2011-08-07, 00:38
Medlem
Hej!

Jag tror nog jag kan säga det här utan en massa motsägande protester: mannen ska alltid betala.

Då är frågan, vaför är det så här? Med all dagens feminism och jämställdhet varför ska just mannen betala vad man än gör?

Tack för svaren i förväg!
Citera
2011-08-07, 00:40
Medlem
Vinets avatar
Vilket land bor du i då?

Möjligen träffar jag fel typ av män, för de jag träffar betalar då fan aldrig.
Citera
2011-08-07, 00:40
Medlem
StockholmSouths avatar
männen får doppa
Citera
2011-08-07, 00:41
Medlem
micaeles avatar
För att det är enda säkra sättet att få ligga? Och för att det är mannen som tjänar pengar. Kvinnans roll är att ställa upp för sin man och nöja denne sexuellt, för att således få del i dessa pengar.
Citera
2011-08-07, 00:43
Medlem
VVeeDs avatar
Kultur, medans kvinnor var hemma med barn, lagade mat och tog hand om hemmet, så arbetade mannen och betalade för hushållet och brännvinet.

Ungefär som hos en muslimsk familj fast att skattebetalarna får betala.
Citera
2011-08-07, 00:47
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensken91
Hej!

Jag tror nog jag kan säga det här utan en massa motsägande protester: mannen ska alltid betala.

Då är frågan, vaför är det så här? Med all dagens feminism och jämställdhet varför ska just mannen betala vad man än gör?

Tack för svaren i förväg!

Som gentleman är det la en självklarhet att man betalar. om du inte gillar det så är det ju ingen tvång... Kill an ostrich
Citera
2011-08-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUltimata
Som gentleman är det la en självklarhet att man betalar. om du inte gillar det så är det ju ingen tvång... Kill an ostrich

Nej men det är klart, jag betalar jag med varenda gång så och jag ser mig klart som en gentleman men undrar bara hur det kommer sig att det är så
Citera
2011-08-07, 00:55
Medlem
TheDoktorKams avatar
Världens äldsta yrke är prostitution och mannen betalade. Vissa saker ändras aldrig. Det som jag vill ha sagt att det handlar om att få ligga.
Citera
2011-08-07, 00:56
Medlem
Voodooprastens avatar
Tycker det är ett intressant ämne att ta upp.

Själv tror jag att kultur har en stor del med saken att göra. Männen vill framstå som gentlemen helt enkelt och som någon annan sa så ökar ju chansen att få doppa den. Tänker själv använda detta som en utmaning nästa gång jag har en dejt.
Måste bara se tjejens min när jag säger: "Ska du inte betala!?".

Det finns båda för och nackdelar med feminism.
Citera
2011-08-07, 01:01
Medlem
Scubbles avatar
Betalar inte för någon man precis träffat annars har jag inget emot att betala. Men det är väl gentlemanna-rollen som lever kvar, feminister städar bara undan sånt som inte gynnar dom.
Citera
2011-08-07, 01:01
Medlem
FETochFULs avatar
Ni tjänar mer.
Citera
2011-08-07, 01:02
Medlem
Vinets avatar
Men på riktigt! Vilken verklighet lever ni i? Jag har aldrig varit med om detta. I mitt umgänge är det oftast den med mest pengar som betalar (och det är ju aldrig någon som har pengar så i slutändan blir det väl att dricka slattar).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in