2017-03-06, 11:04
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Det kommer herregud vilken oxy överdos, testa att öppna kapslarna och kolla ifall det är pulver i annars.
Oxynormen är uttaget på ett apotek för en vecka sen så hoppas verkligen att dom är fulla, tycker iallafall att det är konstigt att jag inte kände nåt på den dosen med tanke på mitt långa uppehåll.
Citera
2017-03-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
gå till läkar och få mirtazapin (viktigast) annars pm och prometazin i form av lergigan...

Gråt gärna lite och hitta på hemska saker och vägra ta blodprov säg att du har trauma att du svimmade när du tog det sist, hävda att du har rätt att säga nej hela tiden också.
Och att det ska vara såhär att man måste gå till VC för att be på sina knän varje gång man behöver medicin, det är förnedrande.

Har plenty med mirtazapin och lergigan. Hursomhelst, jag funderar om jag verkligen ska självförvålla beroende och at, det kanske är lika bra att låta bli. Börjar tyvärr få lite tolerans nu, förut räckte det med 2-300mg, nu känns knappt 600mg.
Hur lång tid tar det innan toleransen sjunker?
Någon som har koll på vilken opi man brukar ge inom sjukvården, när patienten inte svarar tillräckligt på tram längre? Opiat-rotation kallas det väl..
Citera
2017-03-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Hej du,

Förkspressat ska det vara. Annars funkar det bäst med benso.

Med vänlig hälsning,
GH

Räcker det med en grapefrukt eller krävs det flera stycken? Ska det vara röd eller vit grapefrukt, eller spelar det mindre roll? Hur mycket förstärks ruset av grapefrukt?
Av ren nyfikenhet (och lathet) ska jag prova med färdigpressad juice från butik och se om även det funkar. Läst en del i övriga forum där folk fått lyckade resultat med färdigpressad juice. Känner du till några andra knep för att förstärka tramadoleffekterna?
Citera
2017-03-06, 13:28
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Räcker det med en grapefrukt eller krävs det flera stycken? Ska det vara röd eller vit grapefrukt, eller spelar det mindre roll? Hur mycket förstärks ruset av grapefrukt?
Av ren nyfikenhet (och lathet) ska jag prova med färdigpressad juice från butik och se om även det funkar. Läst en del i övriga forum där folk fått lyckade resultat med färdigpressad juice. Känner du till några andra knep för att förstärka tramadoleffekterna?

Av det jag läst ska du även inte grapefrukten 1timme innan du äter tramadolen.
Jag själv har testat detta men kände ingen skillnad, dock så har jag gått på tyngre opiater dagligen i många år.
Citera
2017-03-06, 15:30
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Det är nog marginell förstärkning. Mest placebo.
Citera
2017-03-07, 05:46
Medlem
Citat:
Har fattat det som att grapefruktsjuice förstärker effekterna av tramadol. Har provat detta själv med en färskpressad grapefrukt. Frågan är om det även funkar med färdig juice som man köper i butik? Någon med erfarenhet?

FYFAN VAD VILKET FÖRSTÄRKNING DET BLEV! HELVETE! Jag tog en relativt liten dos tram (300 mg) jämfört med min vanliga på 400-600 mg och ruset blev minst lika starkt om inte starkare. OCH det bästa var att ruset höll i sig nästan dubbelt så länge. Var skön i nästan 12 timmar och blev riktigt noddig efter ca 5 timmar in i ruset. Sista halvan av ruset var jag väl inte sådär skyhög med låg fortfarande i sängen o mös till musik samtidigt som jag driftade in och ut ur drömmar som verkade hur verkliga som helst.

