Citat:
Ursprungligen postat av
Asobi
Hur ser det ut med riskerna? Vet att det ska vara riskfyllt men har inte hittat någon bra förklaring på varför, är det just krampanfall och andnöd eller? Serotonin-mässigt är det nog ingen större fara då Dulox än så länge inte gjort mycket.
Jo såg halveringstiden så tänker att jag väntar till på söndag eller måndag helt enkelt, för säkerhets skull.
edit: menar eftersom jag endast ska ta tram en gång, går ju inte på det i flera dagar eller så, så risker som suicida tankar osv är ingen direkt risk när man tar 300-500mg tram under en natt. Ifall jag var otydlig.
Jag har själv erfarenhet av att tidigare varit så dum att blanda sertralin (Ssri 100mg) som jag gick på förr ett bra tag med 300mg Tramadol.
Och det sluta på sjukhuset. Började skaka helt okontrollerat och såg typ stjärnor och när jag blundade så blixtra det i skallen och hade ryckningar som en Parkinson patient och var kallsvettig helt bortkopplad från verkligheten och kallsvettades.
Men det kanske e olika från person till person har hört folk som proppat i sig antidepp med Tramadol och klarat sig fint. Men jag vågar inte chansa att blanda tram med någon som hels antidepp medicin i fortsättningen.
Och jag vet även av egna erfarenheter där också att om jag ska planera att flumma och mysa till lite på tram som jag brukar göra på helgerna. Så brukar jag helt avstå mina antidepp som är (Snri) Paroxetin hexal minst i 3 dagar innan jag tar tram överhuvudtaget