2004-11-15, 18:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
6.01 promille visade ab:s beräkning. Verkar oerhört mycket för den mängden alkohol...
Aj då... Låter lite farligt det där... Men jag är i alla fall fullt återställd nu - ingen skada skedd! =D
Citera
2004-11-15, 18:53
Medlem
Sees avatar
har aldrig haft koll på hur mycke jag dricker.. men skall försöka koma ihåg hur många öl och cl sprit det blir... på lördag..
Citera
2004-11-15, 19:06
Moderator
tobess avatar
som sagt.. det beror väl helt på hur snabbt man halsar i sig skiten..

kan hända att det skulle vara 6.01 promille om man trycker i sig alltihopa på nån minut.. men om man skulle dricka under en hel kväll.. knappast..

Nu blir ju dedär inte ens en 0.7:a med 40% och det är ju mycket, men knappast så mycket att man blir alkoholförgiftad om man dricker det under en kväll...
Citera
2004-11-15, 20:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
som sagt.. det beror väl helt på hur snabbt man halsar i sig skiten..

kan hända att det skulle vara 6.01 promille om man trycker i sig alltihopa på nån minut.. men om man skulle dricka under en hel kväll.. knappast..

Nu blir ju dedär inte ens en 0.7:a med 40% och det är ju mycket, men knappast så mycket att man blir alkoholförgiftad om man dricker det under en kväll...
Jo, fast jag har faktist aldrig tyngt i mig en hel whiskeyflaska på en kväll heller... Nästa veckoslut får jag väl ta reda på om jag överlever det också! =P
Citera
2004-11-15, 20:50
Medlem
Lutass avatar
När jag va 15 år halsade jag i mig en 0.7:a 40%-ig Explorer på c:a 20 minuter rent... Jag slog upp ögonen hemma i köket klockan 7 på morgonen dagen efter... Morsan och farsan hade fått kolla till mig hela natten så jag inte skulle råka kvävas av mina egna spyor... De säger att jag låg och småspydde c:a en gång i halvtimmen under några timmar... Jag va fan bakis i två dagar efter det...
Citera
2004-11-15, 21:08
Medlem
nyblads avatar
Shit inte för att moralisera men ta det lite lugnare med spriten.
Själv blir jag bra tankad på 35cl 40% vodka men sen har jag en kompis som dricker 3 sådana +20 öl dagligen
Citera
2004-11-15, 21:08
Medlem
nyblads avatar
Shit inte för att moralisera men ta det lite lugnare med spriten.
Själv blir jag bra tankad på 35cl 40% vodka men sen har jag en kompis som dricker 3 sådana +20 öl dagligen
Citera
2004-11-15, 21:38
Medlem
KaZibers avatar
Öh... Stämmer verkligen den där räknaren...?

Isåfall hade jag 16.46 promille förr förra helgen och då utan minnesluckor eller alkoholtolerans och var vid medvetande hela tiden om man säger så..
Citera
2004-11-16, 04:33
Medlem
Technicals avatar
KaZiber, möjligtvis var det kanske du som räknade fel?

Well, nån som har koll hur mycket den dödliga gränsen ligger på?
Promille alltså.
Citera
2004-11-16, 06:51
Medlem
Dr.Jekylls avatar
4 promille = In the zoon, mycket farligt här
5-5,5 promille = Stendöd.
Alkoholtest på nätet fungerar inte, så är det bara.
Jämförelsevis kan sägas att en berusad tonåring är upp i runt 1,5 promille (och då är han / hon inte alls särsklit medgörlig..)
Citera
2004-11-16, 10:27
Moderator
tobess avatar
För en normal konsument av alkohol borde väl dessa siffror gälla ja.. sedan får man justera lite för alkisar med väldigt hög tolerans.. finns ju nog dom som överlevt 6+ promille och högre än det med..
Citera
2004-11-16, 14:59
Medlem
Sees avatar
när jag pluggade ansvarsfull alkoholservering så fick jag läsa om någon alkis som hade varit uppe i 12 promille!! visserligen har jag hört om värre fall.. men det behöver ju inte vara sant.. men tror på det där med 12..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in