Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Småland, Jönköping
OK. Jag vet inget om beroendecentrum i närheten av Jönköping, känner bara till Stockholm, Karolinska sjukhuset (både via jobbet och privat).
Men kontakta närmaste beroendecentrum och hör med dem hur de jobbar! Vet inte hur det är med andra som sagt, på KS var /är (kan ju ha ändrats) det inte nödvändigt med remiss. Annars är remiss inte svår att få från en läkare, "kruxet" är väl att du kan få en "missbrukarstämpel" i journalen och det är ju inte alltid optimalt...'
Ett annat alternativ är ju nedtrappning på egen hand med ett schema, men du måste du vara riktigt motiverad och viljestark. Problemet där är ju att den kontaktperson du kunde fått på beroendecentret "uteblir", men du har ju alla härliga flashbackare att "prata" med!

Fast iofs kanske FB inte är riktigt rätta stället att "hänga på" under en nedtrappning. Vad vet jag.
Lycka till i alla fall! Hör gärna av dig och berätta hur det går!
Citat:
Ursprungligen postat av HonDuVetNog
Jag har ätit tramm (2 gånger Första gången 350 mg, andra 400), samt att jag käkade mängder med hostmedicinen cocilana i och med att jag hade lunginflammation, men ingen av dessa gånger har jag känt av något...
En kompis sa till mig att man kan vara immun mot morfin, kan detta stämma?
MVH
En del av befolkningen, ungefär 10-13%, saknar det enzym som krävs för att bryta ner morfin så det stämmer alldeles utmärkt.