2013-07-30, 21:57
Medlem
bobbi29s avatar
Vet inte om denna frågan ska tas här eller inte men jag testar.
Någon som vet en bra och pålitlig shop/säljare som säljer Tram inrikes?
Om nån här på fb vet så får ni hemskt gärna pma mig!
Citera
2013-07-31, 06:06
Medlem
addde-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanese
Nej, varken paracetamol eller ibuprofen ger någon starkare effekt till tramadol, det är kliniskt omöjligt. Däremot kan ryktet om det ge många en placeboeffekt.

Lite info

Vilka höga doser många i tråden äter. Över 1 gr / dygnet ibland, det är vid upprepande mycket skadligt för lever och i viss mån njurar. Sitter ni när ni pissar?

I alla fall, inom vården skrivs 400 mg om dagen som mest per patient. Om man sen knarkar tramadol är tipset att ligga på en vardagsdos om 150 mg och kanske maxa ibland med som mest 750 mg på fredagskvällen om man är normalbyggd. Så har det sagts mig. Bäst är att inte äta dem alls.

Hmm, det är vad jag har fått höra och råd från AT läkare och massa andra läkare inom sjukhus. Vet att det ger en starkare effekt om du t.ex tar dem för att du har smärta osv. Har käkat i två år och dem har under alla dessa år sagt MAX 200mg / dygn så 400 det är ju dubbla? Fick inte ens jag knapra efter en stor operation utan då var det min "vanliga" dos som jag fick köra. Och nu senaste tiden har man varit lite dum och tagit lite mer än vad man ska men ja..

Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Tror inte du kan göra något, ta benso kanske.

Jag testade detta ordentligt för första gången nu, börjar gilla mer och mer... bröt inte efter 4 dar, 6e dan nu, gick ut halvhårt 300+300 senare med blandning, ungefär lika dos varje dag 5-700mg.

De biverkningar jag märkt av är klåda, svårt att pissa och svårt att ha sex, inget illamående eller nåt, blandat med alkohol och benso varje dag.

Du lever farligt du.. Från att ha festat nästan varje helg till att nu inte druckit på 2 år då jag haft Tramadol då man inte ska blanda medicin med alcohol menmen.. Och svårt att pissa hade jag också under en lång lång stund, än idag ( efter 2 år ) kan jag få väldigt svårt att pissa.. Och sex ska vi inte tala om hehe. Illamående får man väl när man tar det på tom mage och kanske tar för hög dos under en kort tid?
Senast redigerad av addde- 2013-07-31 kl. 06:09.
Citera
2013-07-31, 12:25
Medlem
testade tramadol för första gången igår 200mg, tog 100mg nu idag men kände inte av något är detta normalt? borde jag ta 100 till?
Citera
2013-07-31, 12:41
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
testade tramadol för första gången igår 200mg, tog 100mg nu idag men kände inte av något är detta normalt? borde jag ta 100 till?
Har du depottabletter? I så fall måste du krossa dessa, annars släpper de endast ut lite tram i taget över en lång period.
Citera
2013-07-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Har du depottabletter? I så fall måste du krossa dessa, annars släpper de endast ut lite tram i taget över en lång period.
det är depot kapslar tror jag av märket tramjet, jag tuggar sönder dem och sedan sväljer, tog 100 till nu och känner mig god, tror 200mg är dosen för mig synd bara att jag inte kan testa 150 då det är kapslar och inte tabletter.
Citera
2013-07-31, 16:25
Medlem
om jag tar 200-300mg om dagen i 5 dagar kommer jag då att känna av någon at? gillar inte tram ruset så mycket så när dom är slut blir det inte mera.
Citera
2013-07-31, 18:45
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
om jag tar 200-300mg om dagen i 5 dagar kommer jag då att känna av någon at? gillar inte tram ruset så mycket så när dom är slut blir det inte mera.

Beror helt på din tidigare Opiat-historia! Men eftersom du frågar och inte verkar särskilt erfaren så antar jag att du har väldigt lite erfarenhet av Opiater, så svaret på din fråga blir: Nej du kommer inte att få AT, men passa dig för att käka sådär många dagar i rad allt för många gånger!
Citera
2013-07-31, 18:59
Medlem
Fan. Fick alltid ett mysigt euforiskt rus av tram förut. Nu blir jag bara sänkt och frisk. Är det för att jag är van tyngre opiater?
Citera
2013-07-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bioweapon
Beror helt på din tidigare Opiat-historia! Men eftersom du frågar och inte verkar särskilt erfaren så antar jag att du har väldigt lite erfarenhet av Opiater, så svaret på din fråga blir: Nej du kommer inte att få AT, men passa dig för att käka sådär många dagar i rad allt för många gånger!

ok tack, det är första gången jag testar någon opiat, har 10st 100mg depot, efter dem är slut blir det inget mer. har hittils tagit 500mg över 2 dagar, så jag tror de är slut på 4e, 5e dagen.
Citera
2013-08-01, 20:54
Medlem
Jag har en fråga angående hur vanligt det är att folk får kramp. Är det någon som har erfarenhet?
Knaprade precis i mig 5 st "retards" (fyhelvete vilken smak) och har inte trammat på säkert 3 år. Då körde jag runt 300 mg per gång och mådde hyfsat fint. Hur smal/bred är övergång mellan flum och flum med kramper?

edit:

jag knaprade i mig 5x100 mg. självklart slänger man i sig innan man läst runt här..
Senast redigerad av WaitForSleep 2013-08-01 kl. 20:58.
Citera
2013-08-02, 13:40
Medlem
bumbaclot.s avatar
Har kört mycket tramadol förr (framförallt i början av karriären) och krossade alltid tabletterna/hällde ut pulvret från kapslarna och bombade resultatet. Nu sitter jag här med en karta ''Tramadol Hydrochloride Capsules'' gröna kapslar och undrar: fungerar det lika bra att svälja kapslarna hela eller bör jag bomba dem för bästa resultat? Står att det är ''hard gelatine capsule'' för övrigt. Är tacksam för svar
Citera
2013-08-02, 15:12
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Har kört mycket tramadol förr (framförallt i början av karriären) och krossade alltid tabletterna/hällde ut pulvret från kapslarna och bombade resultatet. Nu sitter jag här med en karta ''Tramadol Hydrochloride Capsules'' gröna kapslar och undrar: fungerar det lika bra att svälja kapslarna hela eller bör jag bomba dem för bästa resultat? Står att det är ''hard gelatine capsule'' för övrigt. Är tacksam för svar
Det funkar lika bra att svälja dom hela, men det tar längre tid innan det kickar.
Tugga sönder dom och svälj ner med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in