Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-23, 13:48
  #31045
Medlem
Rookie fråga: finns tramadol i tablett form? Har kört 50mg kapsel mot social ångest. Fungerar helt underbart, räcker med 50mg för att ångesten ska försvinna och att vara mysig hela dagen. Tog 100mg en kväll och fick ett enormt gott rus, dock fick jag en bakfylla två dagar efteråt som inte var att leka med. Men 50mg funkar utmärkt än så länge. Tar ju inte för ruset. Kan tillägga att jag tar 1-2 ggr vecka och inga svårigheter att hålla mig till det.
Citera
2013-09-23, 13:55
  #31046
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexthedog
Rookie fråga: finns tramadol i tablett form? Har kört 50mg kapsel mot social ångest. Fungerar helt underbart, räcker med 50mg för att ångesten ska försvinna och att vara mysig hela dagen. Tog 100mg en kväll och fick ett enormt gott rus, dock fick jag en bakfylla två dagar efteråt som inte var att leka med. Men 50mg funkar utmärkt än så länge. Tar ju inte för ruset. Kan tillägga att jag tar 1-2 ggr vecka och inga svårigheter att hålla mig till det.

Ja de finns i tablettform, depottabletter som utsöndrar lite hela tiden under en längre period.
Citera
2013-09-24, 09:26
  #31047
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Ja de finns i tablettform, depottabletter som utsöndrar lite hela tiden under en längre period.
Finns också i tablettform utan depoeffekt.
Citera
2013-09-27, 01:01
  #31048
Avstängd
KringExs avatar
Fungerar tradolan bra måt ångest/bakfylleångest ?
Har börjat få sån jävla baksmälla på äldre dagar och har inte tillgång till benso i helgen så undrar om tradolan kan funka?

Mvh
Citera
2013-09-27, 10:09
  #31049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fungerar tradolan bra måt ångest/bakfylleångest ?
Har börjat få sån jävla baksmälla på äldre dagar och har inte tillgång till benso i helgen så undrar om tradolan kan funka?

Mvh
Fungerar utmärkt, men ta inte så mycket då risken för kramp är större dagen efter alkoholintag.
Iktrovil och diazepam är också två mirakelmediciner mot bakrusighet.
Citera
2013-09-27, 12:51
  #31050
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Fungerar utmärkt, men ta inte så mycket då risken för kramp är större dagen efter alkoholintag.
Iktrovil och diazepam är också två mirakelmediciner mot bakrusighet.

Vad är lämplig dos för att undvika krampanfall?
Citera
2013-09-27, 14:25
  #31051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Stämmer bra det...fast ganska lindrigt, håller i sig 1-5 dagar...må väl//PP

Har käkat tram för 2-3år sen. Har nu köpt 2kartor thailänska 50mg ska man proppa i sig en dos på 300mg el ska man ta 50mg i timmen i 6timmar för jämt ruuuss?? Är inte nån riktig piller trillare.
Citera
2013-09-27, 14:28
  #31052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim87
Har käkat tram för 2-3år sen har jag nu köpt 2kartor thailänska 50mg ska man proppa i sig en dos på 300mg el ska man ta 50 i timmen i 6timmar?? Är inte nån riktig piller trillare.
Börja med 50. Ta en till efter 1 timma. Fortsätt i samma mönster tills du är nöjd. Överskrid inte 300mg.
Citera
2013-09-27, 16:33
  #31053
Medlem
Har druckit 1l 13% vin och två starköl. Hur mycket, om något allt, tram kan jag ta utan större risk? Efter att ha sökt runt här på fb har jag fått uppfattningen och att ganska höga doser av båda drogerna behövs för överhängande risk? Även om risken att det går åt helvete alltid finns där.
Citera
2013-09-27, 16:37
  #31054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
Har druckit 1l 13% vin och två starköl. Hur mycket, om något allt, tram kan jag ta utan större risk? Efter att ha sökt runt här på fb har jag fått uppfattningen och att ganska höga doser av båda drogerna behövs för överhängande risk? Även om risken att det går åt helvete alltid finns där.
Är inte särskilt erfaren med Tramadol. Men vafan känns bara jävligt onödigt. Låter inte äns som en skön combo. Rök en holk och knarka ansvarsfullt
Citera
2013-09-27, 18:00
  #31055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Är inte särskilt erfaren med Tramadol. Men vafan känns bara jävligt onödigt. Låter inte äns som en skön combo. Rök en holk och knarka ansvarsfullt

Onödigt att ta risken, ja. För mig var det onödigt att supa och ta de 2mg xanor också, men likfan gör jag det. Jag knarkar inte ofta eller mycket, men det är när jag gör det jag finner någon som helst glädje eller tillfredställelse i livet.
Jag behöver ingen vägledning i min livssituation. Flera psykologer har försökt och misslyckats. ^^

Vill bara veta om jag kan ta 50-100mg utan att risken att jag dör är allt för stor.
Citera
2013-09-27, 19:17
  #31056
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
Har druckit 1l 13% vin och två starköl. Hur mycket, om något allt, tram kan jag ta utan större risk? Efter att ha sökt runt här på fb har jag fått uppfattningen och att ganska höga doser av båda drogerna behövs för överhängande risk? Även om risken att det går åt helvete alltid finns där.

Känner du dig mer än salongsberusad? då kan det vara risk för andningsdepp.
Det behövs inte så värst mycket alkohol för att boosta trammet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback