2012-02-16, 11:02
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag ger mig pa trammen i dag igen. Tappert forsok.
Tidigare provat dag nummer 1: 300mg(ingen effekt) dag2: 450mg: (sprallig, energisk, uppat, pigg dock inga jattestarka kanslor, mest... nöjd.).
Kan 1000mg vara en lagom dos for att bli rejalt mysad i kvall? Borde ju aven ha lite tolerans sen de tidigare dagarna? Xanax & blavallar finns aven att tillga i dag om sa kravs.
Havo en trevlig dag, varldsmedborgare!

Edit: Fan vad jag rakar dubbelposta, hemskt ledsen.
Edit:2 Tips av annan natur mottages gladeligen, sa lange de ar positiva.
brassa på med ett G du,men var försiktig bara! Med tanke på krampanfallen man kan få!
I övrigt så tycker jag Tramadol och Lyrica är schyst som fan
/indo
Citera
2012-02-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag ger mig pa trammen i dag igen. Tappert forsok.
Tidigare provat dag nummer 1: 300mg(ingen effekt) dag2: 450mg: (sprallig, energisk, uppat, pigg dock inga jattestarka kanslor, mest... nöjd.).
Kan 1000mg vara en lagom dos for att bli rejalt mysad i kvall? Borde ju aven ha lite tolerans sen de tidigare dagarna? Xanax & blavallar finns aven att tillga i dag om sa kravs.
Havo en trevlig dag, varldsmedborgare!

Edit: Fan vad jag rakar dubbelposta, hemskt ledsen.
Edit:2 Tips av annan natur mottages gladeligen, sa lange de ar positiva.

Frågan är väl vad det är du vill uppnå för rus mha tramadolen. Så som du beskriver att du blev efter 450 mg - det var den typen av känslor jag själv ville ha ut av ett tramrus på den tiden de funkade på mig. Om du inte har tagit så mkt som 1000 mg tidigare skulle jag inte rekommendera det, men om du ändå tar så mycket - blanda INTE med benso! Benson förebygger INTE kramp och en hög dos tram + benso kan (on du inte är tillvand) ge andningsdepression.

Mitt förslag är att du tar max 500 mg tramadol och 2-4 mg Xanor beroende på hur van du är vid Xanor. Dessa är inte lika andningsdepressiva som diazepam och har dessutom kort halveringstid. Ta inga vallar, bara 500 mg tram (max) och som sagt 2 alt 4 mg Xanor så får du troligen ett trevligt rus.
Tram + Xanor var min favoritblandning förr i tiden.

Men skit i att proppa i dig 1000 mg, det är bara dumt att hoppa från 450 mg till 1000 på en gång. Prova dig fram istället genom att höja lite åt gången. Sen är tram ett helvete att ta sig ur om man fastnar, men det vet du nog redan, teoretiskt iaf.

Gränsen för kramp går f ö enligt Fass vid 750 mg, men det finns ju folk som fått kramp på mycket mindre än så. Dock kan det ju vara bra att ha 750 mg som ett riktmärke vad gäller kramp.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-02-16, 13:32
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Har för mig att det inte är så lättlösligt, och dessutom är biotillgängligheten oralt så pass bra att det inte är värt besväret. Jag hade inte gjort det, även om jag varit lagd åt kanyl-hållet.

Jodå, det ska gå att injicera. Ren tramadolhydroklorid löser sig fint i vatten, är det kapslar behöver du bara öppna och lösa innehållet i vatten. Tabletter är lite jobbigare, men det ska nog gå att lösa. Har dock själv aldrig löst/skjutit tramadoltabletter.
Citera
2012-02-16, 14:22
Medlem
-Gurkburken-s avatar
Hur länge bör man vänta efter att man tagit Valium innan man kan ta Tramadol?
Spelar det någon roll om man tar benso dagligen eller bara sporadiskt (angående väntetiden)
Citera
2012-02-16, 16:39
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Frågan är väl vad det är du vill uppnå för rus mha tramadolen. Så som du beskriver att du blev efter 450 mg - det var den typen av känslor jag själv ville ha ut av ett tramrus på den tiden de funkade på mig. Om du inte har tagit så mkt som 1000 mg tidigare skulle jag inte rekommendera det, men om du ändå tar så mycket - blanda INTE med benso! Benson förebygger INTE kramp och en hög dos tram + benso kan (on du inte är tillvand) ge andningsdepression.

