2016-10-26, 01:42
Medlem
Fick av min kran en orange box, verkar vara från indien. Märket heter "Taradol-100" och sedan står det "Tramadol capsules BP 100mg". Någon som känner till dessa eller ska man skita i att ta dem? Hittade ingenting på google så känner mig lite nojig
Citera
2016-10-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiz3r
Fick av min kran en orange box, verkar vara från indien. Märket heter "Taradol-100" och sedan står det "Tramadol capsules BP 100mg". Någon som känner till dessa eller ska man skita i att ta dem? Hittade ingenting på google så känner mig lite nojig

Är det från Indien är det nog inget farligt i dom ens, dom är så jävla snåla på substans så de finns inte. Jag känner dock inte igen just dom så vågar inte säga om jag tycker du ska ta dom eller inte, men jag har ätit i början av min tram era endel olika indiska tram och de dom har gemensamt är att dom är svaga som fan. Känner du kranen bra så är de ju säkert iallfall inget farligt åtminstone
Citera
2016-10-26, 02:26
Medlem
Hur mycket spenderar ni på tramm?
Ni som kör dagligen
Citera
2016-10-26, 02:56
Medlem
Kan man fortfarande ha ont i huvudet och trapezius (nack muskeln) utan att det syns på en datortomografi? Fick en kraftig hjärnskakning och sträckning i den muskeln som orsakade en hejdundrande huvudvärk och ett Oexisterande balanssinne, för typ ett halvår sedan. Detta finns dokumenterat på VCT och nu vill jag dra nytta av de. Ska säga att jag fortfarande har ont så jag kan få lite Trammis. Så frågan är alltså kan dom märka i undersökningarna att jag ljuger? Alltså har någon här kört den, skyllt på huvudvärk?
Kanske ska posta de här i Medicin&hälsa men postar de här o hoppas på att ja slipper predikan pallar inte de.
Citera
2016-10-26, 03:08
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Kan man fortfarande ha ont i huvudet och trapezius (nack muskeln) utan att det syns på en datortomografi? Fick en kraftig hjärnskakning och sträckning i den muskeln som orsakade en hejdundrande huvudvärk och ett Oexisterande balanssinne, för typ ett halvår sedan. Detta finns dokumenterat på VCT och nu vill jag dra nytta av de. Ska säga att jag fortfarande har ont så jag kan få lite Trammis. Så frågan är alltså kan dom märka i undersökningarna att jag ljuger? Alltså har någon här kört den, skyllt på huvudvärk?
Kanske ska posta de här i Medicin&hälsa men postar de här o hoppas på att ja slipper predikan pallar inte de.

Tycker du har ett bra tillfälle att få Tramadol utskrivet. Klaga på nacksmärta och huvudvärk.
Det är inte säkert att det syns på en hjärnskanning... Du lär kunna få ut något på recept.
Läkare på VCT borde kunna fixa det.
Citera
2016-10-26, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tycker du har ett bra tillfälle att få Tramadol utskrivet. Klaga på nacksmärta och huvudvärk.
Det är inte säkert att det syns på en hjärnskanning... Du lär kunna få ut något på recept.
Läkare på VCT borde kunna fixa det.

Underbart, tack för snabbt svar .
Citera
2016-10-26, 06:43
Medlem
Tjenare, jag undrar hur svenska tramadol 100mg i kapsel kan se ut?
Har nämligen köpt ett gäng och fick dem i påse.
Små, vita kapslar utan någon märkning. Har kollat fass efter beskrivning men alla piller beskrivs inte. Tack på förhand!
Citera
2016-10-26, 06:46
Medlem
Byks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyfanken
Tjenare, jag undrar hur svenska tramadol 100mg i kapsel kan se ut?
Har nämligen köpt ett gäng och fick dem i påse.
Små, vita kapslar utan någon märkning. Har kollat fass efter beskrivning men alla piller beskrivs inte. Tack på förhand!

Har endast sett svenska 50mgare och de är vita utan märkning.
Citera
2016-10-26, 09:44
Medlem
Fjantors avatar
Vet att man kan få ont i kroppen av tramadol då man slutat med dom.
Men jag får även ont medans jag äter dom..
Alltså den tar bort värken, men blir så jäkla stel i leder och muskler då jag äter dom.
ÄR det kanske dags för mig att lägga dessa åt sidan och prova nått annat.?
Citera
2016-10-26, 10:01
Medlem
tifo729s avatar
=Mista.mista|58818488]Där har du fel.
Vida känt att risken för krampanfall minskar betydligt med lite alprazolam/benzodiasepamer, finns folk som är resistenta mot det o kan få krampanfall ändå men jag vill påstå det är värt att veta.
Däremot ökar säkert risken för att andningssvårigheter o insomning bl.a men allt har risker o det är upp till var o en att avgöra själv.
Men du har rätt om maten o utvilandet före intag. [/quote]

Neuroler som jag frågat om detta säger att det fungerar inte med att ta benzo och andra kramplösande i förebyggande, det bästa är att försöka sova och äta bra, men det bästa är nog att inte stoppa i sig så förbannat många piller.
Citera
2016-10-26, 17:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Vet att man kan få ont i kroppen av tramadol då man slutat med dom.
Men jag får även ont medans jag äter dom..
Alltså den tar bort värken, men blir så jäkla stel i leder och muskler då jag äter dom.
ÄR det kanske dags för mig att lägga dessa åt sidan och prova nått annat.?

Är du säker på att det är Tramadolen som gör dig stel i leder och muskler ?

Har hänt att jag köpt dålig Tramadol och mått dåligt på det.
Citera
2016-10-26, 21:33
Medlem
wendelinens avatar
Någon mer än mig som, första 2-3 dagarna när man går på Tram efter uppehåll, vaknar av att man nästan sitter upp, alltså, trycker upp sig med armarna. Hänt 3-4 senaste gångerna jag testat efter uppehåll. Vaknar upp som jag är på väg och sätta mig upp liksom. Inget jag stört mig på förrutom sömnen svårt de första dagarna, bara kikar om de är vanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in