2018-06-01, 00:15
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som testat just dessa? Bra eller dåliga? Hur är kvaliten eller dom håller sig som annat indiskt?

https://imgur.com/gqNmHA2

Enligt mig är de bra kvalité på dom.
Citera
2018-06-01, 06:57
Medlem
Citat:
Någon som testat just dessa? Bra eller dåliga? Hur är kvaliten eller dom håller sig som annat indiskt?

Bra grejer. Direktverkande är dem också.
Citera
2018-06-01, 09:57
Medlem
oggethedoggs avatar
Det är väl lika klart som den här jävla solen som terroriserar Sverige nu att ALL Tramadol framkallar EP-anfall. Om man har riktigt otur så kan man drabbas av livslång Epelepsi. Om ni som aldrig har sett ett riktigt Grand Mal krampanfall från Tramadol så säger jag bara grattis. Det är bland den värsta synen man kan föreställa sig, speciellt när en kompis dör under ett sådant (YES det går att dö under ett krampanfall som varar 20-30min) RING 112 DIREKT. Och fråga vad du ska göra för att inte förvärra situationen för den krampande, de är helt okontaktbara (medvetslösa). Så sätt dig inte över dom och bitchslappa dem och skrik deras namn, det kan bli värre då. Låt personen få ligga i framstupa sidoläge på golvet helst, det kan komma en del vitt skum ur munnen på den krampande. Det är full normalt. Ett vanligt rön är att stoppa in en plånbok i munnen på den krampande så att han inte ska bita av sig tungan.
GÖR INTE DET!!! Det kan täppa till luftvägar, hellre levande med en blodig tunga än död för något jävla amatörmisstag.
RING 112 omedelbart!
Citera
2018-06-01, 11:06
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Det kallas att nodda, som personen under dig förklarade. Händer på i princip alla opiater, särskilt de som sänker en rejält, tramadol har en tendens att vara väldigt stimulerande så det är ej ofta jag noddar på det.

Till er som säger att HAB skulle vara "säkrare" på något sätt är lite roligt då det just var röda 200 HAB jag krampade på, haha...Nu vågar jag inte röra skiten längre, att ta benzo i samband med det är väl bara placebo då ett krampanfall endast kan stoppas om t.ex Diazepam/Klonazepam injiceras under anfallet, eller?
Tillfälligheter, du kanske var extra utsatt på något vis vilket gjorde att du krampade just då. Att dessa andra 225mg skulle vara "sämre" är dock inte tillfälligheter då det svärmar av dåliga erfarenheter på just dessa.

Angående Dia. så torde Dia. i förebyggande syfte vara bra och sänka riskerna för anfall. Det fungerar även bra för att undgå biverkningar som kan komma vid tramadolanvändande.
Citera
2018-06-01, 11:35
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Tillfälligheter, du kanske var extra utsatt på något vis vilket gjorde att du krampade just då. Att dessa andra 225mg skulle vara "sämre" är dock inte tillfälligheter då det svärmar av dåliga erfarenheter på just dessa.

Angående Dia. så torde Dia. i förebyggande syfte vara bra och sänka riskerna för anfall. Det fungerar även bra för att undgå biverkningar som kan komma vid tramadolanvändande.

Givetvis spelar andra faktorer som sömn, mat, vätskeintag osv in i ett krampanfall, men så länge pillren inte görs i någon undergroundfabrik i Bangladesh med massa föroreningar eller något som ej är tramadol men nära besläktat eller liknande så tror jag absolut kvalité, liksom under/överdoseringar kan försigå men att det per automatik skulle vara lättare att krampa tror jag inte. Men det stämmer säkert att det är låg kvalité, inte prövat 225:orna själv så kan ej uttala mig om dem, är väl samma som med all benzo som det görs kopior på (även om substansen oftast är den riktiga så har jag stött på relativt välgjorda kopior på t.ex Ksalol och Bensedin i BLISTER som varit extremt underdoserade)

Vad jag läst om så hjälper varken Diazepam eller Klonazepam i förebyggande syfte utan bara om det ges under ett anfall, kan givetvis ha fel då jag aldrig krampat när jag tagit tramadol i samband med klonazepam. Försökte hitta information om detta för längesen men kom aldrig fram till någon konkret källa, någon som vet med säkerhet eller kan länka?
Senast redigerad av MatsMyrman 2018-06-01 kl. 11:44.
Citera
2018-06-01, 15:24
Medlem
Gunner23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Vi på flashback borde kanske gemensamt skapa en lista på vilka märken som är bra och vilka som är dåliga. Jag har hört att visa tramadol ökar kramprisken mer än andra? En sådan lista skulle i så fall kunna förebygga krampanfall genom att hjälpa människor undvika skit tramadolen som finns där ute.

