2013-05-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Tack för alla svaren!

Ja jag är i Indien! Har försökt fixa utan paracetamolen men det finns tyvärr inte
ja köpte massa 37,5 mg i mitt hemland men de så mkt paracetamol i
Citera
2013-05-16, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoken01
Jag har vänner som tar upp till 2500 mg. Men de har käkat några år, deras lever mår nog inte speciellt bra och de är tungt nere i missbruket. Jag har satt min gräns på 700 mg.

Allt över 400 mg klassas ju som överdosering, det är ju vad tillverkaren rekommenderad och då också utspritt under ett dygn.

Vänligen,
Annica
hej snälla ja behöver hjälp. jah har missbrukat tram i ca 4-5 år nu. ja vill verkligen sluta men kan verkligen inte. ja lägger ca 4000:- på tram varje månad av lönen och tycker de skit dumt. snälla har ni något tips om hur ja ska gå tillväga? ja ligger på ca 1500 mg dagligen. snälla snälla hjälp mig! har försökt sluta många gånger de går bra när ja har en två kartor då tar ja lite. men så fort ja köper låda så går ja upp till 1000 mg samma dag och så hamnar ja på ruta ett igen. vill inte vara beroende av skiten de jätte skön känsla men vi ska inte behöva bara kunna njuta om vi tar tabletter. vi måste kunna njuta och må bra utan den skiten. ja vet de lättare sagt än gjort men ja vill verkligen verkligen sluta och behöver hjälp. kan inte berätta de till min familj eller någon så därför vänder jag mig hit. snälla hjälp mig
Citera
2013-05-16, 16:59
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killlenn
hej snälla ja behöver hjälp. jah har missbrukat tram i ca 4-5 år nu. ja vill verkligen sluta men kan verkligen inte. ja lägger ca 4000:- på tram varje månad av lönen och tycker de skit dumt. snälla har ni något tips om hur ja ska gå tillväga? ja ligger på ca 1500 mg dagligen. snälla snälla hjälp mig! har försökt sluta många gånger de går bra när ja har en två kartor då tar ja lite. men så fort ja köper låda så går ja upp till 1000 mg samma dag och så hamnar ja på ruta ett igen. vill inte vara beroende av skiten de jätte skön känsla men vi ska inte behöva bara kunna njuta om vi tar tabletter. vi måste kunna njuta och må bra utan den skiten. ja vet de lättare sagt än gjort men ja vill verkligen verkligen sluta och behöver hjälp. kan inte berätta de till min familj eller någon så därför vänder jag mig hit. snälla hjälp mig

Vet hur det är.
Du ska gärna ha benso att ta till för kli i benen, ångesten, sömnen och sådana saker första tiden. Skulle du gå på opiater skulle en läkare sätta dig på nertrappningsschema vilket du ska göra själv också.

Och du måste verkligen vilja själv för att det ska fungera, annars för det inte det. Det kommer vara tufft, deprimerande etc i början. De som handlat av mig och velat sluta har jag tipsat om xanor, dels för att det är det jag har kunnat hjälpa till med och dels för att jag tycker det fungerar bäst. Observer dock att du inte ska starta något beroende på det så försök ta i så små doser som möjligt. Har du noll tollerans på benzo så kanske 1-2 mg per dag de första dagarna vid behov.

Går du på 1500 mg och vill ha en så smärtfr avtändning som möjligt så är det tillsammans med benzo, en stark vija och nertrappning.
Börja första 2 dagarna att ta 750 mg, det borde få dig att i alla fal vara människa.
Gå sedan ner 50-100 mg var tredje, var fjärde dag. När du är nere på 100 mg kommer du säkerligen behöva äta det några dagar innan du kan sluta helt.

Har du möjlighet att göra så att någon du köper av ger dig endast den dosen du behöver eller att någon i din närhet gör det? Säg till de du köper av att du ska sluta, nu tror jag visserligen att jag är en ovanlig försäljare för jag bryr mig alldeles för mycket om mina köpare och vet jag att någon håler på att fastna för mycket i något pga mig så säljer jag helt enkelt inte speciellt stora doser eller är hård på hur mycket hen får köpa i taget. Alternativt hjälper till att trappa ner, ger andra saker som kan hjälpa att avtändningen ska bli bra.

Tabletter för lös/hård mage, vätskeersättning och sådant är ett måste att ha hemma.

