2011-01-04, 01:54
Medlem
integritets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowUdoin
Ja

(fattar inte hur man vågar svara stenhårt "ja"..) antagligen kan du det, men komplikationer kan givetvis uppstå även fast du problem fritt tog den dosen i går (det är ju liksom ingen garanti för att det alltid ska "gå bra"), kramprisken bör alltid beaktas.

mvh
Citera
2011-01-04, 02:12
Medlem
Fattar mig inte på Tramadol. Provade första gången med 100mg och fyllde på hela kvällen till 700mg.. Men började aldrig nodda. Låg hela tiden på en "normal" nivå, typ som att man skulle kunna köra det på jobbet varje dag och bara må lite bra.. Men aldrig det där lilla extra.. Och dessutom riskera att få nån jävla krampattack... Njää, skeppar Tramadol i framtiden.

Ärligt talat så föredrar jag Kodein (Perduretas), där man tar 200-300mg och blir riktigt moffad istället.
Citera
2011-01-04, 07:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Fattar mig inte på Tramadol. Provade första gången med 100mg och fyllde på hela kvällen till 700mg.. Men började aldrig nodda. Låg hela tiden på en "normal" nivå, typ som att man skulle kunna köra det på jobbet varje dag och bara må lite bra.. Men aldrig det där lilla extra.. Och dessutom riskera att få nån jävla krampattack... Njää, skeppar Tramadol i framtiden.

Ärligt talat så föredrar jag Kodein (Perduretas), där man tar 200-300mg och blir riktigt moffad istället.

Föredrar också helt klart Perduretas, sitter i längre än vanligt kodein också fast man krossar dom.
Citera
2011-01-04, 10:08
Medlem
Tycker mig se då och då folk här på flashback som "beställer från Kina." Stämmer det? Hur kommer jag i kontakt med folk som säljer dessa? Fabriker? Vart? Bor i Kina och har försökt få ut detta på typ 25 olika apotek men de har helt enkelt inte tramadol. Kanske blivit receptbelagt.
Citera
2011-01-04, 17:58
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Vilken stad bor du/har du närmast till?

Småland, Jönköping

Citat:
Ursprungligen postat av samlaren
Hur länge brukar det ta innan den depressionen går över?

Dom värsta dagarna brukar vara dag 3, 4 och 5. Sen blir det enklare och enklare för varje dag som går.
Citera
2011-01-04, 18:06
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Svårt att säga men lång tid för dom flesta, många som får knapra SSRI/SNRI efter ett missbruk. Tramadol fungerar ju som en SNRI, väldigt lik Efexor (Venlafaxin).

Vad baserar du på att Tramadol fungerar som SNRI?
Har käkat SSRI och SNRI en längre period nu och anser detta vara den största skiten inom medicinsk historia.
Citera
2011-01-04, 21:33
Medlem
wsbs avatar
Har aldrig fått ut någonting på tram tidigare, men just ju är det dött på alla fronter.

Hur låga är oddsen att jag får ett någorlunda skönt rus på tram, eller åtminstone blir lite "opioidtillfredställd" av det, i relation till vad jag känner när jag tar kodein, buprenorfin, heroin, oxykodon etc?

Är ruset från tramadol helt olikt andra opioider eller är det bara jag som inte lyckats njuta av tram tidigare?
Citera
2011-01-04, 22:26
Medlem
Det här låter ju onekligen lite konstigt men kan man inte bara acceptera att man behöver/vill ha tramadol för att fungera- om man låter det stanna vid högst 400 mg/dag? Alltså bara rycka på axlarna och tycka "ok... jag äter tramadol...mår bättre av det, piggare, mindre värk och livet är roligare. thats it. Har dåligt samvete konstant för att jag äter T i "onödan". Har många kroniska sjukdomar som svår reumatism/binjuresvikt osv och nu har F-kassan dragit in min 25% sjukpenning så tvingas jobba heltid och det kommer jag aldrig klara utan Tramadolen!
Ursäkta rörigt inlägg...
Tusen tack för era svar!
Citera
2011-01-04, 22:46
Medlem
HonDuVetNogs avatar
Jag har ätit tramm (2 gånger Första gången 350 mg, andra 400), samt att jag käkade mängder med hostmedicinen cocilana i och med att jag hade lunginflammation, men ingen av dessa gånger har jag känt av något...
En kompis sa till mig att man kan vara immun mot morfin, kan detta stämma?
MVH
Citera
2011-01-05, 01:35
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Småland, Jönköping

OK. Jag vet inget om beroendecentrum i närheten av Jönköping, känner bara till Stockholm, Karolinska sjukhuset (både via jobbet och privat).

Men kontakta närmaste beroendecentrum och hör med dem hur de jobbar! Vet inte hur det är med andra som sagt, på KS var /är (kan ju ha ändrats) det inte nödvändigt med remiss. Annars är remiss inte svår att få från en läkare, "kruxet" är väl att du kan få en "missbrukarstämpel" i journalen och det är ju inte alltid optimalt...'

Ett annat alternativ är ju nedtrappning på egen hand med ett schema, men du måste du vara riktigt motiverad och viljestark. Problemet där är ju att den kontaktperson du kunde fått på beroendecentret "uteblir", men du har ju alla härliga flashbackare att "prata" med! Fast iofs kanske FB inte är riktigt rätta stället att "hänga på" under en nedtrappning. Vad vet jag.

Lycka till i alla fall! Hör gärna av dig och berätta hur det går!

Citat:
Ursprungligen postat av HonDuVetNog
Jag har ätit tramm (2 gånger Första gången 350 mg, andra 400), samt att jag käkade mängder med hostmedicinen cocilana i och med att jag hade lunginflammation, men ingen av dessa gånger har jag känt av något...
En kompis sa till mig att man kan vara immun mot morfin, kan detta stämma?
MVH

En del av befolkningen, ungefär 10-13%, saknar det enzym som krävs för att bryta ner morfin så det stämmer alldeles utmärkt.
Citera
2011-01-05, 02:22
Medlem
om man tar tram på tom mage så blir det bättre effekt right?
Citera
2011-01-05, 03:18
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
om man tar tram på tom mage så blir det bättre effekt right?

japp, and that goes for many drugs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in