2012-11-23, 16:40
Medlem
qleks avatar
Hallå tog 500mg tram vid 00.00 inatt och ska gå på tjacket om ett par timmar är de lungt eller?
Citera
2012-11-23, 19:26
Medlem
Burnwines avatar
Har 2000mg Tramadol/100mg kapsalar. Ska på firmafest imorgon och undrar hur mycket jag kan käka idag för att kunna vara i ganska bra form imorgon? "Brukar käka 1000-1500mg per kväll"
Citera
2012-11-23, 19:51
Medlem
krydaarns avatar
Jag har ett par kartor tradolan 50 mg. Det står inte om det är Depot/hexal/retard. Har någon aning om vad dessa är för något.
http://www.nordicdrugs.se/pics/1/66/Tradolan_50mg_100st_stor001.png
Citera
2012-11-23, 19:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krydaarn
Jag har ett par kartor tradolan 50 mg. Det står inte om det är Depot/hexal/retard. Har någon aning om vad dessa är för något.
http://www.nordicdrugs.se/pics/1/66/Tradolan_50mg_100st_stor001.png
Det är vanliga tramadolhydroklorid 50mg, standard, bra grejor dvs.

(Det är alltså ingen slow-release variant utan vanlig/standard)
Citera
2012-11-23, 20:03
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är vanliga tramadolhydroklorid 50mg, standard, bra grejor dvs.

(Det är alltså ingen slow-release variant utan vanlig/standard)
tack för svaret, det var det ända jag behövde veta!
trevlig helg
Citera
2012-11-24, 06:39
Medlem
Krysipposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkMeBaby
Du får valfri belöning om du översätter texterna till svenska. Jag blev yr bara av att titta på textmassan.

Absolut, kan i alla fall sammanfatta. Jobbar just nu, men jag återkommer!
Citera
2012-11-24, 11:34
Medlem
Hej har ätit tramadol dagligen i ett år nu, på sista tiden har jag tagit lite alprazolam till det. Nu på morgonen så har jag så jäkla ont i arm muskeln. Känns nästan som det är blod stopp eller nåt.
Nån som varit med om liknande?

P.s Får inte skriva i apoteks tråden men är det nån som hört något från dittapotek.tk på sista dagarna?
Citera
2012-11-24, 13:22
Medlem
Hallå

En total nybörjare här..... I alla fall på piller......
Jag är nykter alkis...så dricker inte alkohol längre...
Sen 3 mån tillbaka har mina njurar krånglat, fått njursten ....
Läkaren har skrivit ut spasmofen.....vilka är jävligt sköna att softa på hemma i soffan....
Har även ett gäng tramadol o citodon hemma.....
Är helt ny på tramadol....provat idag 200 mg..., känns inte ett skit, trots att jag i morse stoppa upp en spasmofen.....

Har ni några tips,kombo jag kan ta för mer effekt? Är det okej att blanda spasmofen o tramadol ??
Citera
2012-11-24, 16:57
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mglala
Hallå

En total nybörjare här..... I alla fall på piller......
Jag är nykter alkis...så dricker inte alkohol längre...
Sen 3 mån tillbaka har mina njurar krånglat, fått njursten ....
Läkaren har skrivit ut spasmofen.....vilka är jävligt sköna att softa på hemma i soffan....
Har även ett gäng tramadol o citodon hemma.....
Är helt ny på tramadol....provat idag 200 mg..., känns inte ett skit, trots att jag i morse stoppa upp en spasmofen.....

Har ni några tips,kombo jag kan ta för mer effekt? Är det okej att blanda spasmofen o tramadol ??

Borde vara lugnt o blanda dem, om någon annan vet mer om just spasmofen får dem gärna rätta mig, men vad jag vet så borde det vara lugnt.

Ja, du kan ta mer för effekt. Många känner itne av tramadol första gången, så ta en gång till, blanda inte första gången då de ena kan slå ut den andre. Ta bara tramadol, runt 300-350mg.

Tramma lugnt!
Citera
2012-11-24, 17:14
Medlem
Tack för svar ,,!!

Jag tog 200 mg till efter 4 tim. Nu tycker jag att det snurrar lite, yrsel o lite ångest över de....blir en osäker känsla blandat med rädsla för krampanfall..... Får inte nån skööön känsla iaf....det var den jag var ute efter,.....det är kanske som du säger, dom första gångerna märks inte så mycket ? Jag har tagit 400 mg/ dag nu fredag- lördag...... Får väl toppa detta med en eller2 spasmofen .....dom är toppen,de vet jag....

Undrar fortfarande om de kan va min höga alkoholtolerans som spökar....?
Citera
2012-11-24, 17:38
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mglala
Tack för svar ,,!!

Jag tog 200 mg till efter 4 tim. Nu tycker jag att det snurrar lite, yrsel o lite ångest över de....blir en osäker känsla blandat med rädsla för krampanfall..... Får inte nån skööön känsla iaf....det var den jag var ute efter,.....det är kanske som du säger, dom första gångerna märks inte så mycket ? Jag har tagit 400 mg/ dag nu fredag- lördag...... Får väl toppa detta med en eller2 spasmofen .....dom är toppen,de vet jag....

Undrar fortfarande om de kan va min höga alkoholtolerans som spökar....?

Är det 50mg eller 100 eller 150 eller 200 mg du tar?
Om det är Retard (Depot) tabletter du tar så kommer det ta ett bra tag för dom att slå, annars om du har ätit nyligen innan intag så kan det ta nån timme innan du känner av dom även tast det är 50mg piller/kasplarna skumt nog, det har hänt mig de senaste gångerna jag har käkat istället för att skjuta dom små rackarna iallafall och det har mest troligt varit antingen för att jag varit utsvulten och andra gånger för att jag precis har käkat
Citera
2012-11-24, 17:43
Medlem
Det är 100 mg/tablett tramadol hexal...... O jag har inte ätit på hela dan...mer än 1 liten macka i morse .... Det borde slå på tycker jag.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in