Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-08, 23:08
  #1
Medlem
Hej!

Kom att tänka på ett spel, Sverigejakten, igår.
Hittade det på Piratebay och laddade ner det, men det går inte att få igång på Windows 7 (står att det behövs 32 eller 64 bitars).. Vet ni något sätt man kan dra igång den? Jag testade med dosbox men är rätt dålig på programmet så fick bara : Behövs en windows 3.1 version eller högre.
Någon idé på hur jag skulle kunna lösa problemet?
Citera
2011-08-08, 23:29
  #2
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Hej!

Kom att tänka på ett spel, Sverigejakten, igår.
Hittade det på Piratebay och laddade ner det, men det går inte att få igång på Windows 7 (står att det behövs 32 eller 64 bitars).. Vet ni något sätt man kan dra igång den? Jag testade med dosbox men är rätt dålig på programmet så fick bara : Behövs en windows 3.1 version eller högre.
Någon idé på hur jag skulle kunna lösa problemet?


WIN7 är i 32 eller 64 bitar! :P

Du kan testa att dra ned det och instalera det. Sen kan du högerklicka på programmet och välja egenskaper. Under "Compability" kan du välja att köra det i "compability mode" för flera gamla Windows system. Kan vara värt att testa.
Citera
2011-08-08, 23:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
WIN7 är i 32 eller 64 bitar! :P

Du kan testa att dra ned det och instalera det. Sen kan du högerklicka på programmet och välja egenskaper. Under "Compability" kan du välja att köra det i "compability mode" för flera gamla Windows system. Kan vara värt att testa.

Testat.. Tror det skulle kunna fungera med 256 färger, 640 upplösning och kompabilitetsläget på, dock uppstår problemet redan på installationscd:n .. Och den filen hjälper det inte vilket kompabilitetsläge jag än kör på :/
Citera
2011-08-24, 04:30
  #4
Medlem
Klickss avatar
Behöver också hjälp med detta.

Har försökt en hel del, installerade Windows Virtual PC med XP mode, och då kom jag lite längre. Kan installera spelet men får ett error när jag startar det, ang. att det kräver 256 färger för att köras. Kompatibilitetsläge -> 256 färger funkar ej.

Idéer?
Citera
2011-08-24, 17:17
  #5
Medlem
Klickss avatar
Nu när det ändå finns en tråd på ämnet, så letar jag även en fungerande nedladdning av spelet Djuphavsjakten. Den enda jag hittat stannar på 98%. Tack.
Citera
2011-08-31, 03:04
  #6
Medlem
bratemos avatar
Bumpar tråden då jag vill att det skall testa, jag har tankat spelet och har win7 32/64 (nått av dem) och vill att spelet skall funka.

Hur gör jag? Komp.läge funkar inte .
Citera
2015-05-12, 20:17
  #7
Medlem
tepss avatar
Tjena.

Finns det någon vänlig själ där ute som kan förtälja mig om vart jag kan införskaffa ett exemplar utav spelet?

Tack på förhand.


Jesus.
Citera
2015-05-12, 22:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klicks
Behöver också hjälp med detta.

Har försökt en hel del, installerade Windows Virtual PC med XP mode, och då kom jag lite längre. Kan installera spelet men får ett error när jag startar det, ang. att det kräver 256 färger för att köras. Kompatibilitetsläge -> 256 färger funkar ej.

Idéer?

Windows Virtual PC med XP Mode är jag inte nöjd med, den är en halvmesyr, visserligen fungerar den fint ibland särskilt tycker jag att färgerna ser bra ut i Virtual PC. Men jag använder enbart Oracle Virtual Box som utan vidare kan köra de flesta varianter av Linux Windows osv. Virtual Box har en fördel i att den har inte så många inställningar som man kan förvirra sig ibland. VM Ware har dock en ryslig massa inställningar om CPU-typ etc

Jag har faktiskt en hel del gamla spel (Win + DOS) utav bla Bonniers mfl men ingen av dem kan köras i XP 32 bit, man är tvungen att typ installera en virtuell win 98 maskin , tex som en hel VHD fil,
tex här:
http://www.filewatcher.com/m/Windows...9512960-0.html

Här är lite allmän info om Virtuell Win 98

http://blogs.msdn.com/b/virtual_pc_g...irtual-pc.aspx


Citat:
Ursprungligen postat av teps
Tjena.

Finns det någon vänlig själ där ute som kan förtälja mig om vart jag kan införskaffa ett exemplar utav spelet?

Tack på förhand.

Jesus.

Svar vet ej -prova med antikvariaten o bokbörsen, antikvariaten o loppisar får ibland in gamla spel mm
Citera
2015-07-24, 00:54
  #9
Medlem
MYrorna får in sjukt mycket sådant här, fick tag på Jönssonligan Jakten på mjölner på det sättet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback