Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo
Började fundera på något nu när massa håller på att snacka om hur lång tid det tar för tram att kicka, jag minns att när jag först började käka tram så tog det över en timme för mig att känna något, 1-2 timmar.
Men senare när jag använde tramadol som mest så ändrades till att jag nu känner av det innom runt 30min. Någon mer som känner igen sig att efter en tids bruk så kickar dom snabbare?
Jag brukar känna av full effekt redan efter 15-20 minuter vid peroral administrering.
Under en period tog jag Tramadoltabletter som löstes upp i munnen, beställde dem från GP när man fortfarande kunde det. De slog på redan efter 5 - 10 minuter. Väldigt mysiga, smakade inte så gott men man associerade ändå smaken med något trevligt så de blev goda
Jag tror också att det är så enkelt så att man lär sig känna igen ruset, därför upplever man som att ruset kommer fortare när man är van. Jag vill nog minnas att det tog uppåt en timma innan jag fick effekt första gångerna också.
Killen som jag citerade vars kompis inte kände något efter 4 timmar fick förmodligen effekt inom 60 minuter från administrering bara att han inte förstod det själv. Eller så var det för låg dos. Eller för höga förväntningar.
Och så du inte tror att jag snackar skit så kan du läsa lite här
http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso---sjukvard/Monografier-varderingar/Humanlakemedel-Arkiv/Nobligan-tramadol/