Du kan ju göra Cold Turkey men då får du förvänta dig en helvetetes vecka eller två. Att köra nertrappning tar naturligtvis längre tid men du är människa och klarar av vardagen på ett annat sätt. Det är ju helt enkelt om du vill sluta så fort som möjligt eller om du vil sluta så humant som möjligt.

PM:a gärna om du vill ha pepp, tips, råd eller vad som helst. Ibland är det bara skönt att skriva av sig utan att bli dömd av någon som förstår.

Mvh
Annica
Citera
2013-05-16, 19:34
Medlem
Audacias avatar
+1 på vad Snoken skrev!

Vill dock starkt avråda dig till att sluta cold turkey på ett dagligt intag av 1500mg Tramadol! Vet folk som slutat cold turkey på dagliga doser om cirka 150-200mg efter ett par månaders bruk, och som haft en för jävlig AT i upp till tre veckor!
Vi snackar extrem frossa, svettningar som inte är från denna värld, förjävlig ångest, myrkrypningar som inte går att bota med annat än mer av den substans du (miss)brukat etc etc!
Du kommer vilja ta livet av dig, så illa kan det vara om du har otur! Visst, symtomen går över, och de är ju inte farliga på något sätt, men många bryter ihop eftersom det är så fruktansvärt plågsamt att må så konstant dåligt!

Gör som Snoken säger och sätt upp ett nedtrappningsschema. Det behöver inte gå fort, men ju mer du plockar bort i små doser, desto närmare kommer du ditt mål!
Du kan vara så generös så att du drar ner på 50mg per vecka. Du bör inte må dåligt utav det, och då låter du kroppen komma ikapp utan alltför otrevliga symtom!

Lycka till och var disciplinerad så kommer det att gå skitbra!
Senast redigerad av Audacia 2013-05-16 kl. 19:38.
Citera
2013-05-16, 20:16
Medlem
Kom nyss över två kartor tramadol hexal 100mg kapslar, vilken dos är lämplig? Brukar hålla mig till uppåt och benzo i vanliga fall nämligen. Är 160 och väger ungefär 50 kg.
Citera
2013-05-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakawoop
Kom nyss över två kartor tramadol hexal 100mg kapslar, vilken dos är lämplig? Brukar hålla mig till uppåt och benzo i vanliga fall nämligen. Är 160 och väger ungefär 50 kg.

Jag hade börjat med en, för och känna av det vänta ett par timmar och ta en till, Så känner du efterhand! Det är säkraste sättet

jag började med ca 300 från början vilket snabbt trappades upp till 5-600mg /dag
Vilket INTE är att rekomendera om du ej testat detta innnan
Citera
2013-05-17, 05:24
Medlem
SadCats avatar
Lyckades få i mig 3gram Tramadol (snabbverkande) förra lördagen... utan tolerans. Vet inte riktigt vad jag tänkte... tror inte jag tänkte alls.
Är väldigt impulsiv...

3gram är väldigt mycket anser jag... eller?

Även ett gäng Xanor, Temesta och Flunitrazepam. Antar att det var detta som hindrade ett eventuellt krampanfall?

Ett mirakel att det inte slutade illa?

Mådde hur som helst riktigt bra... noddade galet mycket, myspys.
Inget jag lär göra om iaf...
Citera
2013-05-17, 06:52
Medlem
Citat:
Vet hur det är.
Du ska gärna ha benso att ta till för kli i benen, ångesten, sömnen och sådana saker första tiden. Skulle du gå på opiater skulle en läkare sätta dig på nertrappningsschema vilket du ska göra själv också.

Och du måste verkligen vilja själv för att det ska fungera, annars för det inte det. Det kommer vara tufft, deprimerande etc i början. De som handlat av mig och velat sluta har jag tipsat om xanor, dels för att det är det jag har kunnat hjälpa till med och dels för att jag tycker det fungerar bäst. Observer dock att du inte ska starta något beroende på det så försök ta i så små doser som möjligt. Har du noll tollerans på benzo så kanske 1-2 mg per dag de första dagarna vid behov.

Går du på 1500 mg och vill ha en så smärtfr avtändning som möjligt så är det tillsammans med benzo, en stark vija och nertrappning.
Börja första 2 dagarna att ta 750 mg, det borde få dig att i alla fal vara människa.
Gå sedan ner 50-100 mg var tredje, var fjärde dag. När du är nere på 100 mg kommer du säkerligen behöva äta det några dagar innan du kan sluta helt.

