• 1
  • 2
2011-08-07, 01:29
Medlem
Tjoosan!

På senaste tiden har jag börjat få lite intresse inom kampsport, speciellt MMA. Undrar om det finns grupper etc för nån som jag, absolut nybörjare ( Ingen som helst erfarenhet) och är även lite otränad i allmänhet.
Citera
2011-08-07, 01:32
Medlem
Det är väl bara ringa till klubben du är intresserad av. Oftast har de en nybörjargrupp. Sen spelar det ingen roll om du är otränad eller ja, det beror på vad du vill få ut av träningen, vill du bli proffs så är du nog lite sent ute.
Citera
2011-08-07, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davidsam
Tjoosan!

På senaste tiden har jag börjat få lite intresse inom kampsport, speciellt MMA. Undrar om det finns grupper etc för nån som jag, absolut nybörjare ( Ingen som helst erfarenhet) och är även lite otränad i allmänhet.

Brukar alltid finnas nybörjargrupper på klubbar, bara köra på,
Citera
2011-08-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3smeller
Det är väl bara ringa till klubben du är intresserad av. Oftast har de en nybörjargrupp. Sen spelar det ingen roll om du är otränad eller ja, det beror på vad du vill få ut av träningen, vill du bli proffs så är du nog lite sent ute.

Jao alltså ska jag vara helt ärlig så, nej proffs ska jag inte bli, tveksam om jag ens vill tävla på amatör nivå etc. Utan är mest att jag har tänkt mer och mer på sista tiden om träningen, gym, kroppen etc. Så tänkte att MMA vore en kul grej att lära och bli lite små bra på efter några år samtidigt som man får en bra kropp (?)
Citera
2011-08-07, 01:50
Medlem
Citat:
Jao alltså ska jag vara helt ärlig så, nej proffs ska jag inte bli, tveksam om jag ens vill tävla på amatör nivå etc. Utan är mest att jag har tänkt mer och mer på sista tiden om träningen, gym, kroppen etc. Så tänkte att MMA vore en kul grej att lära och bli lite små bra på efter några år samtidigt som man får en bra kropp (?)

Då är det bara att köra hårt, Beach 2012.
Citera
2011-08-07, 10:33
Medlem
adamthebombs avatar
Det är bara att gå dit. Känn ingen press gör det för att du är intresserad utav att bli bättre på en kampsport helt enkelt. Sen om du senare komemr på att du vill tävla så kan du göra det.
Citera
2011-08-07, 11:30
Medlem
vattholma-2s avatar
Jag tror att du lätt kan hitta klubbar som passar, hur bra träningen är när du kan knalla in som en lönfet WoW-are och inte behöver bli svettig får du själv fundera på.

Jag skulle tipsa om att du laddar den här och tränar med den varje dag i ett par veckor före du pallar ner dig till en klubb, lägg till nackträning så har du vad du behöver!. Då slipper du jaga ikapp en grundfysik de första månaderna och kan ta del i träningen på ett annat sätt.
Citera
2011-08-07, 13:19
Medlem
Var i sama sits som du när jag med thai och MMA. Men det gick utmärkt. Det där med att träna för att börja träna är bara idioti,man börjar ju träna av en anledning.
Citera
2011-08-07, 13:51
Medlem
Tack för alla svar, uppskattas!!!

Nu till min andra fråga då, bor själv i GBG, någon annan här som är från gbg och vet vilken klubb som kanske är bra?
Citera
2011-08-07, 14:01
Medlem
Ggb fight center eller gladius mma (tror det stavas så) ska vara bra efter vad jag hört men är dock inte från stan så ...
Citera
2011-08-07, 15:05
Medlem
cconnyws avatar
Gbg Mma
Citera
2011-08-07, 15:14
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Tjoosan!

Lite jobbigt är det ju i början, men jag är helt otränad och för gammal, men nu börjar det släppa efter lite mer än ett halvårs träning och nybörjargrupper finns ju på alla ställen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in