• 1
  • 2
2011-08-09, 14:39
Medlem
Jadu. Det finns ju tider då jag kunnat sitta väldigt länge vid datorn osv, har kunnat spela spel. Efter ett tag så känns det som att den bryts ned och börjar om från 0, vilket är ett rent helvete då det förstör mitt liv.

Det känns ju förjävligt att det inte finns något botemedel, vad har du funnit varit bra att göra för att motverka? Det enda jag har sett fungera är att ta tid ifrån datorn väldigt länge och bara ta det lugnt en längre period..
Citera
2011-08-09, 14:54
Medlem
Alltså det behöver ju inte vara så att du har MdDs. Men om det nu är det du lider av så hjälper motion. Promenader är bra, titta gärna mot horisonten om du pallar, en del säger att det är bäst men jag har aldrig funnit att det spelar någon större roll (däremot ska man inte titta ned i marken hela tiden av rädsla för att ramla).

De håller på och forskar i det här nu, det är antagligen ett neurologiskt fel som inte är en hjärnskada. Förhoppningsvis går det att bota med hjälp av magnetisk stimulans av vissa områden i hjärnan.
Citera
2011-08-09, 15:43
Medlem
Tack för hjälpen, tror du att det kan bli värre utav att jag sitter vid datorn? Det är mitt enda intresse, och jag behöver kunna använda datorn för att kunna klara skolan.. Känner mig så sjukt rädd, för jag vet inte hur jag ska få detta att gå över, eller om det ens kommer gå över..
Citera
2011-08-09, 16:51
Medlem
KiaWs avatar
Har man släppt det hela från sjukvården? Efter att de röntgade huvudet, vad sa man då?
Kollades nacken upp samtidigt som huvudet?
Citera
2011-08-09, 23:57
Medlem
Har du fått pröva några mediciner? Första du skulle kunna testa är ju antidepressiva t.ex. tryptizol eller effexor. Det kan också vara värt att testa lågdos av bensodiazepinen clonazepam (max 1mg om dan) som iaf har god effekt för ungefär 80% av de med MdDs men den botar inget utan dämpar bara symptomen (för vissa mycket för andra lite). Det är inget man ska ta hela tiden om man inte har väldigt svåra besvär imo eftersom det är svårt att lägga av med sen...

Du borde ju få bli undersökt av en ÖNH-läkare med yrsel som specialite tycker man. Var i sverige bor du?

Yrsel är komplicerat eftersom det bara är ett symptom och kan bero på fel i olika organ inklusive en kombination av fysisk skada och psykogen sk dekompensation.

Min inkorg är rensad.
Senast redigerad av Micke_hs 2011-08-10 kl. 00:21.
Citera
2023-01-13, 23:36
Medlem
2023 är nu året och jag har EXAKT samma bekymmer som dig OP vet inte ens om du kommer se detta men hur är det med dig??
Citera
2024-06-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkeen
2023 är nu året och jag har EXAKT samma bekymmer som dig OP vet inte ens om du kommer se detta men hur är det med dig??

lider också utav samma, har du funnit något svar vad det kan vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in