2011-08-08, 13:29
Medlem
Hej!
Jag behöver hjälp med ett problem jag har som jag har haft alldeles för länge.
Det är så att jag ibland får extrema magkramper/smärtor. Det börjar ca 5 min efter det att jag har vaknat & sitter i ända tills jag går och lägger mig. Det är som en brännande känsla i hela magpartiet. Jag har försökt att lindra värken med t.ex alvedon eller ipren men inte ett skit har hjälpt.

Det var betydligt mer för något år sedan, då jag tillochmed var tvungen att sätta mig ner och ligga i fosterställning för att värken skulle släppa en aning. Nu har det blivit bättre men det är fortfarande ett problem. Det kommer inte lika ofta heller.

Är det någon som vet vad fan detta beror på? Jag har inte riktigt vågat gå till en doktor heller, är lite rädd att dom ska trycka upp slangar i baken på mig för prover etc.
Oerhört tacksam för svar.
Citera
2011-08-08, 14:01
Medlem
-toxic-s avatar
Hur är det när du går på toa? Hård eller lös? Kan vara magkatarr. Googla, magkatarr, magknipp, magsår och förstoppning och se om du känner igen dig.

Men du borde endå gå till doktorn.
Citera
2011-08-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -toxic-
Hur är det när du går på toa? Hård eller lös? Kan vara magkatarr. Googla, magkatarr, magknipp, magsår och förstoppning och se om du känner igen dig.

Men du borde endå gå till doktorn.

Tack för tipset. Har inte märkt av några skillnader under toabesöken. Vet du hur dom gör de undersökningarna...? Är fruktansvärt nojjig för sådant.
Citera
2011-08-08, 15:31
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesson
Tack för tipset. Har inte märkt av några skillnader under toabesöken. Vet du hur dom gör de undersökningarna...? Är fruktansvärt nojjig för sådant.

Magkatarr så är det blodprov eller gastroskopi. Förstoppning så kör dom nog upp ett finger därbak för o känna. Är inte säker på hur det går till med magsår, men det är väl samma som magkatarr.

Prova att se om din kost. För är det magkatarr så ska du ju undvika, stark mat osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in