2011-11-22, 17:11
Medlem
B4IDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Som en gammal fossil på tramadol ställer jag mig i opposition till alla som talar om toleransökning. Visst, om du knarkar och tror att mer är bättre så kommer det också bli så.

Jag har ätit tramadol i 5 år, varje dag, 365 dagar om året och aldrig höjt dosen. Jag blir alltid lika hög.

Hur kommer nu det här sig, hur kan du bli hög på 150 mg? Ät samma dos hela tiden, höj aldrig, minska hellre en dag än höj. Så länge du ligger på samma stadiga dos kommer ditt high aldrig att förändras. Men börjar du mixtra - då behöver du mer.

Bra att du skrev detta inlägg, har haft problem med just toleransökning. Om jag vill gå ner på samma nivå som tidigare och inte höja, hur ska jag gå till väga? Sluta helt, hålla upp hur länge eller bara sänka och låta kroppen vänja sig?

Jag vill verkligen inte behöva höja men som du säger, när jag väl höjde en gång så fortsatte jag bara kräva mer och mer. Hatar att jag knappt känner någon på 700 mg när jag vet att jag brukade bli ordentligt hög på 300 mg.
Citera
2011-11-22, 17:21
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
En timma tar det verkligen inte för alla så det var därför jag frågade hur lång tid ni som mest har hört talas om?

Har sett tre timmar tidigare i den här tråden och nån svarade med att han hade det värre än så t.o.m.

Jag har nog själv aldrig varit med om såhär segt, men han råkade ju som sagt äta en baguette precis innan. Pengarna bortkastade eller fortsätta vänta? Testa igen nån annan dag med 250-300 på lite mindre full mage?

EDIT: Han kom nu och sa att han äntligen fått effekt, efter nästan fyra(!) timmar. "Drömmer fast jag är vaken" Man minns sitt eget första rus som om det vore igår...

Okej jag formulerar om mig, inom en timma känner majoriteten av alla av ruset.

Men varför frågar du om du redan anser att du vet svaret på frågan?

4 timmar för att han hade käkat innan - jo tjena. Fjortisar.
Citera
2011-11-22, 17:48
Medlem
Stonedyoos avatar
Började fundera på något nu när massa håller på att snacka om hur lång tid det tar för tram att kicka, jag minns att när jag först började käka tram så tog det över en timme för mig att känna något, 1-2 timmar.

Men senare när jag använde tramadol som mest så ändrades till att jag nu känner av det innom runt 30min. Någon mer som känner igen sig att efter en tids bruk så kickar dom snabbare?
Citera
2011-11-22, 17:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo
Började fundera på något nu när massa håller på att snacka om hur lång tid det tar för tram att kicka, jag minns att när jag först började käka tram så tog det över en timme för mig att känna något, 1-2 timmar.

Men senare när jag använde tramadol som mest så ändrades till att jag nu känner av det innom runt 30min. Någon mer som känner igen sig att efter en tids bruk så kickar dom snabbare?

Det kanske är så att du numera "känner igen" ruset och därför upplever att du känner av det tidigare? Bara en spekulation.
Citera
2011-11-22, 18:11
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det kanske är så att du numera "känner igen" ruset och därför upplever att du känner av det tidigare? Bara en spekulation.
Du har så rätt så!! Jag upplever att ruset kommer redan efter en halvtimme på tram.
Citera
2011-11-22, 18:30
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Jag brukar känna av full effekt redan efter 15-20 minuter vid peroral administrering.

Under en period tog jag Tramadoltabletter som löstes upp i munnen, beställde dem från GP när man fortfarande kunde det. De slog på redan efter 5 - 10 minuter. Väldigt mysiga, smakade inte så gott men man associerade ändå smaken med något trevligt så de blev goda

Jag tror också att det är så enkelt så att man lär sig känna igen ruset, därför upplever man som att ruset kommer fortare när man är van. Jag vill nog minnas att det tog uppåt en timma innan jag fick effekt första gångerna också.

Killen som jag citerade vars kompis inte kände något efter 4 timmar fick förmodligen effekt inom 60 minuter från administrering bara att han inte förstod det själv. Eller så var det för låg dos. Eller för höga förväntningar.

Och så du inte tror att jag snackar skit så kan du läsa lite här http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso---sjukvard/Monografier-varderingar/Humanlakemedel-Arkiv/Nobligan-tramadol/
Citera
2011-11-22, 19:55
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine

Jo det känns rätt logiskt faktist.
Citera
2011-11-22, 22:16
Medlem
dempa1989s avatar
Citat:

Instämmer med detta.. Första gångerna så uppfattade jag det som att det tog timmen - dryga timmen innan man ens kände nått.. Nu känner jag efter 20-30min o full effekt runt 45min.. Men som sagts tidigare, kanske är för att man känner igen det..
Citera
2011-11-22, 22:51
Medlem
hej, jag lider av ganska mycket ångest och depression men med tramadol så blir dagen väldigt mycket enklare att ta sig igenom plus att det blir jävligt skönt! tar de ibland då jag känner extra mycket press då jag får lätt social fobi, o då hjälper tramadol något men märker att jag blir ganska dum i huvudet, tänker inte på detaljer o har svårt att komma på ord... är detta bara jag eller blir de så? kan tillägga att jag inte tar några stora doser

hej hopp
Citera
2011-11-22, 23:01
Medlem
B4IDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa1989
Instämmer med detta.. Första gångerna så uppfattade jag det som att det tog timmen - dryga timmen innan man ens kände nått.. Nu känner jag efter 20-30min o full effekt runt 45min.. Men som sagts tidigare, kanske är för att man känner igen det..

För mig stämmer det inte alls och kan variera väldigt mycket. Har brukat/missbrukat Tram i några år och ändå så kan det ta upp till 2 timmar innan jag känner full effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster
hej, jag lider av ganska mycket ångest och depression men med tramadol så blir dagen väldigt mycket enklare att ta sig igenom plus att det blir jävligt skönt! tar de ibland då jag känner extra mycket press då jag får lätt social fobi, o då hjälper tramadol något men märker att jag blir ganska dum i huvudet, tänker inte på detaljer o har svårt att komma på ord... är detta bara jag eller blir de så? kan tillägga att jag inte tar några stora doser

hej hopp

Jag upplever att jag ibland blir smått förvirrad pga Tram. Får så mycket energi att jag tänker för mycket och har därför svårt att ordna alla tankar och även ord. Inget som någon i min omgivning märker av dock. Men det är klart, de flesta människor som är höga brukar inte låta som några genier precis. Knark tar man inte för att bli smartare.
Citera
2011-11-22, 23:02
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster

hej hopp

Hej jag tycker aldrig att jag blir dum i huvudet. Om något så blir jag så lugn att jag har det lättare att komma på ord då jag inte känner mig stressad.
Citera
2011-11-23, 11:31
Medlem
Ska dricka ikväll, eller ta lite öl till CL-matcherna, dvs. 5-6 öl. Är det OK att knapra 100mg idag (dvs. nu kl. 12.00) för att inte vara som en zombie fram tills dess? Knaprat trad i 3 dagar nu, är lite off
Senast redigerad av Krigarprinsessan 2011-11-23 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in