• 1
  • 2
2011-08-10, 19:52
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
nej, det är du som ska styrka det du har skrivit. medicinsk allmännkunskap räcker inte.

Jag säger hur det är; skador på lungalveoler repareras inte. Andningskapaciteten minskar och återgår inte till det normala. Andra skador ute i kroppen på celler och blodkärl o.s.v. repareras helt eller delvis.

Vad du tror ger jag själva fan i.

Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
Nej, du skulle inte märka någon skillnad om du slutade idag. Väldigt många rökare började i väldigt tidig ålder, 12-14 och de är fullvärdiga människor idag!

Har du sett en "ofullvärdig människa" hitintills nånstans? Själv har aldrig sett några "ofullvärdiga människor" men däremot en jävla massa människor som lever ett destruktivt och osund tillvaro.
Citera
2011-08-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppfejs
Pallar inte skapa en ny tråd så jag frågar här istället.

Har rökt i ca 2 månader (feströkte innan), jag röker ablsolut inte mycket alls, ung 1-3 cigg/dag.
Om jag fortsätter detta kommer jag att skadas?
Jag var mycket sen i puberteten, är nitton och växer fortfarande som fan.
Min egentliga fråga är, skadar ciggaretter växten, utveckligen mycket?
Om jag håller det på en måttlig nivå som 1-3 cigg/dag.

Det kommer att skada dig, ja. Inbilla dig ingenting annat. Det är aldrig positivt.

Skillnaden är att skadorna inte kommer att vara lika förödande som för många andra, så du kan puffa vidare om du känner att cigaretterna förgyller din vardag mer än de skadar. Jag är av den åsikten, och tills någonting får mig att inse att hela resonemanget är bakvänt, kommer jag fortsätta.

Om du har planer på att lägga av, se då till att du har mentalitet och självdisciplin nog, innan du blir beroende på allvar.
Citera
2011-08-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad du tror ger jag själva fan i.

jag märker det hörru.

eftersom att du är så säker på din sak så kan jag också säga att jag är säker på att lungorna visst återhämtar sig helt.
Citera
2011-08-11, 17:53
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
jag märker det hörru.

eftersom att du är så säker på din sak så kan jag också säga att jag är säker på att lungorna visst återhämtar sig helt.

Ditt hälsotillstånd eller vad du tror angår mig inte. Det är inte min sak att leta upp referenslitteratur till dig.

Ring eller gå till en läkare som sysslar med lungsjukdomar och fråga. Kanske värt att göra innan du skadar dig för livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in