Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-08, 13:04
Bannlyst
jag skulle ominstallera norton men när jag stoppar i skivan i min laptop så händer inget.
man hör ett svagt pipljud bara
jag använder windows 7.
är det något med att man ska ställa in att skivan ska starta automatiskt?
(jag kunde ominstallera norton tidigare idag)
Citera
2011-08-08, 13:10
Medlem
King Grubs avatar
Pipljud från... vad? Är det från DVD-läsaren låter det mest som om det är den eller själva skivan den är problem med.

Fungerar skivan kan du ju bara gå in på den och klicka igång setup eller vad installationsfilen heter.
Citera
2011-08-08, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Pipljud från... vad? Är det från DVD-läsaren låter det mest som om det är den eller själva skivan den är problem med.

Fungerar skivan kan du ju bara gå in på den och klicka igång setup eller vad installationsfilen heter.
innan när det funkade att installera började den med att brumma igång sen pipljudet och sen blev det tyst och skivan startade.
nu hör man bara pipljudet och sen blir det tyst och inget händer.

var hittar man skivan? jag vet hur man gjorde i xp men inte i windows 7
Citera
2011-08-08, 13:31
Medlem
King Grubs avatar
Autostartfunktionen kan vara avstängd på datorn. Har för mig att den stängdes av med en Microsoftuppdatering tidigare i år.

Om du klickar på Startmenyn och sedan Den här datorn, ser du väl dina diskar och DVD-läsare?
Citera
2011-08-08, 13:45
Bannlyst
Citat:
Autostartfunktionen kan vara avstängd på datorn. Har för mig att den stängdes av med en Microsoftuppdatering tidigare i år.

Om du klickar på Startmenyn och sedan Den här datorn, ser du väl dina diskar och DVD-läsare?
jag har det inställt på spela upp automatiskt men det funkar ändå inte.
nej det finns inga dvdläsare i startmenyn men jag vet att det gjorde det i windows xp.
Citera
2011-08-08, 13:48
Medlem
King Grubs avatar
Nej, inte i Startmenyn, men om du där klickar på Den här datorn, bör du få fram en översikt över alla lagringsmedia du har installerade, och därifrån kan du öppna DVD-läsaren.
Citera
2011-08-08, 14:07
Bannlyst
Citat:
Nej, inte i Startmenyn, men om du där klickar på Den här datorn, bör du få fram en översikt över alla lagringsmedia du har installerade, och därifrån kan du öppna DVD-läsaren.
finns inte i den här datorn heller.
och inga skivor funkar
Citera
2011-08-08, 14:40
Medlem
King Grubs avatar
Då låter det mest som fel på DVD-läsaren.
Citera
2011-08-08, 14:48
Medlem
Det är nog tur det, att har norton installerat är värre än att få en virus.

Använd lite sunt fornuft är nog mer effektiv än Norton.
Citera
2011-08-08, 16:51
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelsmann
Det är nog tur det, att har norton installerat är värre än att få en virus.

Vakna upp från 2006. Norton är bland dom mest resurssnåla säkerhetspaketen som finns, och dessutom det effektivaste för att skydda mot skadlig kod. Man skrev om koden från grunden 2009 och det finns inget kvar från tidigare, bara sådana där vanföreställningar baserade på upplevelser från förra årtionden som sådana som du sprider på forum.
Citera
2011-08-08, 18:20
Bannlyst
Citat:
Då låter det mest som fel på DVD-läsaren.
vad gör man åt det då?
lämnar in den på lagning?
Citera
2011-08-08, 18:36
Medlem
Citat:
Vakna upp från 2006. Norton är bland dom mest resurssnåla säkerhetspaketen som finns, och dessutom det effektivaste för att skydda mot skadlig kod. Man skrev om koden från grunden 2009 och det finns inget kvar från tidigare, bara sådana där vanföreställningar baserade på upplevelser från förra årtionden som sådana som du sprider på forum.
Pff, får du 1 Cent av Norton varje gång du talar för dem?
Jobba på serviceavdelning inom data och du lär dig hata Norton på 14 dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in