2019-08-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Alltså om vi bortser från det som egentligen ska vara viktigast, dvs vad trammet innehåller, så måste jag medge att indiska tamol xx vita har ett jävligt bra drag i sig, vilket gör att den blir så populär bland många. Skulle du slänga i dig 200 mg tradolan eller 200mg tamol xx så kan jag garantera att du får ett kraftigare och längre rus av 200 mg tamol xx. Därför alla föredrar indiska tamol xx. Den är med största sannolikhet mer "dirty", men folk bryr sig mest om ruset, där är den faktiskt överlägsen.

Ja. Trist, det beror ju på att där är tyngre opiater än tramadol involverat i bilden. Har pratat med folk som inte längre känner av svenska tramadol, själv har jag inte rört på länge men valde att jämföra med en dags mellanrum och de indiska är mycket starkare. Förmodar en RC opiat blandat med tramadol.
Citera
2019-08-06, 14:09
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ja. Trist, det beror ju på att där är tyngre opiater än tramadol involverat i bilden. Har pratat med folk som inte längre känner av svenska tramadol, själv har jag inte rört på länge men valde att jämföra med en dags mellanrum och de indiska är mycket starkare. Förmodar en RC opiat blandat med tramadol.

Oja, de indiska tramadolen innehåller säkert något annat tungt som boostar upp en hel del, vilket också gör att avtändningen på tamol xx känns mycket tuffare än om du skulle ta en avtändning på säg, tradolan.

Är man en person som tar tram med måtta, säg typ 1 gång varannan vecka, då hade jag utan tvekan valt att köpa den indiska, bara för en engångsgrej. Men om jag ska vara fast på tram (vilket jag inte vill eller ska) så är jag hellre fast på tradolan än tamol xx.
Citera
2019-08-06, 23:47
Medlem
Tja

Har en liten fundering och behöver experternas åsikter.

Jag har senaste perioden lidit av ångest. Jag vet inte om det är en "naturlig" ångest, eller om det är en ångest som framkallats pga mitt sätt att tramma på senaste perioden.

Sättet jag trammat på senaste perioden har ungefär sett ut så här:

Tram 3 dagar i streck, paus 1 dag. Tram 4 dagar i streck, paus 2 dagar, tram 3 dagar i streck, paus 3 dagar, tram 3 dagar i streck, paus 1 dag osv.

Kan jag ha jiddrat lite med hjärnan när jag hållit på såhär? Att hjärnan aldrig hinner anpassa sig till en ny verklighet då den först får tram i sig, sedan slutar få tram, sedan får den tram igen, sedan slut igen osv. Kan jag ha spökat med hjärnans balans då jag aldrig gett den en chans att "hitta rätt" vilket får mig i dag att ha ångest och vara lite smådeprimerad? Har ni inte rört tram på cirka tre dagar. Kan inte sätta fingret på om detta är en vanlig ångest eller om det har o göra med sättet jag agerat på.
Kan också säga att jag inte känner någon klassisk at symptom, dock en ångest jag burit på i ett tag.

Tramadolet kunde ibland också ta bort min ångest helt och ibland även förvärra den.
Senast redigerad av Rouchs 2019-08-06 kl. 23:50.
Citera
2019-08-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Tja

Jag har senaste perioden lidit av ångest. Jag vet inte om det är en "naturlig" ångest, eller om det är en ångest som framkallats pga mitt sätt att tramma på senaste perioden.

Tram 3 dagar i streck, paus 1 dag. Tram 4 dagar i streck, paus 2 dagar, tram 3 dagar i streck, paus 3 dagar, tram 3 dagar i streck, paus 1 dag osv.

Kan jag ha jiddrat lite med hjärnan när jag hållit på såhär? Att hjärnan aldrig hinner anpassa sig till en ny verklighet då den först får tram i sig, sedan slutar få tram, sedan får den tram igen, sedan slut igen osv. Kan jag ha spökat med hjärnans balans då jag aldrig gett den en chans att "hitta rätt" vilket får mig i dag att ha ångest och vara lite smådeprimerad? Har ni inte rört tram på cirka tre dagar. Kan inte sätta fingret på om detta är en vanlig ångest eller om det har o göra med sättet jag agerat på.
Kan också säga att jag inte känner någon klassisk at symptom, dock en ångest jag burit på i ett tag.

Tramadolet kunde ibland också ta bort min ångest helt och ibland även förvärra den.

Tramadol är ju känt för att ha serotonerga effekter, såsom minskad ångest som kan påminna lite om SSRI. Tror mer att du håller på att få abstinens, det brukar vara väldigt svårt att veta i början om man faktiskt börjar bli beroende eller om man faktiskt är sjuk eller får andra problem som kanske är på riktigt.

Jag tror att det är pga dina långa perioder med bara fåtals dagar emellan som du börjar utveckla ett beroende. Rekommenderar dig starkt att inte fortsätta på samma sätt, alternativt dra ned på det / längre pauser emellan. Fortsätter du kommer du nog ändå tillslut sitta där i träsket som många andra gör. Inte för att hålla på med moral, men det är oftast så det börjar för de flesta.

Du borde sluta helt innan det blir värre.

