2012-12-16, 17:52
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Var länge sen jag käkade tramadol/tradolan, var flera år sen sist, men nyss slänge jag i mig 3st 50mg tradolan och 2st 50mg tramadol hexal = 250mg. Har druckigt öl hela dagen, sammanlagt runt 7st 50cl starköl. Dock inte varit full, snarare salongsberusad hela dagen. Det är lungt? Tänkte på kramp/anfall.

Edit:
Jag har nog käkat runt 800mg som mest åt gången (per dag) tidigare, var lungt, men då hade jag inte druckit.

Visst finns de en viss kramprisk med den dosen tillsammans med alkohol men jag hade mer oroat mig över risken för andningsdepp... dumt blanda alkohol med denna substans...
Citera
2012-12-16, 18:28
Medlem
Dckheads avatar
Ni som trammar regelbundet, har ni märkt biverkningar som t.ex. erektionsproblem? Har ni svårt att få bånge när ni är trammade eller behålla ståndet?
Citera
2012-12-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bafss
lite nojig har inga kunskaper men tog en tiparol två dagar sedan för en skada men det ska inte vara några problem att dricka alkohol idag va?

Vet inte om du är seriös, men om du är det; Haha nej, verkligen inga problem!
Citera
2012-12-16, 19:06
Medlem
teenagecrackwhores avatar
har hört att det inte är bra att blanda SSRI antidepp-medicin med tram, nån som vet varför/varför inte?
Citera
2012-12-16, 19:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenagecrackwhore
har hört att det inte är bra att blanda SSRI antidepp-medicin med tram, nån som vet varför/varför inte?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom
Citera
2012-12-16, 21:34
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradolanaren
backfyllan på trad brukar vara väldigt skön och härlig jag Körde i går 25 st tradolan och sen blev de 5 st oxy de var sjukt härligt nodda hela tiden men sen när jag vakna hade jag noll känsel i ena handen jag kunde inte röra den inget fy ass läski känsla så vill varna folk så att dom tar det lite försiktigt med den combon Tradolan och Oxy

Har själv upplevt det där, men det handlar bara om att man har sovit så tungt att man inte märker att man ligger på handen. Hela handen känns som ett dött köttstycke i 15-20 sekunder ungefär för att sedan gå över till kolsyra i handen.
Citera
2012-12-16, 22:49
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenagecrackwhore

Och efter att du läst om serotonergt syndrom kan du leta efter statistik hur vanligt det är. Den "stora" risken att drabbas av serotonergt syndrom är nämligen extremt liten.

Det är bara här på flashback som det är en välkänd och vanlig bieffekt. Fast ingen vet någon som har drabbats av det trots att de känner folk som blandat. Så ska man lita på flashback eller fakta? Det är frågan.

Visst, jag säger inte åt dig att överdriva. Du kan hoppa över den antidepressiva medicinen den dagen du kör. En dag utan får man vanligtvis inga utsättnings-symptom på. Du kan ju även se till att du inte ökar i tolerans onödigt mycket på tramadolen.

Det är inget att oroa sig för. Kontrollera fakta själv om du inte tror mig. Ring även till giftinformationscentralen och fråga.

Sedan händer det såklart att även flygplan störtar trots att statistiken talar för att det är väldigt säkert att flyga. Det får man ta viss hänsyn till. Börja försiktigt och fungerar det bra är det bara att köra på. Serotonergt syndrom är inget som kommer smygande (enligt giftinformationscentralen.) Drabbas du av det märker du att något gått åt helvete.
Citera
2012-12-16, 23:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Och efter att du läst om serotonergt syndrom kan du leta efter statistik hur vanligt det är. Den "stora" risken att drabbas av serotonergt syndrom är nämligen extremt liten.

Det är bara här på flashback som det är en välkänd och vanlig bieffekt. Fast ingen vet någon som har drabbats av det trots att de känner folk som blandat. Så ska man lita på flashback eller fakta? Det är frågan.

Visst, jag säger inte åt dig att överdriva. Du kan hoppa över den antidepressiva medicinen den dagen du kör. En dag utan får man vanligtvis inga utsättnings-symptom på. Du kan ju även se till att du inte ökar i tolerans onödigt mycket på tramadolen.

Det är inget att oroa sig för. Kontrollera fakta själv om du inte tror mig. Ring även till giftinformationscentralen och fråga.

Sedan händer det såklart att även flygplan störtar trots att statistiken talar för att det är väldigt säkert att flyga. Det får man ta viss hänsyn till. Börja försiktigt och fungerar det bra är det bara att köra på. Serotonergt syndrom är inget som kommer smygande (enligt giftinformationscentralen.) Drabbas du av det märker du att något gått åt helvete.

Det är ju inte bra att dag efter dag tillsätta "syntetiskt serotonin" och sen när du gå av kommer din hjärna inte vara lika glad.
Citera
2012-12-17, 01:40
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Mm, fem dagars paus var allt som behövdes för att toleransen skulle försvinna, njuter på 200mg igen. 250 hade dock varit bättre, men försent nu.

Innan mitt lilla uppehåll så var det mer eller mindre någon opiat eller opiod dagligen under två veckor.
Blev lite snuvig och nös mycket, men annars blev det ingen at att tala om, humöret har faktiskt varit riktigt bra ändå.
Citera
2012-12-17, 02:51
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Innan mitt lilla uppehåll så var det mer eller mindre någon opiat eller opiod dagligen under två veckor.
Blev lite snuvig och nös mycket, men annars blev det ingen at att tala om, humöret har faktiskt varit riktigt bra ändå.

Det första du beskriver är ju milda abstinenssymptom. Sen att du har haft bra humör har nog att göra med den serotoninpåverkan som tramadol har, det är helt klart påtagligt, tycker jag, att man efter användning av serotonerga droger i mild form eller dosering faktiskt mår bättre efteråt. Man har inte tömt sitt lager på långa vägar men man grundar ett slags välmående.
Citera
2012-12-17, 15:35
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Det första du beskriver är ju milda abstinenssymptom. Sen att du har haft bra humör har nog att göra med den serotoninpåverkan som tramadol har, det är helt klart påtagligt, tycker jag, att man efter användning av serotonerga droger i mild form eller dosering faktiskt mår bättre efteråt. Man har inte tömt sitt lager på långa vägar men man grundar ett slags välmående.

Ja det var ju det mitt experiment gick ut på. Provar mig fram att på bästa sättet bota/mota deppression med tramadol istället för andra SNRI anti-depp där det oftast tar 2 veckor+ innan man eventuellt får positiv effekt.

Har använt tram oregelbundet tidigare men brukar inte känna av någon possitiv effekt efter jag slutat med det sen.
Citera
2012-12-18, 15:17
Medlem
teenagecrackwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight

Okey, såklart att man får ta allt med en nypa salt så att säga. Jag har kört ren kodein utan att skippa antideppen, lagom rus, lite skakig men underbart vare. Det är iochförsig en annan substans, men är också opiater/opioider(?) Hursom tänkte jag testa med tram istället, enklare att få tag på så får väl helt enkelt testa själv om jag får symtom för syndromet då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in