2011-08-07, 01:10
Medlem
a-lagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Ni tjänar mer.
Där har vi en annledning till varför det var så förr i tiden.Jag förstår självklart att mannen betalde förr då det var vanligt att kvinnan var hemmafru och ett hushåll kunde gå runt på en lön.Men även om männen tjänar mer än en kvinna i dagens samhälle så är det inte så att alla män kan strö pengar runt om sig och alla kvinnor lever på bröd och vattten.Så jag tycker inte riktigt ditt argument håller.Alla har råd att betala för en bit mat sen om du är städare eller ingenjör spelar ingen roll.

Kan ju tillägga att jag själv alltid brukar betala och annledningen till att jag gör det är inte för att jag har en massa pengar utan för det är något jag fått lära mig som liten att så gör man.Sen gör jag det även för att jag är givmild som person och gillar att ge folk saker.
Citera
2011-08-07, 01:23
Medlem
dekanmis avatar
Jag undrar också vilka som fortfarande lever efter den "regeln"?

I mitt förhållande har det alltid varit så att den som har pengar betalar. Har båda pengar så betalar man ibland var för sig och ibland bjuder man den andra. Allt beror på hur det ser ut i plånboken.
Citera
2011-08-07, 02:45
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Vilket land bor du i då?

Möjligen träffar jag fel typ av män, för de jag träffar betalar då fan aldrig.
Nja, jag var ihop med en kille som blev skitsur för att jag bjöd honom på en glass för 15 kronor
Citera
2011-08-07, 02:56
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Nja, jag var ihop med en kille som blev skitsur för att jag bjöd honom på en glass för 15 kronor

Oj. Vad tillhörde han för kategori män? Det verkar ju väldigt komplexmässigt.
Citera
2011-08-07, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Oj. Vad tillhörde han för kategori män? Det verkar ju väldigt komplexmässigt.

Det är inte så ovanligt som du tror faktiskt
Citera
2011-08-07, 03:07
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titania.
Det är inte så ovanligt som du tror faktiskt

Nej faktiskt inte.
Nu var det ett tag sedan jag varit ute i den s.k dejtingsvängen (av naturliga skäl). Men nog sjutton har jag hört flera tjejer påpeka för killar "jag har egna pengar och kan betala själv", när man har varit på hamburgehak/krogen/Cafféet/restaurang.... Sedan så har jag sett givetvis att många tjejer "tackar och tar emot" när de blir bjussade.
Citera
2011-08-07, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej faktiskt inte.
Nu var det ett tag sedan jag varit ute i den s.k dejtingsvängen (av naturliga skäl). Men nog sjutton har jag hört flera tjejer påpeka för killar "jag har egna pengar och kan betala själv", när man har varit på hamburgehak/krogen/Cafféet/restaurang.... Sedan så har jag sett givetvis att många tjejer "tackar och tar emot" när de blir bjussade.

Jaa av någon konstig anledning så känner jag mig illa till mods om en tjej skulle bjuda mig jag vet inte jag känner mig mindre manlig även fast det inte alls behöver vara så men så funkar jag, jag vill hellre bjuda tjejen men jag respekterar om hon inte vill bli bjuden utan att för den sakens skull börja sura
Citera
2011-08-07, 03:16
Medlem
Vet inte varför egentligen, men jag skulle iaf känna mig mindre manlig om man ja skulle bli bjuden. Jag vet att det är en konstig tanke som en del har, men det har väl bara hängt med sen medeltiden då mannen jagade..
Citera
2011-08-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzzzon
Vet inte varför egentligen, men jag skulle iaf känna mig mindre manlig om man ja skulle bli bjuden. Jag vet att det är en konstig tanke som en del har, men det har väl bara hängt med sen medeltiden då mannen jagade..
Tror du att huvudsättet att få föda på medeltiden var jakt?
Skolkade du från hela skoltiden?
Citera
2011-08-07, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
För att det är enda säkra sättet att få ligga?
Är det inte tvärtom de som betalar för allt som aldrig får ligga?

Hon får fan förtjäna att bli bjuden på först, säger jag. Har hon ett jobb så kan hon betala för sig själv. Är hon "tillmötesgående" så kan man skjuta till en slant.
Citera
2011-08-07, 10:58
Medlem
så bögigt om en kille inte bjuder...hade varit första o sista gången att gå ut med
Citera
2011-08-07, 11:12
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
så bögigt om en kille inte bjuder...hade varit första o sista gången att gå ut med

Varför skulle någon vilja bjuda dig när det verkar som du är så dömande? Finns inget värre än folk som kräver att dom ska bli bjudna och såna ger jag inte mycket för, är värre än tiggande.

Kan då säga personligen att jag aldrig direkt bjudit på något speciellt på en dejt och tycker det funkat bra (kanske bara träffat rätt tjejer), så det där att man måste bjuda känner jag själv har försvunnit lite. Om det på något sätt senare visar sig att en tjej inte vill fortsätta träffas bara för du inte bjuder är inte det snarare skönt att du blev av med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in