• 1
  • 2
2011-08-08, 13:22
Medlem
bbw-mammans avatar
Hjälp vad händer!?

Snöt precis näsan och halva synfältet på höger öga försvann. Är bara som en grå dimma i den övre halvan. Vad har hänt med mig? Går det över?
Citera
2011-08-08, 13:25
Medlem
Bitmasters avatar
Snor på hornhinnan? Nej, förlåt, men kunde inte låta bli. Skämt åsido: Om du kollar dig i spegeln, ser ögat annorlunda ut på något sätt?
Citera
2011-08-08, 13:26
Medlem
Det lät väldigt konstigt! Jag vet inte vad det kan bero på, men gissar på att det inte är något allvarligt.
Ring sjukvårdsupplysningen eller vad det kallas, och kolla med dom
Citera
2011-08-08, 13:31
Medlem
bbw-mammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Snor på hornhinnan? Nej, förlåt, men kunde inte låta bli. Skämt åsido: Om du kollar dig i spegeln, ser ögat annorlunda ut på något sätt?

Har redan kollat efter snor i ögat men ser helt normalt ut. De är liksom som att en del av synfältet bara fallit bort. De synfält som är kvar e något suddigt och känner mig aningens yr.

Citat:
Ursprungligen postat av kreshnik89
Det lät väldigt konstigt! Jag vet inte vad det kan bero på, men gissar på att det inte är något allvarligt.
Ring sjukvårdsupplysningen eller vad det kallas, och kolla med dom

Bra idé! Ringer om det inte försvinner inom en halvtimme...
Citera
2011-08-08, 13:38
Medlem
Bitmasters avatar
Känner du någon smärta eller något obehag i ögat också?

Har du problem med balansen? Om ja, så skulle jag nog ringa nu...
Citera
2011-08-08, 13:52
Medlem
bbw-mammans avatar
Ingen smärta och inte direkt att jag har problem med balansen heller. Det känns däremot lite som att världen snurrar, så känns skönast att sitta ner.
Citera
2011-08-08, 13:54
Medlem
Ring Direkt!!
Citera
2011-08-08, 13:57
Medlem
bbw-mammans avatar
Ok, ringer nog nu!
Citera
2011-08-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbw-mamman
Ok, ringer nog nu!

Uppdatering? jag är nyfiken. Vad visade det sig vara? Vad rekommenderade dem?
Citera
2011-08-08, 14:39
Medlem
Bitmasters avatar
Ja, giv oss en uppdatering! Såvida du inte är på väg in såklart
Citera
2011-08-08, 14:45
Medlem
kvistlacks avatar
Näthinneavlossning? Fixa tid hos ögonläkare på studsen!
Citera
2011-08-08, 14:51
Medlem
bbw-mammans avatar
Var lite telefonkö, sen hade de rätt många frågor till mig. Hur som helst så berättade jag lite snabbt vad som hade hänt. Hennes respons blev lite oväntad måste jag säga... -"bbw-mamman, jag ser att du är folkbokförd i *hemstad* men just nu befinner dej i Kalmar. Exakt var i Kalmar befinner du dej?" Fick ange adress jag befann mig på och om jag hade någon i närheten som kunde köra ner mig till akuten. Lät som att de tänkte skicka en ambulans annars så sa att min bror kunde köra mig. Vet inte exakt vad det är de e oroliga för, men glömde säga innan att jag har varit illamående också. hoppas det bara är att de bara vill ta det säkra före det osäkra och att det inte är något farlig. Men nu måste jag åka in och kolla upp det... hon jag pratade med skulle faxa till akuten att jag var på väg in så bör kanske åka nu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in