• 1
  • 2
2011-08-09, 01:40
Medlem
Hej.

Har gått & blivit fucked up i huvudet efter att jag läst lite för mycket om det som hände i Norge.

Nu ligger jag vaken om nätterna, livrädd för att jag ska höra nåt rasslande i ytterdörren som är 3 meter ifrån mig.

Bor i ett område med ganska många hus (lägenheter i husen) med portkod, och vi bor på första våningen. Det huset jag bor i ligger lite längre in, ungefär "mitt i smeten".

Vet inte om jag är rädd för själva "paniken" man skulle få om det helt plötsligt klev in en okänd man, eller om det är för att jag är rädd att bli mördad när jag sover?

Det är typ femte natten jag är uppe och väntar på det värsta. Kan verkligen inte slappna av. Håller på att förlora förståndet, för jag vill inte känna mig otrygg i mitt eget hem!!

Hur stor risk är det med inbrott mitt i natten? Vafan kan jag göra för att skippa dessa tankar? Hjälp!
Citera
2011-08-09, 01:43
Medlem
Nepposs avatar
Jag sover alltid med en järn9 bredvid sängen, då känner jag mig trygg.
Citera
2011-08-09, 01:44
Medlem
Eldarons avatar
Pröva att blockera dörren, och sätt igång lite musik, eller TV
Citera
2011-08-09, 01:44
Medlem
VÄnta och se om det går över - konfrontera på egen hand - gå till en terapeut
Citera
2011-08-09, 02:00
Medlem
slowmedowns avatar
Har själv levt som paranoid i många år. Det som är värt att tänka på när man är rädd för något är att man inte är så jävla speciell som man tror Varför skulle du få "privilegiet" och agera offer till inbrottstjuvarna,mördaren eller vad det nu kan vara. De flesta människorna behöver inte uppleva inbrott eller andra otäckheter så varför skulle du? Acceptera känslan och låt dig vara rädd. Din rädsla betyder ju någonting skulle däremot inte gissa på att den grundar sig i norgeincedenten utan snarare något annat. Värt att fundera över. Jag kan till 100% säga att det inte kommer komma några inbrottstjuvar till dig ikväll.
Citera
2011-08-09, 02:04
Medlem
Acedogs avatar
Införskaffa en gallergrind. Skaffa larm till fönstren. På så vis kommer du ju att kunna vara helt trygg på natten, men om du är orolig sedan Norge-incidenten så lär dina problem vara mer djupt rotade än att lite galler och larm kan vara lösningen... Komplettera grind och larm med täta besök hos psykologen.
Citera
2011-08-09, 02:14
Medlem
Kan inte sova p.ga rädsla för inbrott.

Lugn nu. Gå genast till en psykolog och berätta att du är rädd för att du ska begå inbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av watchoveryou
Hej.

Har gått & blivit fucked up i huvudet efter att jag läst lite för mycket om det som hände i Norge.

Hur stor risk är det med inbrott mitt i natten? Vafan kan jag göra för att skippa dessa tankar? Hjälp!

Beror på antal aktiva inbrotts-brottslingar i området vid tidpunkten.

Är folk hemma tycker jag inte att du ska begå något inbrott. Inte annars heller faktiskt.
Du behöver prata med en psykolog om det här. Du vill väl inte hamna i fängelset heller? Tänk på dina potentiella offer också.
Citera
2011-08-09, 02:17
Medlem
Du ska inte vara orolig tänk så här ist ok händer så händer det! vad fan du då ska göra åt saken är ett senare problem! det är inte hela världen om det kommer in tjuvar du får väl se till att ha något intill sängen då om du är man nog att använda tex ett bollträ
Citera
2011-08-09, 02:31
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watchoveryou
Hej.

Nu ligger jag vaken om nätterna, livrädd för att jag ska höra nåt rasslande i ytterdörren som är 3 meter ifrån mig.

Bor i ett område med ganska många hus (lägenheter i husen) med portkod, och vi bor på första våningen. Det huset jag bor i ligger lite längre in, ungefär "mitt i smeten".

Vet inte om jag är rädd för själva "paniken" man skulle få om det helt plötsligt klev in en okänd man, eller om det är för att jag är rädd att bli mördad när jag sover?

Det är typ femte natten jag är uppe och väntar på det värsta. Kan verkligen inte slappna av. Håller på att förlora förståndet, för jag vill inte känna mig otrygg i mitt eget hem!!

Gå till läkare och förklara din situation så kommer du få sömntabletter som verkar lugnande till sömnen.
Citera
2011-08-09, 02:58
Medlem
martin883s avatar
Sätt upp en larm skyllt/hund skyllt på dörren eller så gör du en fin fälla som i ensam hemma filmerna.
Citera
2011-08-09, 07:56
Bannlyst
Så länge du låser dörren är det lugnt.. Är någon ute efter dig eller? Varför så rädd?
Citera
2011-08-09, 15:06
Medlem
qdqdqs avatar
Din orationella rädsla och påverkbarhet känslomässigt säger mig att du är en kvinna, därför är det inget konstigt utan helt enkelt en naturlig instinkt som betyder skaffa en man.

I värsta fall om du är väldigt ful, skaffa en hund av större kamp modell. Larm och grindar saker som piper och tjuter i tid och otid kommer inte minska rädslan eller paniken direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in