Kan intyga att de spanska tramadolen av märket "Aristo" verkar schyssta.
Det spelar roll vad du menar med "bra" menar du i russyfte eller hur rena de är. Själv kan jag gå i god för hexal, retard hexal, stada, actavis
Citera
2018-06-01, 15:27
Medlem
Gunner23s avatar
Citat:

De är sköna ja men annars är de skit.
Citera
2018-06-03, 14:02
Medlem
Drack två 6-pack folköl igår, och med en nedbrytningstid på 2t/öl och jag började dricka vid 18 så borde ju det mesta vara ur kroppen vid 18. Är det någon risk att ta 200mg tramadol vid 16-18 eller är det bara idiotiskt? Kan även tillägga att jag tog två Xanor vid 10 idag.
Citera
2018-06-03, 21:21
Medlem
En sommarkväll förra året tog jag en stav och sen typ 5 flaskor Baccardi Breezer för att mysa. Vart såklart missnöjd med ruset då jag inte hade någon ångest och alkoholen inte räckte till på fjortisdrickorna. Ville alltså inte bli totalt benzo-efterbliven utan bara förstärka ruset lite. Iaf kom på lite senare att jag hade Tramadol hemma, kommer inte ihåg hur mycket jag tog men mellan 300-600 mg kan jag tänka mig att det blev under natten. Fick ett så sjukt skönt rus då med eufori och allt.

Någon som har testat att blanda små mängder alkohol med Tram? Förstärker det? (Är medveten om att benzo förstärker opioider rejält, men har inte fått samma effekt efter att ha provat att blanda liten dos benzo och tram igen, bara somnat typ.) Har inte blandat in alkohol sen dess, vissa skriver att alkohol förstör tram-ruset det är därför jag undrar.
Citera
2018-06-03, 21:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
En sommarkväll förra året tog jag en stav och sen typ 5 flaskor Baccardi Breezer för att mysa. Vart såklart missnöjd med ruset då jag inte hade någon ångest och alkoholen inte räckte till på fjortisdrickorna. Ville alltså inte bli totalt benzo-efterbliven utan bara förstärka ruset lite. Iaf kom på lite senare att jag hade Tramadol hemma, kommer inte ihåg hur mycket jag tog men mellan 300-600 mg kan jag tänka mig att det blev under natten. Fick ett så sjukt skönt rus då med eufori och allt.

Någon som har testat att blanda små mängder alkohol med Tram? Förstärker det? (Är medveten om att benzo förstärker opioider rejält, men har inte fått samma effekt efter att ha provat att blanda liten dos benzo och tram igen, bara somnat typ.) Har inte blandat in alkohol sen dess, vissa skriver att alkohol förstör tram-ruset det är därför jag undrar.

Vissa gillar att blanda Tramadol med alkohol. Det kan göra ruset bättre, men också sämre. Testa dig fram Det du bör ha i åtanke är att det kan orsaka kramp när alkoholen går ut. Så är ju inte fallet med benso. Det höjer kramptröskeln samtidigt som det boostar bra.
Så om du frågar mig så kör du på Tramadol och benso istället
Citera
2018-06-03, 22:37
Medlem
blackpig1s avatar
Vad är det lägsta någon av er har fått kramp av? Och brukar det variera mellan olika märken tram? Tog 200mg igår, visserligen utan tolerans men har tagit 600+ utan tolerans förut utan några biverkningar. Och när folk säger kramp, menar de kramp som kramp i muskler eller krampanfall som seizure? Hursomhelst kände jag en rätt obehaglig kramp i benet, under typ hela tiden jag var påverkad. Kan ha vart orelaterat men får aldrig kramp annars.
Citera
2018-06-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vissa gillar att blanda Tramadol med alkohol. Det kan göra ruset bättre, men också sämre. Testa dig fram Det du bör ha i åtanke är att det kan orsaka kramp när alkoholen går ut. Så är ju inte fallet med benso. Det höjer kramptröskeln samtidigt som det boostar bra.
Så om du frågar mig så kör du på Tramadol och benso istället
Blir väl att prova som jag gjorde den gången dvs ett par låg % cider och en stav och sen lite tramadol på det efter ett tag för att se om jag blir nöjd, annars kommer jag inte blanda det igen. Fan vad jag hatar uppehåll, man sitter och drömmer om när man får ta igen och tiden går så jävla långsamt. 3 månader kvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in