Har du möjlighet att göra så att någon du köper av ger dig endast den dosen du behöver eller att någon i din närhet gör det? Säg till de du köper av att du ska sluta, nu tror jag visserligen att jag är en ovanlig försäljare för jag bryr mig alldeles för mycket om mina köpare och vet jag att någon håler på att fastna för mycket i något pga mig så säljer jag helt enkelt inte speciellt stora doser eller är hård på hur mycket hen får köpa i taget. Alternativt hjälper till att trappa ner, ger andra saker som kan hjälpa att avtändningen ska bli bra.

Tabletter för lös/hård mage, vätskeersättning och sådant är ett måste att ha hemma.

Du kan ju göra Cold Turkey men då får du förvänta dig en helvetetes vecka eller två. Att köra nertrappning tar naturligtvis längre tid men du är människa och klarar av vardagen på ett annat sätt. Det är ju helt enkelt om du vill sluta så fort som möjligt eller om du vil sluta så humant som möjligt.

PM:a gärna om du vill ha pepp, tips, råd eller vad som helst. Ibland är det bara skönt att skriva av sig utan att bli dömd av någon som förstår.

Mvh
Annica
hej. ja har tedtat att bryta helt tvärt men jag hade ett rent helvete. en gång så gick den fysiska abstinenten bort på bara 3, 4 dagar men tror det kmr bli annorlunda nu. ja skulle vilja bryta tvärt men jag har blivit en fegis efter dom förra gångerna när ja provat det. min största önskan är att vakna upp utan trambehov och kunna njuta av dagen utan att behöva räkna hur mkt tram ja har kvar elr hur många dagar dom räcker elr att ja ska behöva oroa mig över hir ja ska fixa pengar till nästa låda nästa dag. dom månaderna ja lyckades bli ren så va man smådeppig men endå va jag så jävla glad över att ja inte hade det behovet. vill bara ha det så igen och sen lovar jag att aldrig fastna i den smörjan igen. som de ser ut nu så kmr ja aldrig komma ur det har du nåt bra nedtrappningsschema du kan hjälpa mig med? uppskattas grovt!
Citera
2013-05-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
+1 på vad Snoken skrev!

Vill dock starkt avråda dig till att sluta cold turkey på ett dagligt intag av 1500mg Tramadol! Vet folk som slutat cold turkey på dagliga doser om cirka 150-200mg efter ett par månaders bruk, och som haft en för jävlig AT i upp till tre veckor!
Vi snackar extrem frossa, svettningar som inte är från denna värld, förjävlig ångest, myrkrypningar som inte går att bota med annat än mer av den substans du (miss)brukat etc etc!
Du kommer vilja ta livet av dig, så illa kan det vara om du har otur! Visst, symtomen går över, och de är ju inte farliga på något sätt, men många bryter ihop eftersom det är så fruktansvärt plågsamt att må så konstant dåligt!

Gör som Snoken säger och sätt upp ett nedtrappningsschema. Det behöver inte gå fort, men ju mer du plockar bort i små doser, desto närmare kommer du ditt mål!
Du kan vara så generös så att du drar ner på 50mg per vecka. Du bör inte må dåligt utav det, och då låter du kroppen komma ikapp utan alltför otrevliga symtom!

Lycka till och var disciplinerad så kommer det att gå skitbra!
men problemet är om jag ska gå ner 50mg per vecka så kommer det ta hundra år. ja vill få det överstökat på ca en månad max. ska försöka göra ett bra nedtrappningsschema. ja vet att ja klarar av att gå ner till 800mg redan idag utan problem. ska nog börja me det. efter tre dgr 700mg sen tre dgr 600mg. när ja hamnar 500mg så börjar ja gå ner 50mg var tredje dag sen får ja ligga på 200mg nån vecka sen 150 vecka tills ja kmr ner ti 100mg. hur tkr ni det låter?
ja vet lättare sagt än gjort men vill verkligen sluta så ja måste börja någonstans.
Citera
2013-05-17, 07:09
Medlem
Citat:
Vet hur det är.

Mvh
Annica
måste även tillägga att ja har jävligt svårt för att få tag på tram och just nu har jag nästan slut. jag har så det räcker för idag bara. just därför är jag jävligt nojig. något tips på hur jag skall göra elr hur ja skall få en mängd till mitt schema så ja klarar mig?
Citera
2013-05-17, 10:03
Medlem
Danne796s avatar
Potentierar Diazepam Kodein och tramadol även om man dricker koffein samtidigt ???
Citera
2013-05-17, 10:07
Medlem
är det torka på tram överallt nuförtiden,finns ingen öppen inrikes längre.
vore fint att ha lite till sommarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in