• 2
  • 3
2004-11-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
När jag va 15 år halsade jag i mig en 0.7:a 40%-ig Explorer på c:a 20 minuter rent... Jag slog upp ögonen hemma i köket klockan 7 på morgonen dagen efter... Morsan och farsan hade fått kolla till mig hela natten så jag inte skulle råka kvävas av mina egna spyor... De säger att jag låg och småspydde c:a en gång i halvtimmen under några timmar... Jag va fan bakis i två dagar efter det...

Det där påminner mig om den kvällen då jag drog i mig nästan en liter 40%-ig Vodka Nord på ca. 40 minuter. Det sista jag minns var att jag pissade ut genom fönstret på 2:a våningen. (Är 16 år).
Citera
2004-11-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Tonï
Vodka Nord

Yey...!!!!! Det billigaste brännvinet på scandlines båtar (Helsingborg-helsingör) Det har man druckit en del....trodde bara det var jag här som kände till Vodka nord....sist jag handlade på båtarna hade det dock utgått ur sortimentet
Citera
2004-11-17, 22:59
Medlem
Cosmic Kids avatar
4 = off
5-6 = död

Problemet med de riktmärkerna är att det är helt beroende på kön, kroppstorlek och alkoholvana, jag råkade t ex dra i mig en halvliter renat när jag var 16 (vägde ca 55 kg) på en halvtimme, slocknade strax efter och var okontaktbar resten av kvällen/natten! Fick dock inga men av det!

Nu, nästan dubbelt så gammal och (inte än ialla fall) något tyngre (ca 73 kg) klarar man ju den mängden, dock drar man inte i sig den lika snabbt givetvis! Men det kan ju faktiskt också bero på ökad alkoholvana!

Har ett svagt minne av att jag läste i någon form av rekordbok där polisen i Polen grep en snubbe för rattfylla med 7,2 promille, han hade kvar ca 2 promille i kroppen över ett dygn senare...
Citera
2004-11-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Yey...!!!!! Det billigaste brännvinet på scandlines båtar (Helsingborg-helsingör) Det har man druckit en del....trodde bara det var jag här som kände till Vodka nord....sist jag handlade på båtarna hade det dock utgått ur sortimentet

Även billigast på båtarna som går mellan Göteborg - Fredrikshavn
Den är inte så tokig faktiskt.
Citera
2004-11-18, 14:55
Medlem
Darties avatar
Hmm

Vore kul att veta hur ofta det är som folk kolar av en ren alkholförgiftning. Var en tjej som dog för ett par år sedan där jag bodde tidigare efter att ha hällt i sig tok mycket sprit och däckat i en snödriva
Citera
2004-11-18, 20:25
Medlem
Du var nog inte i närheten nej. har ju hänt man druckit en och en halv sjuttia zaranoff några ggr o då är man bra tankad men inte så man fruktat för sitt liv eller något sådant
Citera
2004-11-18, 21:31
Medlem
Sees avatar
2 flaskor jeltzin.. sen kläktes man och sommnade.. sådär kul å vara så borta..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in