• 1
  • 2
2011-08-08, 18:06
Medlem
Känner mig uttråkad så kommer med en ny värderingsfråga till er

Nr 1 är här om ni vill testa på att svara på den också: https://www.flashback.org/t1621265

Så dilemma Nr 2 En hiss har stannat och är på väg att störta ner du är städare som ska rädda en av dessa 3 personer eftersom du har bara tid för att rädda en sen kraschar hissen. Brandmän kommer ej hinna i tid för att hjälpa till. Du har tillgång till kofot och kunde därför öppna dörren kablarna håller på att lossna.

De 3 st är

1 Din f.d chef som gav dig sparken från ditt drömjobb
2 En kvinna som är knarkare och rånat dig
3 en gammal man som du vet är rattfyllerist och kört på dig en gång och flera andra peroner( ingen död)

Du måste rädda en eftersom övervakningskameran filmar allt och bevikningscentralen kollar på från cctv ( ja vi är i england;P) och kan anmäla dig till polisen och du blir åtalad för vålande till annans död.
Senast redigerad av jp89 2011-08-08 kl. 18:12.
Citera
2011-08-08, 18:15
Medlem
Ostkroks avatar
Cha-ching, så har du plötsligt ditt drömjobb tillbaka.

Dom andra kan dö utan att jag får dåligt samvete. Win-win?
Citera
2011-08-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jp89
Känner mig uttråkad så kommer med en ny värderingsfråga till er

Nr 1 är här om ni vill testa på att svara på den också: https://www.flashback.org/t1621265

Så dilemma Nr 2 En hiss har stannat och är på väg att störta ner du är städare som ska rädda en av dessa 3 personer eftersom du har bara tid för att rädda en sen kraschar hissen. Brandmän kommer ej hinna i tid för att hjälpa till. Du har tillgång till kofot och kunde därför öppna dörren kablarna håller på att lossna.

De 3 st är

3 en gammal man som du vet är rattfyllerist och kört på dig en gång och flera andra peroner( ingen död)

Du måste rädda en eftersom övervakningskameran filmar allt och bevikningscentralen kollar på från cctv ( ja vi är i england;P) och kan anmäla dig till polisen och du blir åtalad för vålande till annans död.

Nr 1. Sure, hon sparkade mig men hon är den ända i slumpen som inte har begått ett brott. Hon är troligtvis också den person som skulle nyttja resten av sitt liv mest av de tre. Om man har turen så kanske man blir återanställd också efter sin heroiska insats
Citera
2011-08-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Nr 1. Sure, hon sparkade mig men hon är den ända i slumpen som inte har begått ett brott. Hon är troligtvis också den person som skulle nyttja resten av sitt liv mest av de tre. Om man har turen så kanske man blir återanställd också efter sin heroiska insats

Tänk om det var en pain in the ass chef som du hatade och gjorde livet surt för er då? Falsk och manipulerar folk så du kan ju inte tro på henne/honom
Citera
2011-08-08, 19:19
Medlem
farlings avatar

Har jag tur så kanske hon bjuder mig på lite knark som tack för hjälpen.
Citera
2011-08-08, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Har jag tur så kanske hon bjuder mig på lite knark som tack för hjälpen.

ja chefer e ju aldrig trevliga skulle också välja nr 2
Citera
2011-08-08, 20:39
Medlem
Antebanteseans avatar
F.d chefen ska överleva! hands down. Skiter fan i om det ens är djävulens brorsa som är chefen. Han är fortfarande inte något crackluder som rånar dig eller road rage gubbe med ena foten i graven!
Citera
2011-08-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jp89
Tänk om det var en pain in the ass chef som du hatade och gjorde livet surt för er då? Falsk och manipulerar folk så du kan ju inte tro på henne/honom

Spelar ingen roll.

En knarkare som rånar folk... en alkolistjävel som kör rattfull... Detta kontra f.d chefen som visst är en stor fitta, men h*n har iaf rätten att leva om någon av dessa tre.
Citera
2011-08-08, 22:50
Medlem
Alt. två och tre är alla belastningar för samhället ifall man får vara lite cynisk. Självklart har alla rätt till liv. Chefen som gav mig sparken gjorde bara sitt jobb och det är inget omoraliskt i det.
Jag räddar chefen utan tanke på att få tillbaka jobbet.
Citera
2011-08-08, 22:54
Bannlyst
Nr2 helt klart skulle jag rädda.

Jag skulle önska nr1 chefen brinna i helvetet. Det handlar om heder, jag tar inget skit av folk jag är bra människa, jävla horunge chef han knulla sin mamma jävla kuksugare bree.

Kvinnan skulle jag rädda för hon skulle uppskatta livet mer och troligtvis sluta med knarket och inse hur mycket henne liv är värt efter detta, se livet från den ljusa sidan.
Citera
2011-08-09, 17:46
Medlem
Okej för att göra det mer intressant. Byt ut chefen mot ditt ex som har varit otrogen tagit dina pengar skilsmässa och har krävt ensam vårdnaden av barnen om han/hon dör så slipper du ge dig ifrån pengarna och får behålla barnen
Citera
2012-01-22, 11:43
Medlem
seydoukeitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Nr2 helt klart skulle jag rädda.

Jag skulle önska nr1 chefen brinna i helvetet. Det handlar om heder, jag tar inget skit av folk jag är bra människa, jävla horunge chef han knulla sin mamma jävla kuksugare bree.

Kvinnan skulle jag rädda för hon skulle uppskatta livet mer och troligtvis sluta med knarket och inse hur mycket henne liv är värt efter detta, se livet från den ljusa sidan.

Så chefen har ingen rätt att leva eftersom att han gav dig sparken?
Så du värderar alltså ditt jobb mer än en människas liv?
Knarklangaren och Gubben är ju enbart påfrestningar för samhället.

Jag skulle ta chefen helt klart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in