2016-10-27, 11:13
Medlem
Pallestroms avatar
Den har jag inte hört, även om vi alla har olika reaktioner
Citera
2016-10-27, 11:17
Medlem
Asobis avatar
Tja, så hur ser det ut med kombon duloxetine och tram? har gått på Dulox i cirka 3-4 dar (en kapsel om dagen) och tänkte imorgonkväll ta tram, cirka 300-500mg, men finns det några risker? Hört att anti ångest/depp medicin kan vara riktigt farligt ihop med tram, har trots allt aldrig fått krampanfall eller annat (förutom spytt) utav tram och vill inte ändra på det.

Och om det är farligt, hur länge bör jag vänta innan jag tar tram efter att ha gått på dulox? Tar som standard en dulox på morgonen.
Citera
2016-10-27, 16:29
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi
Tja, så hur ser det ut med kombon duloxetine och tram? har gått på Dulox i cirka 3-4 dar (en kapsel om dagen) och tänkte imorgonkväll ta tram, cirka 300-500mg, men finns det några risker? Hört att anti ångest/depp medicin kan vara riktigt farligt ihop med tram, har trots allt aldrig fått krampanfall eller annat (förutom spytt) utav tram och vill inte ändra på det.

Och om det är farligt, hur länge bör jag vänta innan jag tar tram efter att ha gått på dulox? Tar som standard en dulox på morgonen.

Snri/Ssri läkemedel ska man passa sig för när det kommer till att blanda andra preparat som höjer serotonin ännu mer, Speciellt med preparat som Tramadol. Men det e ju helt upp till dig om du vill chansa

Annars har duloxetine en väldigt kort halveringstid jämfört med andra antidepp mediciner, Och är så gott som ute ur systemet på ungefär 3 dagar vad jag läste.
Citera
2016-10-27, 16:51
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Snri/Ssri läkemedel ska man passa sig för när det kommer till att blanda andra preparat som höjer serotonin ännu mer, Speciellt med preparat som Tramadol. Men det e ju helt upp till dig om du vill chansa

Annars har duloxetine en väldigt kort halveringstid jämfört med andra antidepp mediciner, Och är så gott som ute ur systemet på ungefär 3 dagar vad jag läste.

Hur ser det ut med riskerna? Vet att det ska vara riskfyllt men har inte hittat någon bra förklaring på varför, är det just krampanfall och andnöd eller? Serotonin-mässigt är det nog ingen större fara då Dulox än så länge inte gjort mycket.

Jo såg halveringstiden så tänker att jag väntar till på söndag eller måndag helt enkelt, för säkerhets skull.

edit: menar eftersom jag endast ska ta tram en gång, går ju inte på det i flera dagar eller så, så risker som suicida tankar osv är ingen direkt risk när man tar 300-500mg tram under en natt. Ifall jag var otydlig.
Senast redigerad av Asobi 2016-10-27 kl. 16:58.
Citera
2016-10-27, 21:54
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi
Hur ser det ut med riskerna? Vet att det ska vara riskfyllt men har inte hittat någon bra förklaring på varför, är det just krampanfall och andnöd eller? Serotonin-mässigt är det nog ingen större fara då Dulox än så länge inte gjort mycket.

Jo såg halveringstiden så tänker att jag väntar till på söndag eller måndag helt enkelt, för säkerhets skull.

edit: menar eftersom jag endast ska ta tram en gång, går ju inte på det i flera dagar eller så, så risker som suicida tankar osv är ingen direkt risk när man tar 300-500mg tram under en natt. Ifall jag var otydlig.

Jag har själv erfarenhet av att tidigare varit så dum att blanda sertralin (Ssri 100mg) som jag gick på förr ett bra tag med 300mg Tramadol.

Och det sluta på sjukhuset. Började skaka helt okontrollerat och såg typ stjärnor och när jag blundade så blixtra det i skallen och hade ryckningar som en Parkinson patient och var kallsvettig helt bortkopplad från verkligheten och kallsvettades.

Men det kanske e olika från person till person har hört folk som proppat i sig antidepp med Tramadol och klarat sig fint. Men jag vågar inte chansa att blanda tram med någon som hels antidepp medicin i fortsättningen.

Och jag vet även av egna erfarenheter där också att om jag ska planera att flumma och mysa till lite på tram som jag brukar göra på helgerna. Så brukar jag helt avstå mina antidepp som är (Snri) Paroxetin hexal minst i 3 dagar innan jag tar tram överhuvudtaget
Senast redigerad av Thraxx 2016-10-27 kl. 21:57.
Citera
2016-10-28, 15:01
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Den har jag inte hört, även om vi alla har olika reaktioner
Tror det måste vara kombinationen av kroppen som försöker vänja sig, noddning, och sova halvdant.
Citera
2016-10-28, 15:16
Medlem
JihadJoes avatar
Kom över lite tramadol idag som jag undrar vilka det kan vara? Brukar inte tramadol vanligtvis och aldrig sett dom så här innan.

Dom är röda, runda och saknar tryck. Ska vara från apotek i UK.
Citera
2016-10-28, 16:26
Medlem
Uppdatering: (första gången)

Råttan har käkat 1000+mg tram dagligen i 1månad, egentligen under en längre period,doserna varierar.
Igår fick råttan ingen tram utan ett paket Dimor + hutlösa mängder benso.
Utsättningar? lite svårt att sova.

Idag: råttan mår bra, god aptit, stel...tänker fortsätta ge den Dimor.

Slutsats....AT är inte så farlig ändå...
Citera
2016-10-28, 22:43
Avstängd
Tagit 200mg av norska tramadol (100's)

Helvetes vad sköna!!
Citera
2016-10-29, 01:32
Medlem
Jag vågar aldrig ta mer än 100 mg Tram. Gör jag det, så nojjar jag bara och är rädd under hela tiden jag är påverkad för en eventuell kramp. Då blir ju ruset inte roligt. Fan!

Jag sitter ner hela tiden, ifall något skulle hända, så ramlar jag inte och slår mig iaf.

Min syster har kraftig epilepsi med flera anfall per dag, kanske därför jag utvecklat denna fobi.
Citera
2016-10-29, 01:41
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag vågar aldrig ta mer än 100 mg Tram. Gör jag det, så nojjar jag bara och är rädd under hela tiden jag är påverkad för en eventuell kramp. Då blir ju ruset inte roligt. Fan!

Jag sitter ner hela tiden, ifall något skulle hända, så ramlar jag inte och slår mig iaf.

Min syster har kraftig epilepsi med flera anfall per dag, kanske därför jag utvecklat denna fobi.
Du bör vara lugn så länge det inte är över 400 i alla fall.
Citera
2016-10-29, 15:48
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Låter jobbigt att vara så orolig efter ha tagit tramadol.
Kanske ska hoppa tram och ta ngt liknande? Tex oxycontin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in