Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 21:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Tänkte höra om nån har koll på om det är korstolerans mellan Tramadol och Tianeptin?? För om jag fattat det rätt så ska tydligen Tianeptine vara nån sorts svag opiat eller nåt

Nej dom är inte korstoleranta
Citera
2018-09-25, 08:34
Medlem
Har köpt Tramadol Normon 200 mg, nu är saken den att det står EFG på kartan och jag tittade så betyder det generisk läkemedel, behöver de betyda något dåligt? Är inte de typ RC ? Man vill ju ha riktiga grejer

Sen har jag känt lite konstiga biverkningar (varma händer, hög puls högt blodtryck) som jag inte fått tidigare av tramadol.... gillar faktiskt röda indiska 100 gånger bättre än dehär, hört mkt bra om normon...

Nån som har idéer om dehär med efg grejen??
Citera
2018-09-25, 11:13
Medlem
Hej. Jag har gått på tramadol från och till i 4 5 månader. Jag låg på 6 700mg nu ligger jag på 4 500mg. Jag vill verkligen sluta med detta. Jag undrar hur fittig kommer min at vara och när kommer den. Jag tänkte trappa ner till 400 sen dagen efter 300 och så vidare ner 100mg per dag.
Citera
2018-09-25, 12:05
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Är Tramadol och Baclofen en bra idé ihop? Har bara Lyrica och Baclofen att blanda med och Lyrica går ju inte hem ihop med Tram.

Bump!

Citat:
Ursprungligen postat av MajorLazeer
Hej. Jag har gått på tramadol från och till i 4 5 månader. Jag låg på 6 700mg nu ligger jag på 4 500mg. Jag vill verkligen sluta med detta. Jag undrar hur fittig kommer min at vara och när kommer den. Jag tänkte trappa ner till 400 sen dagen efter 300 och så vidare ner 100mg per dag.

Jag hoppas för din skull du skrev fel doseringar? 6700 mg? :S Är alltså 6.7 GRAM Tramadol?
Citera
2018-09-25, 12:40
Medlem
Citat:
Bump!

Jag hoppas för din skull du skrev fel doseringar? 6700 mg? :S Är alltså 6.7 GRAM Tramadol?
Hahahaha jag menade 6 till 700 kg och 4 till 500mg. Undrade bara hur det kommer vara för mig när jag trappa ner 100mg varje dag sen sluta helt när jag är på 100mg
Citera
2018-09-25, 13:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boyz2hood
Har köpt Tramadol Normon 200 mg, nu är saken den att det står EFG på kartan och jag tittade så betyder det generisk läkemedel, behöver de betyda något dåligt? Är inte de typ RC ? Man vill ju ha riktiga grejer

Sen har jag känt lite konstiga biverkningar (varma händer, hög puls högt blodtryck) som jag inte fått tidigare av tramadol.... gillar faktiskt röda indiska 100 gånger bättre än dehär, hört mkt bra om normon...

Nån som har idéer om dehär med efg grejen??

Att det är generika betyder att ett annat läkemedelsföretag har kopierat det, så det är som vanlig Tramadol.
De biverkningar du nämnde har jag också drabbats av av generika Tramadol men dom fungerar precis lika bra mot smärta och som rusmedel
Citera
2018-09-25, 14:56
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorLazeer
Hahahaha jag menade 6 till 700 kg och 4 till 500mg. Undrade bara hur det kommer vara för mig när jag trappa ner 100mg varje dag sen sluta helt när jag är på 100mg

Haha jag tänkte väl. Det är inga monsterdoser och inte jättelänge du tagit det så räkna med en AT men inte jättefarligt. Lös lite Loperamid och någon benzo till sömnen så lugnar du magen och får sova, bör vara över på en vecka.
Citera
2018-09-25, 18:28
Medlem
-charliesheens avatar
Jag har köpt några kartor tram, ena sorten heter Tramadol-X 200 och den andra Tamol-XX, 200mg:are på båda. Det jag tänkte kolla är om det är depot eller inte på dessa? Det står Signature som märke på båda också
Citera
2018-09-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Jag har köpt några kartor tram, ena sorten heter Tramadol-X 200 och den andra Tamol-XX, 200mg:are på båda. Det jag tänkte kolla är om det är depot eller inte på dessa? Det står Signature som märke på båda också

Borde vara snabbverkande.
Citera
2018-09-25, 19:28
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Borde vara snabbverkande.
Aha, jag hade fått för mig att de allra flesta 200 var depot. Alla tabletter är röda hur som helst, jag får väl testa och se
Citera
2018-09-26, 00:46
Medlem
Citat:
Haha jag tänkte väl. Det är inga monsterdoser och inte jättelänge du tagit det så räkna med en AT men inte jättefarligt. Lös lite Loperamid och någon benzo till sömnen så lugnar du magen och får sova, bör vara över på en vecka.
My man. Tack för svar!
Citera
2018-09-26, 09:26
Medlem
KringExs avatar
Jag googlade runt för några dagar sedan och hittade ett klipp med en amerikansk läkare som påstod att Tramadol är betydligt svårare att sluta med än Buprenorfin [Subutex] eftersom att det är som att sluta med en opiat samtidigt som en antidepressiv medicin [SSRI/SNRI]. Jag köper det för det måste vara ett helvete,
Nu hade jag ju ätit ganska mkt benso när jag såg klippet så jag hittar inte åt det och minns inte vad klippet hette.
Håller ni också med att det kan vara så? Eller är det kanske någon som har brutit Tramadol och Buprenorfin CT som kan bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in