Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-08, 01:41
Medlem
dindummers avatar
Tänkte passa på att varna er surfare på hemsidan, mitt Avast blockerar dom potentiellt farliga sakerna men varnar varje gång, även dom gånger som bilderna bara är länkade på sidor, så vi har att göra med en ondsint rackare verkar det som.

Det kunde givetvis röra sig om ett falskt alarm men tvivlar starkt på det. Både avast och AVG indikerar på virus, ni kan själva testa att skriva in addressen http://www.fuskbugg.se här http://www.avgthreatlabs.com/sitereports/ och kolla resultatet.

Jag hoppas innerligt att det inte är någonting allvarligt.

Edit: Bringar lite klarhet i problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Om man tar sig tiden att Googla så finns det flertalet olika trådar om problemet. Detta gäller även ESET NOD 32. Alltså, någon har laddat upp ett virus, och sedan så har virusprogrammen blockerat sidan eftersom sidan inte har vidtagit åtgärder.
Klicka inte på okända länkar.
Tack för det.
Senast redigerad av dindummer 2011-08-08 kl. 01:51.
Citera
2011-08-08, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Tänkte passa på att varna er surfare på hemsidan, mitt Avast blockerar dom potentiellt farliga sakerna men varnar varje gång, även dom gånger som bilderna bara är länkade på sidor, så vi har att göra med en ondsint rackare verkar det som.

Det kunde givetvis röra sig om ett falskt alarm men tvivlar starkt på det. Både avast och AVG indikerar
på virus, ni kan själva testa att skriva in addressen http://www.fuskbugg.se här http://www.avgthreatlabs.com/sitereports/ och kolla resultatet.

Jag hoppas innerligt att det inte är någonting allvarligt.
Läste i en annan tråd på flashback att problemet ligger in att Avast har hittat ett virus på någon sida hos Fuskbugg. Och då tar Avast och blockar i princip hela sedan.

Det skulle vara konstigt ifall de filerna jag har laddat upp innehåller virus. (egna bilder)
Citera
2011-08-08, 01:48
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Läste i en annan tråd på flashback att problemet ligger in att Avast har hittat ett virus på någon sida hos Fuskbugg. Och då tar Avast och blockar i princip hela sedan.

Det skulle vara konstigt ifall de filerna jag har laddat upp innehåller virus. (egna bilder)
Om man tar sig tiden att Googla så finns det flertalet olika trådar om problemet. Detta gäller även ESET NOD 32. Alltså, någon har laddat upp ett virus, och sedan så har virusprogrammen blockerat sidan eftersom sidan inte har vidtagit åtgärder.
Citera
2011-08-08, 01:49
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro

Mja, enligt avast så är den infekterade domänen http://data.fuskbugg.se ,jag vet inte hurvida det stämmer men går ändå ut med en varning. Såhär var det inte innan helgen. Sidan går fortfarande att använda, men alla bilder man laddar/laddat upp går inte att visa.

Citat:
Ursprungligen postat av Deficio

Då är med andra ord inte bilderna som visas på hemsidor något hot?
Citera
2011-08-08, 04:46
Medlem
927s avatar
så du menar att avast blockar åtkomsten till sidan, inte nåt på själva webbsidan (tex reklam)?
Citera
2011-08-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
så du menar att avast blockar åtkomsten till sidan, inte nåt på själva webbsidan (tex reklam)?

Avast blockerar bara "data.fuskbugg.se/skalman02/". Det enda är väl att rapportera till Avast att den sidan är en FP. Skumt att AV företagen måste blockera en hel katalog.
Citera
2011-08-08, 15:11
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Avast blockerar bara "data.fuskbugg.se/skalman02/". Det enda är väl att rapportera till Avast att den sidan är en FP. Skumt att AV företagen måste blockera en hel katalog.
Precis. Fast det handlade faktiskt om flera saker, som Donera Mera..men det kan ju ha legat i katalogen. Nåväl idag verkar faran ha blåst över, en bekant har dock fått en Backdoor.trojan...ovisst var den kommer ifrån.
Citera
2011-08-18, 23:39
Medlem
dindummers avatar
Trist...minst sagt. Mitt avast har börjat blockera fuskbugg på heltid. Går inte att komma in på hemsidan ens, vilket det gick förut. Tråkigt. Får väl sakta men säkert gå vidare till en annan, likvärdig sida eftersom virusprogrammet promt väljer att blockera sidan.
Citera
2011-08-19, 15:26
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Trist...minst sagt. Mitt avast har börjat blockera fuskbugg på heltid. Går inte att komma in på hemsidan ens, vilket det gick förut. Tråkigt. Får väl sakta men säkert gå vidare till en annan, likvärdig sida eftersom virusprogrammet promt väljer att blockera sidan.

under webbskydd finns det två bockar, ta bort den översta (och ev den undre, har ingen koll på om den kan blocka nåt). funkar det inte så måste du nog starta om datorn för att ändringen ska gälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in