2008-11-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag har nu krampat tre gånger, och undrar om epilepsimedicin som Trimonil eller Tegretol fungerar för att minska risken.

Jag undrar också samma sak, går det att undvika kramper på tram genom att ta tegretol?
Citera
2008-11-20, 14:56
Medlem
baskas avatar
Om ni nu krampar för att ni tar för hög dos får ni väl byta till nåt annat att berusa er på, ni har ju uppenbarligen kommit till maxgränsen för vad som är "hälsosamt".
Citera
2008-11-20, 15:09
Medlem
Dreamwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lethaldose
Jag käkade tram i perioder förut och har aldrig känt av någon "baksmälla"?

Är det något som bara vissa upplever eller?

Jag blir fruktansvärt dålig av tramadol. Räcker med en dos i veckan på ~400mg för att jag ska bli dålig i två-tre dagar efteråt. Dagen efter brukar jag må ganska bra, lite tröttare och längtar efter en ny dos osv. Andra dagen mår jag som värst, med svettningar, svårt att koncentrera mig och diverse depp-tankar. Tredje dagen är jag deppig och trött, sover kanske 12 timmar.

Ruset av tram uppväger alltså inte tre dagars dålighet. Är det fler som upplever samma eller är jag "överkänslig" ?
Citera
2008-11-20, 18:17
Bannlyst
Citat:
Jag har nu krampat tre gånger, och undrar om epilepsimedicin som Trimonil eller Tegretol fungerar för att minska risken.

Vilka doser var du uppe i, om man får fråga ?

Kolla fass, lär ju står om dem funkar i förebyggande syfte..
Citera
2008-11-20, 18:43
Medlem
finns det inget receptfritt som hjälper mot tramadol krampanfall? har tramadol på recept och pissar därför är det i stort sätt de enda jag kan flumma på, men blir inte flummig på 3-400mg och tar jag mer så måste jag ha benzo för att förhindra krampanfall, vill ju helst undvika benzo då jag pissar så finns det inget annat som kan hjälpa mig?
Citera
2008-11-20, 20:52
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baska
Om ni nu krampar för att ni tar för hög dos får ni väl byta till nåt annat att berusa er på, ni har ju uppenbarligen kommit till maxgränsen för vad som är "hälsosamt".

No shit? Kramprisken är en smäll man får ta.

Citat:
Ursprungligen postat av Tasseman
Vilka doser var du uppe i, om man får fråga ?

Kolla fass, lär ju står om dem funkar i förebyggande syfte..

På sistone ligger jag kring 1 gram.
Citera
2008-11-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samladskit
Om man har en prostata så kan man massera den. Kvinnor vet jag inte. Dom kanske har lättare att kasta vatten. I mitt arbete har det kommit otaliga fall där personer har haft svårt att kasta vatten när dom brukat opiater. Kvinnor har dock aldrig besökt mig för rådgivning.

Skall testa detta. Men skall man massera samtidigt som man pressar och försöker pissa eller ska man göra det innan man börjar försöka pissa?
Citera
2008-11-21, 12:33
Medlem
samladskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormWrath
Skall testa detta. Men skall man massera samtidigt som man pressar och försöker pissa eller ska man göra det innan man börjar försöka pissa?

Man ska aldrig pressa ut urinet när strålen väl har kommit. Det påfrestar prostatan och urinröret. Men för att få "komma" så ska man infinna sig i något sorts lugn. Vrid på kranen och doppa gärna fingrarna i vattnet. Låt det ta tid. Det kan förvärras om man pressar och ska urinera till varje pris. Pressa lagom är min rekommendation och massera samtidigt. Sätt dig gärna ned och låt det ta sin tid. Du behöver inte vara orolig om du inte lyckas. Tänk istället "Då struntar jag i det, det är ditt fel så nu skiter jag i det." och så tar du det senare. Det som gör att man har svårt att kasta vatten när man har intagit opiater är att man dels oroar sig onödan och dels faktiskt har lite svårare att urinera. Lugna sinnet och prova senare om det inte funkar första gången.
Citera
2008-11-21, 14:31
Medlem
TBKs avatar
Citat:

Ja det gör det, när jag berättade för min läkare att jag åt 3 gram om dagen så kom receptblocket på tegretol upp snabbt som fan (trots att jag har benso utskrivet av samme läkare). Dock TROR jag att du måste äta det ett tag innan det gör verkan.
Citera
2008-11-21, 15:25
Medlem
Raseras avatar
Tjenare jag och ett par polare har käkat tram och vill kunna ta lite över den dosen som det är kramprisk på. Dom kramplösande substanserna vi har fått tag i är klonazepam och nitrazepam.

Frågorna som jag vill ställa lyder:

1. Vilken av dom rekomenderar ni att vi ska ta?

2. Vilken dos anser ni att vi ska ta utan att riskera andningsdepp?

3. Kan vi ta det fasst vi redan tagit tram? dvs värkar dom lika bra fast vi redan börjat.

Tack på förhand!

//Rasera
Citera
2008-11-21, 16:14
Medlem
Raseras avatar
Snälla svara någon, för vi måste bestämma oss strax.

mvh
Citera
2008-11-21, 16:17
Medlem
samladskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasera
Tjenare jag och ett par polare har käkat tram och vill kunna ta lite över den dosen som det är kramprisk på. Dom kramplösande substanserna vi har fått tag i är klonazepam och nitrazepam.

Frågorna som jag vill ställa lyder:

1. Vilken av dom rekomenderar ni att vi ska ta?

2. Vilken dos anser ni att vi ska ta utan att riskera andningsdepp?

3. Kan vi ta det fasst vi redan tagit tram? dvs värkar dom lika bra fast vi redan börjat.

Tack på förhand!

//Rasera

1. Klonazepam verkar mycket bra som kramplösande.

2. 2 mg räcker.

3. Ingen fara. Du kan fortfarande ha "kul".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in