2011-08-07, 21:41
Medlem
Frank-Castles avatar
God kväll!

Har en fråga gällande inspelningsbar box.

Jag kollade på comhem.se och ser att man kan köpa boxen för 1500:- om man binder sig blablabla..
det är så jävla tröttsamt med alla bindningar man har hit och dit.. kan jag lika gärna köpa en för halva priset på t.ex netonnet och det fungerar lika bra?

Jag menar alltså, jag behöver inte få comhem att "starta" någon tjänst för mig eller?
T.ex denna http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi.../143620.4276/# , fungerar den för mig? Behöver jag veta någon speciell bemärkning eller liknande för att inte göra bort mig i mitt köp?

Sen en sidofråga, som kanske t.om är dummare Om jag vill ha tvillingkort till min andra tv, MÅSTE jag få dit en antennkabel eller finns det ett trådlöst alternativ?

/Frank
Citera
2011-08-07, 23:34
Medlem
macknus avatar
Du måste ju få comhem att starta abonnemang men du behöver inte deras boxar som dom säljer.
Men den ska kunna ta emot DVB-C och den du länka till var T vilket är marksänt och inte kabel som comhem, sen tror jag den måste vara godkänd av comhem med fast det är jag inte helt hundra på.
Det finns trådlös ljud och bildöverföring ja så du behöver inte antennkabel dit.
Citera
2011-08-08, 11:05
Medlem
Smurfmeisters avatar
Själva inspelningsdelen i boxen har ingenting med Com Hem att göra. Det är precis som att du ansluter vilken digitalbox som helst.

Det man bör tänka på är att boxen måste vara godkänd (precis som macknu säger) men bara för att ta emot HD-kanaler.

Kör själv på Hauppauge TV-kort med en kortmodul och allt fungerar utom just HD-kanalerna (då TV-kortet inte är godkänt).
Citera
2011-08-08, 11:18
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Du kan ju köpa en inspelningsbar "Com hem"-box på till exempel Blocket eller Tradera. Annars kan du alltid köpa den för fullpris hos Com hem. Bindningstid är ju helt frivilligt och vill man inte ha bindningstid betalar man fullpris för utrustningen.
Citera
2011-08-08, 11:23
Medlem
Kabeltattarens avatar
Om du ska ha någon annan box än deras egen så måste den vara med DVB-C och Conax, antingen embedded (inbyggd) eller som CA-modul. Dessutom måste du ha frekvens (troligtvis 386 MHz), symbolhastighet (6875) och nätverks-ID. Det sistnämnda varierar från stad till stad.
Citera
2011-08-08, 17:01
Medlem
Frank-Castles avatar
Ok, tack för alla svar!

Vi har redan comhem i digital form, funderade på om de skickar någon "inspelningsbar-signal" men jag börjar inse hur löjligt detta låter..
Citera
2011-08-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Castle
Ok, tack för alla svar!

Vi har redan comhem i digital form, funderade på om de skickar någon "inspelningsbar-signal" men jag börjar inse hur löjligt detta låter..

Det är inte löjligt, Telia skickar en "signal", en så kallad PVR-stream (Personal video recorder-ström)

Kan tänka mig att CH har något liknande, så du kan se på SVT1 medan du spelar in på SVT2, då behövs ju två strömmar.
Citera
2011-08-08, 18:11
Medlem
Kabeltattarens avatar
Clinto: Du bör nog läsa på hur Comhem (dvs kabel-tv) fungerar.
Citera
2011-08-08, 20:15
Medlem
Frank-Castles avatar
Fan de var inte gratis minsann.. 1000 hade varit lagom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in