Jo helst hade jag ju också gjort det men vissa dagar har jag väldigt ont i axeln och måste nästan ta för att kunna jobba obehindrat. Så frågan är hur stor är risken med så små doser?
Serotonergt syndrom är inte att leka med MEN din dos är så låg så jag tror inte det är någon fara. Har själv käkat Cipralex förut och fick Tramadol utskrivet mot smärta. Läkarn drog upp Serotonergt syndrom, att man skulle vara lite uppmärksam men eftersom jag själv åt en låg dos Cipralex då (höll på att sluta) och endast skulle äta Tramadol i ett par veckor så trodde han att risken för serotonergt syndrom var extrem låg. Jag klarade mig fint iaf.
Själv har jag kört med Reductil tsm med SSRI utan problem fast under en kortare period. Det ska sägas att jag fick värsta elstötar/yrsel vid ner trampning av SSRI, höll på i några veckor. Aldrig mer denna skit.
Man mår mycket bättre på Reductil och Tramadol så länge man sköter doseringen och inte käkar dem som godis.
Tjena, antar att det har frågats tidigare, och vad jag har läst så har även detta ämne varit grund för en del debatt på Flashback, men frågan som ändock följer.
Jag har tagit trammisar i typ 5 månader, ungefär var 3e eller var 4e dag, haft ett par veckors uppehåll 2 gånger för att känna av om jag får mycket AT och beroendekänsla, men det har fungerat ganska bra, nån gång har jag fått fylla på med en minidos tidigare pga svårt att sova när myror i benen spelat mig ett spratt.
Min dos efter ett par veckors användning ligger på ungefär 800 Milligubbar, en gång "råkade" jag överdosera vilket resulterade i att jag nästan omedelbart somnade i 2 timmar och vaknade upp med lite ont i ryggen och i övrigt inga direkt problem, ingen aning om jag hade krampat eller dyl. var inte förvirrad utan jag somnade in ganska kontrollerat.
Frågan är dock om det är värt / lugnt att lägga till 2 mg IKTORIVIL till min dos, eller mindre, för att:
1. Förebygga eventuell kramprisk (Det här verkade vara det som debatterats en del här)
och
2. känna mig mer lugn och avslappnad under trammisarna.
och
3. Vissa säger att det ökar andningsdepprisken, men vissa har inte ens lyckats överdosera på 7g trammisar i självmordsförsök, risken måste väl ändå vara i princip obefintlig på så relativt låga doser och tolerans?
Jag har aldrig provat tram + benso så jag har ingen aning om hur "ruset" påverkas. Får iofs inte sånt jätterus av trammisar, mest behag och sporadiska ruskänsla i ryggraden, dålig motorik, ångestdämp och ganska social.
När man spyr på tramadol, säg ca. 2 timmar efter intag, bör inte ruset avta ganska fort pga av tabletten/tabletterna inte ligger kvar i magen och utsöndras längre?
Om en tjej skulle ta tramadol för första gången för att bara ligga o gosa o kolla film i sängen (så ev. illamående inte uppstår i onödan) Vilka doser ska hon ta? Har endast tagit cocilana för 1,5 år sedan. Är 200-250mg ok? Eller vad hade ni föreslagit henne för doser?
(Ja, jag har sagt att det är väldigt onödigt att prova men hon har bestämt sig så då gör jag väl bäst i att hjälpa henne.)