2019-08-01, 22:41
Medlem
Nu ser ja bara tre alternativ kvar. Begå ett fruktansvärt brott, så jag blir omhändertagen, och inte längre själv får styra över mitt liv el mina val. Gå hårt på heroinet nån månad, (H är inte min huvud drog) söka hjälp och ev få komma in på ett metadon /subutex program o få gratis medicin av staten resten av livet. El ta självmord. Att sluta med opiater av egen vilja kommer ja aldrig att göra, för även om jag är relativt frisk och fri från abstinens, är min kärlek så stor, att jag hela tiden vill tbx till den totala fysiska, såväl psykiska eufori som opiat ruset ger. Jag vill aldrig vara i det tomrummet utan det, inte en enda dag, och inget är så bra som det är när jag är i mitt rus. Summa summarum alltså: att jag vägrar att acceptera att någonting äger mig så mkt som det gör, och därför måste jag gå till ett av mina tre alternativ!
Citera
2019-08-02, 14:30
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nu ser ja bara tre alternativ kvar. Begå ett fruktansvärt brott, så jag blir omhändertagen, och inte längre själv får styra över mitt liv el mina val. Gå hårt på heroinet nån månad, (H är inte min huvud drog) söka hjälp och ev få komma in på ett metadon /subutex program o få gratis medicin av staten resten av livet. El ta självmord. Att sluta med opiater av egen vilja kommer ja aldrig att göra, för även om jag är relativt frisk och fri från abstinens, är min kärlek så stor, att jag hela tiden vill tbx till den totala fysiska, såväl psykiska eufori som opiat ruset ger. Jag vill aldrig vara i det tomrummet utan det, inte en enda dag, och inget är så bra som det är när jag är i mitt rus. Summa summarum alltså: att jag vägrar att acceptera att någonting äger mig så mkt som det gör, och därför måste jag gå till ett av mina tre alternativ!

Deprimerat.
Citera
2019-08-03, 11:32
Medlem
Så mycket skräckhistorier om tram numera. Iallfall som media vinklar det. Jag kan ej utala mig då tramadol ej ger någon som helst effekt på mig. Då hag jag provat flertal märken (indiska, spanska etc), men aldrig varit i närheten utav rus. Började gradvis med 200mg som start men vid senare tillfällen tagit så stora doser som 700mg utan effekt eller utan tollerans. Immun? Troligtvis. Vanligt förekommande? Någon som upplever samma sak. Samma gäller benzo. Ingen effekt där heller. Eller har jag haft enorm otur med kvalité? Storebrodern tapentadol fungerar utmärkt, men tramadol verkar lite vassare.

Handlat från flera olika källor som varit säkra.
Citera
2019-08-03, 12:14
Medlem
goldielocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Så mycket skräckhistorier om tram numera. Iallfall som media vinklar det. Jag kan ej utala mig då tramadol ej ger någon som helst effekt på mig. Då hag jag provat flertal märken (indiska, spanska etc), men aldrig varit i närheten utav rus. Började gradvis med 200mg som start men vid senare tillfällen tagit så stora doser som 700mg utan effekt eller utan tollerans. Immun? Troligtvis. Vanligt förekommande? Någon som upplever samma sak. Samma gäller benzo. Ingen effekt där heller. Eller har jag haft enorm otur med kvalité? Storebrodern tapentadol fungerar utmärkt, men tramadol verkar lite vassare.

Då verkar det som om du är en av dem personerna som saknar enzymet som metaboliserar tramadolhydroklorid till o-desmyltramadol (?). Sällsynt, men finns.
Citera
2019-08-03, 21:55
Medlem
Biggedys avatar
Helt omöjligt att svara på. Käkade mycket team förut och min tolerans ökade extremt fort. Tillslut låg jag på över 1g per dag.

Fick ett antal epanfall och var nära döden om inte polaren varit där. Slog skallen rejält. Mitt tips är att trappa ner från tramet. Kommer bara sluta illa tyvärr
Citera
2019-08-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol

Jag känner knappt heller av tram, har ingen tolerans men käkade 800mg över ett par timmar en gång o det är den enda gången jag känt av något. Riktigt tråkig drog.
Citera
2019-08-03, 22:23
Medlem
spacetrips avatar
Tjena,

Jo nu är det så att jag käkat 400mg tram ganska ofta, typ varannan dag under en månads tid. Men Under senaste tiden har jag inte blivit skön alls. Är ganska skraj över att käka högre dos pågrund av att jag hört att kramprisken är stor över 400mg.
Samtidigt har jag läst här på forumet att många kan käka upp till 1000mg utan några problem.
Vad tror ni? har min tolerans stigit att jag kan käka lite högre doser utan risken att få ett krampanfall.

