Hej jag har precis köpt den gamla klassikern Fallout 2 till min PC. På baksidan står det "Compatible with windows vista and XP". Jag har Vista på min dator i detta hushåll. Spelet går att installera utan några problem. Men när jag sedan trycker på "play game" så kommer det upp ett fönster där det står att jag måste ha skivan för att köra det här programmet, vilket jag har. Är det min dator som jag måste ändra inställningar på eller är spelet helt enkelt ospelbart på dessa moderna datorer? Jag har också en annan dator i det andra hushållet med Windows 7. Jag har inte hunnit att testa det på den datorn. tacksam till svar.
Play game?
Gå till platsen du installerade det på (t.ex c:/program files/fallout) sen startar du "spelet.exe" (kan vara typ falloutII.exe)
Kolla om det funkar, rutan som poppar upp (Sen står de installera nu, avinstallera, spela, manual osv) när man stoppar in CDn på äldre spel är sjukt buggad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!