja ha ett program som gör att jag kan ändra i PDF filerna. Allternativt ett program som kan bryta ut all text i böckerna och göra till en text.
Någon som har något förslag på program som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar
Citera
2004-11-15, 22:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
Adobe Acrobat är ju programmet för att redigera i PDF-filer.
Jag gissar du har Adobe Acrobat Reader - vilket är läs-programmet och är gratis. Det stora Acrobat kostar ju pengar.

Men - det finns ju warez ...
Citera
2004-11-15, 22:13
Medlem
Jo Acrobat finns ju. Men den ligger på 350mb. Så det tar lite tid med mitt adsl... Känns inte som att ett program som ska göra så enkla saker som jag vill göra behöver vara så stort...
Citera
2004-11-15, 22:16
Medlem
Då får du väl öppna upp pdf-filerna som en bild i Photoshop och beskära de delar som du inte vill ha.
Citera
2004-11-15, 22:34
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättepandan
Hej!
Jah har suttit och ägnat mycket tid i helgen åt att ladda hem lite olika e-böcker. Och de flesta är i PDF format. Jag är lite sugen på att skriva ut ett par av böckerna men dem är upplagda på ett väldigt dumt sätt rent layoutmässigt och fulla med massa färgglada illustrationer som jag inte är intresserad av.
Så jag skulle vilja ha ett program som gör att jag kan ändra i PDF filerna. Allternativt ett program som kan bryta ut all text i böckerna och göra till en text.
Någon som har något förslag på program som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar
Besök http://www.wheredown.com/ och sök på 'pdf'.
Citera
2004-11-15, 22:35
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättepandan
Jo Acrobat finns ju. Men den ligger på 350mb. Så det tar lite tid med mitt adsl... Känns inte som att ett program som ska göra så enkla saker som jag vill göra behöver vara så stort...
Finns PDF 2 Word program, det blir inte riktigt snyggt med PDF:er som har många bilder men programmen kostar oftast, kolla med din närmsta P2P-klient, sök på Google efter vad programmen heter.
Citera
2004-11-18, 22:02
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Då får du väl öppna upp pdf-filerna som en bild i Photoshop och beskära de delar som du inte vill ha.

Det går ockmså att öppna PDF:filer i Illustrtor och helt enkelt plocka bort det du inte vill ha med.. som bilder... filerna blir inte så stora heller när man sparar ner det från Illustrator mot att man sparar ner varje sida som en bitmapbild från Photoshop...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in