Mvh
Citera
2019-08-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Tjena,

Jo nu är det så att jag käkat 400mg tram ganska ofta, typ varannan dag under en månads tid. Men Under senaste tiden har jag inte blivit skön alls. Är ganska skraj över att käka högre dos pågrund av att jag hört att kramprisken är stor över 400mg.
Samtidigt har jag läst här på forumet att många kan käka upp till 1000mg utan några problem.
Vad tror ni? har min tolerans stigit att jag kan käka lite högre doser utan risken att få ett krampanfall.

Mvh
givetvis har din tolerans ökat, naturligt, det går fort! Vet inte vad du har för erfarenhet av droger, din livstil, vikt osv. Började på dem doserna för 8 år sen, nu ligger ja på 1000 ml/ dag. Har endast krampat då ja varit i kontakt me alkohol, el på natten när man helt slappnat av, med det är mest muskelryckningar. Tror du lätt kan gå upp till 600! Men blanda ej me andra tabl el alkoholen. Cannabis är det enda som det är lungt att blanda med, o ja, andra opiater givetvis! Får du inte ruset kan du likaväl sluta, inte svårt att gå av 400 ml. ☮
Citera
2019-08-04, 17:50
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Du leker med döden!

Jag har varit ready to die sen biggie släppte ready to did
Citera
2019-08-04, 19:57
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Inte rört tram på flera år men att alla verkar föredra vita indiska tamol xx framför all annan tram är ett märkligt fenomen. Bara en pundare kan inte klara av att de luktar fishy, att ens lita på Indien igen är helt otroligt. Det får en än att fundera på om där befinner sig en stor förnekelse undermedvetet hos individen.

Alltså om vi bortser från det som egentligen ska vara viktigast, dvs vad trammet innehåller, så måste jag medge att indiska tamol xx vita har ett jävligt bra drag i sig, vilket gör att den blir så populär bland många. Skulle du slänga i dig 200 mg tradolan eller 200mg tamol xx så kan jag garantera att du får ett kraftigare och längre rus av 200 mg tamol xx. Därför alla föredrar indiska tamol xx. Den är med största sannolikhet mer "dirty", men folk bryr sig mest om ruset, där är den faktiskt överlägsen.
Citera
2019-08-04, 20:22
Medlem
R.Bloodworths avatar
Så de fördelar de indiska tamol xx har är;

1. Slår in otroligt snabbt. Kan ibland slå så snabbt som 15-20 min, jag skämtar inte.
2. Slår in otroligt hårt för att vara 200 mg. Känns nästan som 400 mg av annat tram.
3. Håller sjukt länge. Kunde slänga i mig 1 st 200 mg tamol xx säg vid 10:00. vid 03:00 är ruset fortfarande pågående och nästan lika intensivt.

Så för de som har svårt att förstå varför man väljer de indiska tamol xx.....där ovanför har du anledningarna. Nu kanske alla inte upplever de indiska tamol xx på liknande sätt. Men vet att måååånga upplever tamol xx precis så som jag beskrivit ovanför.
Citera
2019-08-05, 09:21
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Tjena,

Mvh

Okej för det första äter du tramadol regelbundet så kommer du krampa för eller senare så släpp nojan och se till att dina kamrater vet vad fan dom gör om det händer.
Cannabis personligen kan jag inte blanda med får panikångest av det rätt intressant för jag är regelbunden rökare sen många år tillbaka.

Det finns pdf häften på nätet om just krampanfall och gå efter dom och sjukhus blir inblandat om man faller illa eller man krampar flera gånger efter varandra och även om anfallet pågår över en viss tid läs häftet iaf!
Ett anfall är alltid farligt och med stor risk är folk inte vana kommer det bli ambulansfärd men fejkkrampa lite i ambulansen så skjuter dom dig full med stesolid också bara ett litet pundtips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in