Kan tillägga att jag bara intog ca 250 ml färdigpressad vit grapefrukt juice (Tropicana). Tänker köra på detta en hel del framöver. Helt klart värt då man besparar rätt många mg på det.
Citera
2017-03-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Det är nog marginell förstärkning. Mest placebo.
Kan garantera att det inte var placebo. Det funkade hur bra som helst. Jag undrar om det skulle funka även bättre med 500 ml eller kanske tom 1 l juice. Jag intog endast 250 ml då jag ville spara till dagen därpå. Jag rekommenderar er att prova! Drick juicen ett par timmar före tramintag, ca 2 borde duga. Vitgrapefrukt ska tydligen funka bäst och det var den juicen jag körde på (Tropicana Golden tror jag att juicen hette). Aja, godnatt. Efter ett LÅNGT tramrus se jag fram emot riktig sömn där jag inte noddar. Hade!
Citera
2017-03-07, 06:19
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Kan garantera att det inte var placebo. Det funkade hur bra som helst. Jag undrar om det skulle funka även bättre med 500 ml eller kanske tom 1 l juice. Jag intog endast 250 ml då jag ville spara till dagen därpå. Jag rekommenderar er att prova! Drick juicen ett par timmar före tramintag, ca 2 borde duga. Vitgrapefrukt ska tydligen funka bäst och det var den juicen jag körde på (Tropicana Golden tror jag att juicen hette). Aja, godnatt. Efter ett LÅNGT tramrus se jag fram emot riktig sömn där jag inte noddar. Hade!

Kul att det fungerade så bra på dig!
Dock så har jag för mig att ruset inte blir starkare utan enbart håller i längre, då det är något med att grapefrukten hämmar enzymet i levern som bryter ner substansen.
Detta är jag dock inte säker på utan något jag vill minnas att jag läst.
Citera
2017-03-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Kul att det fungerade så bra på dig!
Dock så har jag för mig att ruset inte blir starkare utan enbart håller i längre, då det är något med att grapefrukten hämmar enzymet i levern som bryter ner substansen.
Detta är jag dock inte säker på utan något jag vill minnas att jag läst.

Ja, riktigt gött att det fungerade på mig. Hur väl grapefrukt juice funkar fattar jag det som är högst individuellt. Vissa har väl mer utav vissa enzymer bla bla bla. Är inte riktigt kvalificerad för att dra igång en sån diskussion hehe.

Skrev fel i mitt tidigare inlägg, drack ca 500 ml och inte 250 ml.

Här står det förövrigt lite om relationen mellan grapefrukt och tramadol: http://www.livestrong.com/article/47...ance-tramadol/

Tydligen ska grapefruktens effekter hålla i sig i uppåt 72 timmar, så man kanske inte behöver klunka i sig besk juice varje dag?
Citera
2017-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyfanken
Tjenare, jag undrar hur svenska tramadol 100mg i kapsel kan se ut?
Har nämligen köpt ett gäng och fick dem i påse.
Små, vita kapslar utan någon märkning. Har kollat fass efter beskrivning men alla piller beskrivs inte. Tack på förhand!

Har stött på några liknande. Riktigt skräp, säljaren hävdade också att dom var svenska 100mg
Det är bara bullshit, top 3 sämsta trammen jag käkat, blir inte skön men får at ändå.
Citera
2017-03-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ja, riktigt gött att det fungerade på mig. Hur väl grapefrukt juice funkar fattar jag det som är högst individuellt. Vissa har väl mer utav vissa enzymer bla bla bla. Är inte riktigt kvalificerad för att dra igång en sån diskussion hehe.

Skrev fel i mitt tidigare inlägg, drack ca 500 ml och inte 250 ml.

Här står det förövrigt lite om relationen mellan grapefrukt och tramadol: http://www.livestrong.com/article/47...ance-tramadol/

Tydligen ska grapefruktens effekter hålla i sig i uppåt 72 timmar, så man kanske inte behöver klunka i sig besk juice varje dag?

Jag slaktande 2L röd grapejuice från tropocana några timmar före tram, kände ingen skillnad. Men det kanske måste vara vit?
Citera
2017-03-07, 10:29
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donkansson
Jag slaktande 2L röd grapejuice från tropocana några timmar före tram, kände ingen skillnad. Men det kanske måste vara vit?

Efter lite läsande så verkar det som att vit fungerar bättre då det innehåller mer Bergamottin.
Bergamottin är det som hämmar enzymet som bryter ner de flesta substanser.
Men röd skall också fungera, men alltså inte lika bra.
Detta med grape gäller ju inte bara opiater utan benzo också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in