Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag ger mig pa trammen i dag igen. Tappert forsok.
Tidigare provat dag nummer 1: 300mg(ingen effekt) dag2: 450mg: (sprallig, energisk, uppat, pigg dock inga jattestarka kanslor, mest... nöjd.).
Kan 1000mg vara en lagom dos for att bli rejalt mysad i kvall? Borde ju aven ha lite tolerans sen de tidigare dagarna? Xanax & blavallar finns aven att tillga i dag om sa kravs.
Havo en trevlig dag, varldsmedborgare!
Edit: Fan vad jag rakar dubbelposta, hemskt ledsen.
Edit:2 Tips av annan natur mottages gladeligen, sa lange de ar positiva.
Frågan är väl vad det är du vill uppnå för rus mha tramadolen. Så som du beskriver att du blev efter 450 mg - det var den typen av känslor jag själv ville ha ut av ett tramrus på den tiden de funkade på mig. Om du inte har tagit så mkt som 1000 mg tidigare skulle jag inte rekommendera det, men om du ändå tar så mycket - blanda INTE med benso! Benson förebygger INTE kramp och en hög dos tram + benso kan (on du inte är tillvand) ge andningsdepression.
Mitt förslag är att du tar max 500 mg tramadol och 2-4 mg Xanor beroende på hur van du är vid Xanor. Dessa är inte lika andningsdepressiva som diazepam och har dessutom kort halveringstid. Ta inga vallar, bara 500 mg tram (max) och som sagt 2 alt 4 mg Xanor så får du troligen ett trevligt rus.
Tram + Xanor var min favoritblandning förr i tiden.
Men skit i att proppa i dig 1000 mg, det är bara dumt att hoppa från 450 mg till 1000 på en gång. Prova dig fram istället genom att höja lite åt gången. Sen är tram ett helvete att ta sig ur om man fastnar, men det vet du nog redan, teoretiskt iaf.
Gränsen för kramp går f ö enligt Fass vid 750 mg, men det finns ju folk som fått kramp på mycket mindre än så. Dock kan det ju vara bra att ha 750 mg som ett riktmärke vad gäller kramp.
Mvh
/marilyn