Edit: Har du inga klassiska ATbesvär, så kan det ändå vara en början till en och att du snart börjar uppleva fysiska symtom också. Alternativt att hjärnan påverkas så pass mycket av Tramadolet så det blir som en bergochdalbana, en obalans med serotonin som annars i vanliga fall brukar yttra sig i just ångest och / eller depression.
Senast redigerad av Dicevy 2019-08-07 kl. 13:37.
Citera
2019-08-09, 01:26
Medlem
Fick tag i lite tramadol för några dagar sedan som uppenbarligen skulle vara från Indien och innehålla fentanyl, dom var röda, små med en skåra i mitten märkta "R" Är det någon som vet något om som här?
Citera
2019-08-09, 13:01
Medlem
Hej. Ja, jag känner igen mig i det du beskriver. Brukar ta tram max 1-2 dagar i veckan. Nu under sommaren (pga. semester) har det dock blivit oftare, 3-4 ggr/veckan. Då har jag fått de symtom du beskriver. Kanske inte så mycket ångest, men typ likgiltighet och nedstämdhet de dagar jag inte tagit tram. Det hade jag inte alls lika tydligt när jag tog max 1 gång i veckan. Så jag tror absolut det har med ditt intag av tram att göra. Tram går ju på både serotonin (humör) och noradrenalin (initiativförmåga/motivation), så inget konstigt egentligen. Tramadolhydroklorid, själva molekylen, är ju för övrigt strukturellt ganska lik Venlafaxin, som är ett SNRI-läkemedel.

Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Tja

Citera
2019-08-10, 15:25
Medlem
KringExs avatar
Jag blev tvärsugen på en blandning av Tramadol och Lyrica Det är nästan lite E-känsla över det. Man blir superglad, musiken blir fantastisk och energin man får är magisk
Fast man får passa sig för krampanfall vid höga doser. Så dom som vet om att dom har låg kramptröskel ska verkligen inte blanda dessa två substanser!
Citera
2019-08-10, 17:10
Medlem
Hej. Jag tog 600mg tram vid 13 tiden men känner inte så mkt just nu, 17:07. Jag har 400mg kvar och undrar om jag kan slänga dom utan att dö?

Tog 700mg i torsdags.

Jag har väldigt hög tröskel för kramp och att ens känna något på droger överlag, har vid annat tillfälle sniffat en hel subutex pill utan att bli "sänkt", polarna trodde inte va dom såg när jag gick omkring
efter så mkt.

längd:1.91
vikt: 94kg

edit: Jag har även 8st Ksalol 1mg (benzo) liggandes, har hört att man inte ska blanda dom men har läst lite nu att folk gör det för att undvika kramp anfall. Borde jag ta en eller två ifall jag dräper det sista trammet jag har?

edit2: jag dräpte det sista 400mg nu, 17:23. Har mycket röka till hands men undrar fortfarande om jag ska ta någon benzo för att undvika kramp, eller gör det att jag dör?

Edit3: Jag käkade Müsli och 2 mackor 1h innan jag tog dom första 600mg, sen en banan nu innan jag tog dom 400mg sista.
Senast redigerad av MrEad 2019-08-10 kl. 17:42.
Citera
2019-08-10, 17:46
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEad
Hej. Jag tog 600mg tram vid 13 tiden men känner inte så mkt just nu, 17:07. Jag har 400mg kvar och undrar om jag kan slänga dom utan att dö?

Tog 700mg i torsdags.

Jag har väldigt hög tröskel för kramp och att ens känna något på droger överlag, har vid annat tillfälle sniffat en hel subutex pill utan att bli "sänkt", polarna trodde inte va dom såg när jag gick omkring
efter så mkt.

längd:1.91
vikt: 94kg

edit: Jag har även 8st Ksalol 1mg (benzo) liggandes, har hört att man inte ska blanda dom men har läst lite nu att folk gör det för att undvika kramp anfall. Borde jag ta en eller två ifall jag dräper det sista trammet jag har?

edit2: jag dräpte det sista 400mg nu, 17:23. Har mycket röka till hands men undrar fortfarande om jag ska ta någon benzo för att undvika kramp, eller gör det att jag dör?

Edit3: Jag käkade Müsli och 2 mackor 1h innan jag tog dom första 600mg, sen en banan nu innan jag tog dom 400mg sista.

Ta inte något mer nu, särskilt inte benso. Benso och opiater/opioider kan vara rent dödligt!
Citera
2019-08-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Ta inte något mer nu, särskilt inte benso. Benso och opiater/opioider kan vara rent dödligt!

Alright, som jag trodde då. Tack för svar
Citera
2019-08-11, 04:56
Medlem
Har 200 mgare depot. Undrar hur många man beöver ta utan att krossa för att få ett skönt o långvarigt rus? Är inne på dag 4 av mitt återfall efter att ha varit ren i nästan 1 år. Har tagit mest sub under dessa dagar. Skulle gissa att jag behöver ca 400 mg för att bli skön på tram utan depot. Har totalt 600 mg depot, är detta för lite för att känna av nåt?
Citera
2019-08-11, 10:48
Medlem
Hej
Vill har er hjälp då jag vill sluta med skitet men har svårt för det. Grejen är att det är svårt att få tag i det just nu. Jag har gått på ganska låga doser som 100-150 mg dagligen i ett år men har använt endast 50 mg en vecka nu. Jag vill så gärna sluta med skitet men är rädd då jag har jobb och annat att sköta. Dessutom vill jag heller inte att någon ska få reda på det. Hur gör jag killar och tjejer? Behöver verkligen hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in