Mitt förslag är att du tar max 500 mg tramadol och 2-4 mg Xanor beroende på hur van du är vid Xanor. Dessa är inte lika andningsdepressiva som diazepam och har dessutom kort halveringstid. Ta inga vallar, bara 500 mg tram (max) och som sagt 2 alt 4 mg Xanor så får du troligen ett trevligt rus.
Tram + Xanor var min favoritblandning förr i tiden.

Men skit i att proppa i dig 1000 mg, det är bara dumt att hoppa från 450 mg till 1000 på en gång. Prova dig fram istället genom att höja lite åt gången. Sen är tram ett helvete att ta sig ur om man fastnar, men det vet du nog redan, teoretiskt iaf.

Gränsen för kramp går f ö enligt Fass vid 750 mg, men det finns ju folk som fått kramp på mycket mindre än så. Dock kan det ju vara bra att ha 750 mg som ett riktmärke vad gäller kramp.

Mvh
/marilyn

Vadå? Tycker du ett gram är för mycket? Själv hittade jag ett paket i mitt med.skåp från en ryggskada jag hade ett tag sen. Och jag är ganska van vid höga doser kommer antagligen trycka i mig ett andra gram ikväll.

Dont try this at home kids...

Edit: Iofs tar jag inte xanor samtidigt utan bara tramadol, glömde skriva det.
Senast redigerad av nkoik 2012-02-16 kl. 16:43. Anledning: Edit
Citera
2012-02-16, 16:42
Medlem
Tog 600 mg tramadol i natt (sista 100mg kl 06 imorse), är det lugnt att ta 6 mg lexilium nu?
Citera
2012-02-16, 16:44
Medlem
mqas avatar
Nu var det hur länge som helst sedan jag tog tramadol (kommer ni ihåg WT-tiderna?), så jag undrar om det fortfarande stämmer:

Är allting över 50 mg depot-tabletter som följaktligen måste krossas innan intag?
Citera
2012-02-16, 16:45
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gurkburken-
Hur länge bör man vänta efter att man tagit Valium innan man kan ta Tramadol?
Spelar det någon roll om man tar benso dagligen eller bara sporadiskt (angående väntetiden)

Du behöver inte vänta alls. Om något är diazepam bra, eftersom det är kramplösande. När man går på höga doser bör man till och med ta diazepam för att förhindra krampanfall.
Citera
2012-02-16, 16:48
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Nu var det hur länge som helst sedan jag tog tramadol (kommer ni ihåg WT-tiderna?), så jag undrar om det fortfarande stämmer:

Är allting över 50 mg depot-tabletter som följaktligen måste krossas innan intag?
Åh, har heller inte köpt tramadol sen WT heller faktiskt.

Nej, det finns piller över 50mg som är inte har någon depoteffekt. SR och retard tex är depoteffekt..
Senast redigerad av SMD FB 2012-02-16 kl. 16:50.
Citera
2012-02-16, 17:03
Medlem
Hallå har nu får tramadol utskrivet av läkaren i över ett år,men nu har dom av en anledning slutat skriva ut det vilket känns riktigt deppigt.. svårt att sova pga ryggen. Så nu får man ta saken i egna händer Så kan någon länka någon bra sida att beställa ifrån? pma om ni inte vill skriva ut den här av någon anledning.
Citera
2012-02-16, 18:09
Medlem
Tjabbao, är i en situation då jag måste pissa ca 1gång i veckan på oregelbundna tider/dagar.

Tänkte att nu när jag hört att tram blivit avkrimmat på nått sätt, man bryter väl bara mot läkemedelslagen eller nått sånt nu? Iaf, undrar om det syns på pissprov?

Har varit subtorsk och åkte dit för ett tag sen, och suget efter opis börjar komma tillbaks alltså
Citera
2012-02-16, 18:19
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tjabbao, är i en situation då jag måste pissa ca 1gång i veckan på oregelbundna tider/dagar.

Tänkte att nu när jag hört att tram blivit avkrimmat på nått sätt, man bryter väl bara mot läkemedelslagen eller nått sånt nu? Iaf, undrar om det syns på pissprov?

Har varit subtorsk och åkte dit för ett tag sen, och suget efter opis börjar komma tillbaks alltså
Tramadol ger utslag på tramadolstickorna men det är inte alla ställen som använder dessa så kolla upp det först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in